Nové Mini Countryman a Clubman ve vrcholné verzi JCW. Až šest dveří, tři sta koní

Dvojice Mini John Cooper Works Countryman a Clubman se dočkala pořádného upgradu. S manuální převodovkou se ale musíte rozloučit.

Rychlá Mini mají v novodobé historii značky již zavedenou tradici. Těm nejrychlejším se říká John Cooper Works, podle Johna Coopera, který je zodpovědný na první Mini Cooper. Nyní přichází nové nejostřejší verze SUV a „kombi" modelů Mini, Countryman a Clubman.

Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Pod kapotou této vylepšené dvojice najdete nejnovější generaci motorů TwinPower Turbo, původem od BMW. Výkon činí 225 kW (306 koní), točivý moment má 450 N.m, což je o 55 kW (75 koní) a o 100 Nm více, než u předchozí verze. Nové je i chlazení, kde se tvůrci nechali inspirovat v motorsportu.

Dynamické parametry obou vozů se samozřejmě trochu liší. Klasické kombi Clubman zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Vyšší a těžší SUV Countryman pro venkovany pak za 5,1 sekundy. I tak jsou ale oba o více než vteřinu rychlejší než předchůdci. Standardem je pohon všech kol Mini All 4.

Mini láká na John Cooper Works GP. Tohle bude nejrychlejší Mini všech dob

Mini láká na John Cooper Works GP. Tohle bude nejrychlejší Mini všech dob

Síla jde na kola pomocí 8stupňové převodovky Steptronic Sport s integrovaným mechanickým závěrem předního diferenciálu. Manuální řazení již možné není. V podvozkové části se nic zásadního nezměnilo. Byly ale použity pevnější materiály a přidány dodatečné výztuhy, a to i v motorové části. Nové jsou například brzdy, které mají nyní větší kotouče.

Po vzhledové stránce poznáte nové vozy hlavně podle červeného válečného zbarvení na přední masce. Matrix LED světlomety jsou standardem. Ceny nových modelů zatím nejsou známy. Vzhledem k tomu, že jsou na vrcholu nabídky však počítejte s cenou přes milion korun za základní model.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků