Nové Mini Countryman a Clubman ve vrcholné verzi JCW. Až šest dveří, tři sta koní

Dvojice Mini John Cooper Works Countryman a Clubman se dočkala pořádného upgradu. S manuální převodovkou se ale musíte rozloučit.

Rychlá Mini mají v novodobé historii značky již zavedenou tradici. Těm nejrychlejším se říká John Cooper Works, podle Johna Coopera, který je zodpovědný na první Mini Cooper. Nyní přichází nové nejostřejší verze SUV a „kombi" modelů Mini, Countryman a Clubman.

Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Pod kapotou této vylepšené dvojice najdete nejnovější generaci motorů TwinPower Turbo, původem od BMW. Výkon činí 225 kW (306 koní), točivý moment má 450 N.m, což je o 55 kW (75 koní) a o 100 Nm více, než u předchozí verze. Nové je i chlazení, kde se tvůrci nechali inspirovat v motorsportu.

Dynamické parametry obou vozů se samozřejmě trochu liší. Klasické kombi Clubman zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Vyšší a těžší SUV Countryman pro venkovany pak za 5,1 sekundy. I tak jsou ale oba o více než vteřinu rychlejší než předchůdci. Standardem je pohon všech kol Mini All 4.

Mini láká na John Cooper Works GP. Tohle bude nejrychlejší Mini všech dob

Mini láká na John Cooper Works GP. Tohle bude nejrychlejší Mini všech dob

Síla jde na kola pomocí 8stupňové převodovky Steptronic Sport s integrovaným mechanickým závěrem předního diferenciálu. Manuální řazení již možné není. V podvozkové části se nic zásadního nezměnilo. Byly ale použity pevnější materiály a přidány dodatečné výztuhy, a to i v motorové části. Nové jsou například brzdy, které mají nyní větší kotouče.

Po vzhledové stránce poznáte nové vozy hlavně podle červeného válečného zbarvení na přední masce. Matrix LED světlomety jsou standardem. Ceny nových modelů zatím nejsou známy. Vzhledem k tomu, že jsou na vrcholu nabídky však počítejte s cenou přes milion korun za základní model.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků