Mini Countryman crossover již oficiálně

Mini do světa vypustilo pěknou dávku informací a snímků ke svému prvnímu plně čtyřdvéřovému vozu mnoha tváří.

Mini Countryman oslaví svou veřejnou premiéru na letošním březnovém autosalonu v Ženevě, ale již včera jsme vám přinesli první uniklé fotografie a dnes zde máme i všechny důležité informace a kompletní sadu snímků.

Dlouho se spekulovalo o tom, jaké jméno nový crossover Mini bude mít, v úvahu připadaly i názvy Colorado, Crossman nebo Maxi. Nakonec značka sáhla ke staronovému označení Countryman používanému na dvoudvéřových kombíčcích vycházejících z původního Morrisu Minor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od čtyřicet let staré předlohy se však novinka výrazně liší (poprvé v dějinách Mini) především použitím plnohodnotné čtveřice bočních dveří a velkého výklopného víka v zádi. Posádce nabídne komfort prostorné a snadno přístupné karosérie, vyšší posaz a za příplatek i pohon všech kol ALL4, jehož ústředím se stane elektrohydraulický diferenciál, jenž na zadní kola permanentně posílá od 50 do 100 % výkonu. Vůz si zachovává typický profil současných vozů Mini, přidává však kromě druhého páru dveří i mírně vyšší světlost. Od zbytku rodiny Mini jej odlišují velké reflektory a jinak koncipovaná příď.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při pohledu do interiéru to stále zůstává typické Mini, jsou zde tedy kulaté přístroje a výdechy ventilace nebo uprostřed umístěný tachometr. Jedinečným prvkem se stává soustava středových kolejnic Center Rail, jež se táhne skrz celý interiér a umožňuje variabilní instalaci různých schránek a držáků na ledacos. Standardně se Countryman bude dodávat ve čtyřmístné konfiguraci, bez příplatku pak můžete vzadu mít dělenou lavici pro tři cestující.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon novinky se má starat alternativně pětice motorů se třemi zážehovými a dvěma vznětovými jednotkami ve výkonovém rozpětí od 90 koní (66 kW, Mini One D Countryman) až po 184 koní (135 kW, Mini Cooper S Countryman). Připomeňme, že pro vrcholné motory Mini 1,6i s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním se nyní bude dodávat i plně proměnné časování ventilů.

Motory budou moci být kombinovány s šestistupňovými převodovkami s manuálním a automatickým řazením. Značka Mini se soustředí na další snižování spotřeby paliva a emisí v rámci svého programu Minimalism, jenž můžeme považovat za jakousi obdobu programu BMW EfficientDynamics. Zapadají do něj například regenerativní brzdění, start/stop, ukazatel optimálního bodu řazení či pohon prvků příslušenství motoru pouze při jejich reálné potřebě.

Přední kola spočívají na vzpěrách MacPherson, zadní pak na víceprvkových závěsech. Do standardní výbavy patří kromě jiného posilovač řízení EPS opatřený soustavou Servotronic, protiprokluzový systém nebo elektronicky ovládaná uzávěra diferenciálu.

Jak jsme již zmínili, na veřejnosti se nové Mini ukáže již zjara v Ženevě a do prodeje by se mělo dostat hned záhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Countryman

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků