Domácím hřištěm klasického Mini bylo vždy město. Zdroj: Mini

Domácím hřištěm klasického Mini bylo vždy město. | Zdroj: Mini

Mini v souvislosti s odpovědným přístupem zredukovalo chromované zdobení karoserie. Zdroj: Mini

Mini v souvislosti s odpovědným přístupem zredukovalo chromované zdobení karoserie. | Zdroj: Mini

Efekt kompenzuje kontrastním lakováním střechy a atraktivními koly s průměry od 17 do 21 palců. Zdroj: Mini

Efekt kompenzuje kontrastním lakováním střechy a atraktivními koly s průměry od 17 do 21 palců. | Zdroj: Mini

Při modernizaci se designéři zaměřili na nová světla, užší masku chladiče a nový nárazník, přičemž celkově vůz působí uhlazenějším dojmem. Zdroj: Mini

Při modernizaci se designéři zaměřili na nová světla, užší masku chladiče a nový nárazník, přičemž celkově vůz působí uhlazenějším dojmem. | Zdroj: Mini

Nové tvary mají i technický účel, protože součinitel aerodynamického odporu vzduchu klesl na v segmentu úctyhodných 0,26. Zdroj: Mini

Nové tvary mají i technický účel, protože součinitel aerodynamického odporu vzduchu klesl na v segmentu úctyhodných 0,26. | Zdroj: Mini

Kdo má nastudovaný facelift  klasického Countrymana  ví, co může v interiéru očekávat. Zdroj: Mini

Kdo má nastudovaný facelift klasického Countrymana ví, co může v interiéru očekávat. | Zdroj: Mini

Palubní deska je čalouněná dvěma druhy textilie a veškerá jízdní i informační/zábavní data zobrazuje centrální kulatý OLED displej o průměru 240 mm. Zdroj: Mini

Palubní deska je čalouněná dvěma druhy textilie a veškerá jízdní i informační/zábavní data zobrazuje centrální kulatý OLED displej o průměru 240 mm. | Zdroj: Mini

Countryman S ALL4 je univerzálním nástrojem do města, na dlouhé cesty i výlety mimo zpevněné silnice. Zdroj: Mini

Countryman S ALL4 je univerzálním nástrojem do města, na dlouhé cesty i výlety mimo zpevněné silnice. | Zdroj: Mini

Klíčem k všestrannosti je podvozek složený z přední nápravy typu McPherson a víceprvkové vzadu. Zdroj: Mini

Klíčem k všestrannosti je podvozek složený z přední nápravy typu McPherson a víceprvkové vzadu. | Zdroj: Mini

Vůz má zvětšený rozvor, ale také rozchod, aby si zachoval sportovnější naladění. Zdroj: Mini

Vůz má zvětšený rozvor, ale také rozchod, aby si zachoval sportovnější naladění. | Zdroj: Mini

Základní tlumiče mají tři režimy nastavení, případně si můžete připlatit za sestavu sníženou o 15 mm s proměnlivou účinností. Zdroj: Mini

Základní tlumiče mají tři režimy nastavení, případně si můžete připlatit za sestavu sníženou o 15 mm s proměnlivou účinností. | Zdroj: Mini

Pohon všech kol kontroluje inteligentní rozdělování točivého momentu pro co nejlepší trakci. Zdroj: Mini

Pohon všech kol kontroluje inteligentní rozdělování točivého momentu pro co nejlepší trakci. | Zdroj: Mini

Srdcem systému je zážehový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 160 kW a točivým momentem 360 N.m. Zdroj: Mini

Srdcem systému je zážehový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 160 kW a točivým momentem 360 N.m. | Zdroj: Mini

Hybridní ústrojí se 48V soustavou mu usnadňuje práci v nízkých otáčkách, takže na 100 km cesty si v průměru řekne jen o 6,8-7,4 litru paliva a vyprodukuje 69-155 g CO2. Zdroj: Mini

Hybridní ústrojí se 48V soustavou mu usnadňuje práci v nízkých otáčkách, takže na 100 km cesty si v průměru řekne jen o 6,8-7,4 litru paliva a vyprodukuje 69-155 g CO2. | Zdroj: Mini

Novinkou na poli asistenčních systémů je autonomní řízení, kdy do 60 km/h může řidič sundat ruce z volantu, ale stále musí sledovat provoz. Zdroj: Mini

Novinkou na poli asistenčních systémů je autonomní řízení, kdy do 60 km/h může řidič sundat ruce z volantu, ale stále musí sledovat provoz. | Zdroj: Mini

Mini je schopné i samostatně změnit jízdní pruh. Zdroj: Mini

Mini je schopné i samostatně změnit jízdní pruh. | Zdroj: Mini

Mini Countryman S ALL4 Zdroj: Mini

Mini Countryman S ALL4 | Zdroj: Mini

Mini Countryman S ALL4 Zdroj: Mini

Mini Countryman S ALL4 | Zdroj: Mini

Mini Countryman S ALL4 Zdroj: Mini

Mini Countryman S ALL4 | Zdroj: Mini

Mini v souvislosti s odpovědným přístupem zredukovalo chromované zdobení karoserie. Zdroj: Mini
Efekt kompenzuje kontrastním lakováním střechy a atraktivními koly s průměry od 17 do 21 palců. Zdroj: Mini
Při modernizaci se designéři zaměřili na nová světla, užší masku chladiče a nový nárazník, přičemž celkově vůz působí uhlazenějším dojmem. Zdroj: Mini
Nové tvary mají i technický účel, protože součinitel aerodynamického odporu vzduchu klesl na v segmentu úctyhodných 0,26. Zdroj: Mini
19
Fotogalerie

Mini Countryman dostává dvoulitr se čtyřkolkou. Nové S ALL4 není tak dravé jako JCW, ale pojede slušně

Premiéru klasického Countrymana máme za sebou i s českými cenami. Nyní do party přichází vyšší verze S ALL4. Je to doslova parťák pro každou příležitost.

Domácím hřištěm klasického Mini bylo vždy město. S Countrymanem se automobilka vydává i do volné přírody, ale navzdory příslušnosti k SUV segmentu nezapomíná na své kořeny. Modernizovaný model v sobě zajímavým způsobem kombinuje sportovní styl s robustností, a přesto zůstává elegantní.

Mini v souvislosti s odpovědným přístupem zredukovalo chromované zdobení karoserie. Efekt kompenzuje kontrastním lakováním střechy a atraktivními koly s průměry od 17 do 21 palců. Při modernizaci se designéři zaměřili na nová světla, užší masku chladiče a nový nárazník, přičemž celkově vůz působí uhlazenějším dojmem.

Nové tvary mají i technický účel, protože součinitel aerodynamického odporu vzduchu klesl na v segmentu úctyhodných 0,26. Také záď je zcela přepracovaná v podobném duchu, přičemž světla si ponechávají grafiku britské vlajky. K dostání bude Countryman S ALL4 ve čtyřech výbavách.

Kdo má nastudovaný facelift klasického Countrymana ví, co může v interiéru očekávat. Palubní deska je čalouněná dvěma druhy textilie a veškerá jízdní i informační/zábavní data zobrazuje centrální kulatý OLED displej o průměru 240 mm. Přes Mini Experience si můžete měnit atmosféru interiéru prostřednictvím zvukových či vizuálních efektů. Z praktického hlediska potěší dělená zadní opěradla v poměru 40:20:40 a zavazadlový prostor o objemu 450 až 1450 litrů.

Countryman S ALL4 je univerzálním nástrojem do města, na dlouhé cesty i výlety mimo zpevněné silnice. Klíčem k všestrannosti je podvozek složený z přední nápravy typu McPherson a víceprvkové vzadu. Vůz má zvětšený rozvor, ale také rozchod, aby si zachoval sportovnější naladění. Základní tlumiče mají tři režimy nastavení, případně si můžete připlatit za sestavu sníženou o 15 mm s proměnlivou účinností.

Pohon všech kol kontroluje inteligentní rozdělování točivého momentu pro co nejlepší trakci. Srdcem systému je zážehový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 160 kW a točivým momentem 360 N.m. Hybridní ústrojí se 48V soustavou mu usnadňuje práci v nízkých otáčkách, takže na 100 km cesty si v průměru řekne jen o 6,8-7,4 litru paliva a vyprodukuje 69-155 g CO2.

Novinkou na poli asistenčních systémů je autonomní řízení, kdy do 60 km/h může řidič sundat ruce z volantu, ale stále musí sledovat provoz. Mini je schopné i samostatně změnit jízdní pruh.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud