Nové Mini Countryman a Clubman ve vrcholné verzi JCW. Až šest dveří, tři sta koní

Dvojice Mini John Cooper Works Countryman a Clubman se dočkala pořádného upgradu. S manuální převodovkou se ale musíte rozloučit.

Rychlá Mini mají v novodobé historii značky již zavedenou tradici. Těm nejrychlejším se říká John Cooper Works, podle Johna Coopera, který je zodpovědný na první Mini Cooper. Nyní přichází nové nejostřejší verze SUV a „kombi" modelů Mini, Countryman a Clubman.

Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Pod kapotou této vylepšené dvojice najdete nejnovější generaci motorů TwinPower Turbo, původem od BMW. Výkon činí 225 kW (306 koní), točivý moment má 450 N.m, což je o 55 kW (75 koní) a o 100 Nm více, než u předchozí verze. Nové je i chlazení, kde se tvůrci nechali inspirovat v motorsportu.

Dynamické parametry obou vozů se samozřejmě trochu liší. Klasické kombi Clubman zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Vyšší a těžší SUV Countryman pro venkovany pak za 5,1 sekundy. I tak jsou ale oba o více než vteřinu rychlejší než předchůdci. Standardem je pohon všech kol Mini All 4.

Mini láká na John Cooper Works GP. Tohle bude nejrychlejší Mini všech dob

Mini láká na John Cooper Works GP. Tohle bude nejrychlejší Mini všech dob

Síla jde na kola pomocí 8stupňové převodovky Steptronic Sport s integrovaným mechanickým závěrem předního diferenciálu. Manuální řazení již možné není. V podvozkové části se nic zásadního nezměnilo. Byly ale použity pevnější materiály a přidány dodatečné výztuhy, a to i v motorové části. Nové jsou například brzdy, které mají nyní větší kotouče.

Po vzhledové stránce poznáte nové vozy hlavně podle červeného válečného zbarvení na přední masce. Matrix LED světlomety jsou standardem. Ceny nových modelů zatím nejsou známy. Vzhledem k tomu, že jsou na vrcholu nabídky však počítejte s cenou přes milion korun za základní model.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků