Nové Mini Countryman a Clubman ve vrcholné verzi JCW. Až šest dveří, tři sta koní

Dvojice Mini John Cooper Works Countryman a Clubman se dočkala pořádného upgradu. S manuální převodovkou se ale musíte rozloučit.

Rychlá Mini mají v novodobé historii značky již zavedenou tradici. Těm nejrychlejším se říká John Cooper Works, podle Johna Coopera, který je zodpovědný na první Mini Cooper. Nyní přichází nové nejostřejší verze SUV a „kombi" modelů Mini, Countryman a Clubman.

Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Pod kapotou této vylepšené dvojice najdete nejnovější generaci motorů TwinPower Turbo, původem od BMW. Výkon činí 225 kW (306 koní), točivý moment má 450 N.m, což je o 55 kW (75 koní) a o 100 Nm více, než u předchozí verze. Nové je i chlazení, kde se tvůrci nechali inspirovat v motorsportu.

Dynamické parametry obou vozů se samozřejmě trochu liší. Klasické kombi Clubman zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Vyšší a těžší SUV Countryman pro venkovany pak za 5,1 sekundy. I tak jsou ale oba o více než vteřinu rychlejší než předchůdci. Standardem je pohon všech kol Mini All 4.

Mini láká na John Cooper Works GP. Tohle bude nejrychlejší Mini všech dob

Mini láká na John Cooper Works GP. Tohle bude nejrychlejší Mini všech dob

Síla jde na kola pomocí 8stupňové převodovky Steptronic Sport s integrovaným mechanickým závěrem předního diferenciálu. Manuální řazení již možné není. V podvozkové části se nic zásadního nezměnilo. Byly ale použity pevnější materiály a přidány dodatečné výztuhy, a to i v motorové části. Nové jsou například brzdy, které mají nyní větší kotouče.

Po vzhledové stránce poznáte nové vozy hlavně podle červeného válečného zbarvení na přední masce. Matrix LED světlomety jsou standardem. Ceny nových modelů zatím nejsou známy. Vzhledem k tomu, že jsou na vrcholu nabídky však počítejte s cenou přes milion korun za základní model.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 73 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků