Mini Countryman crossover již oficiálně

Mini do světa vypustilo pěknou dávku informací a snímků ke svému prvnímu plně čtyřdvéřovému vozu mnoha tváří.

Mini Countryman oslaví svou veřejnou premiéru na letošním březnovém autosalonu v Ženevě, ale již včera jsme vám přinesli první uniklé fotografie a dnes zde máme i všechny důležité informace a kompletní sadu snímků.

Dlouho se spekulovalo o tom, jaké jméno nový crossover Mini bude mít, v úvahu připadaly i názvy Colorado, Crossman nebo Maxi. Nakonec značka sáhla ke staronovému označení Countryman používanému na dvoudvéřových kombíčcích vycházejících z původního Morrisu Minor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od čtyřicet let staré předlohy se však novinka výrazně liší (poprvé v dějinách Mini) především použitím plnohodnotné čtveřice bočních dveří a velkého výklopného víka v zádi. Posádce nabídne komfort prostorné a snadno přístupné karosérie, vyšší posaz a za příplatek i pohon všech kol ALL4, jehož ústředím se stane elektrohydraulický diferenciál, jenž na zadní kola permanentně posílá od 50 do 100 % výkonu. Vůz si zachovává typický profil současných vozů Mini, přidává však kromě druhého páru dveří i mírně vyšší světlost. Od zbytku rodiny Mini jej odlišují velké reflektory a jinak koncipovaná příď.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při pohledu do interiéru to stále zůstává typické Mini, jsou zde tedy kulaté přístroje a výdechy ventilace nebo uprostřed umístěný tachometr. Jedinečným prvkem se stává soustava středových kolejnic Center Rail, jež se táhne skrz celý interiér a umožňuje variabilní instalaci různých schránek a držáků na ledacos. Standardně se Countryman bude dodávat ve čtyřmístné konfiguraci, bez příplatku pak můžete vzadu mít dělenou lavici pro tři cestující.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon novinky se má starat alternativně pětice motorů se třemi zážehovými a dvěma vznětovými jednotkami ve výkonovém rozpětí od 90 koní (66 kW, Mini One D Countryman) až po 184 koní (135 kW, Mini Cooper S Countryman). Připomeňme, že pro vrcholné motory Mini 1,6i s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním se nyní bude dodávat i plně proměnné časování ventilů.

Motory budou moci být kombinovány s šestistupňovými převodovkami s manuálním a automatickým řazením. Značka Mini se soustředí na další snižování spotřeby paliva a emisí v rámci svého programu Minimalism, jenž můžeme považovat za jakousi obdobu programu BMW EfficientDynamics. Zapadají do něj například regenerativní brzdění, start/stop, ukazatel optimálního bodu řazení či pohon prvků příslušenství motoru pouze při jejich reálné potřebě.

Přední kola spočívají na vzpěrách MacPherson, zadní pak na víceprvkových závěsech. Do standardní výbavy patří kromě jiného posilovač řízení EPS opatřený soustavou Servotronic, protiprokluzový systém nebo elektronicky ovládaná uzávěra diferenciálu.

Jak jsme již zmínili, na veřejnosti se nové Mini ukáže již zjara v Ženevě a do prodeje by se mělo dostat hned záhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Countryman
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky