Nové Mini Countryman a Clubman ve vrcholné verzi JCW. Až šest dveří, tři sta koní

Dvojice Mini John Cooper Works Countryman a Clubman se dočkala pořádného upgradu. S manuální převodovkou se ale musíte rozloučit.

Rychlá Mini mají v novodobé historii značky již zavedenou tradici. Těm nejrychlejším se říká John Cooper Works, podle Johna Coopera, který je zodpovědný na první Mini Cooper. Nyní přichází nové nejostřejší verze SUV a „kombi" modelů Mini, Countryman a Clubman.

Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Pod kapotou této vylepšené dvojice najdete nejnovější generaci motorů TwinPower Turbo, původem od BMW. Výkon činí 225 kW (306 koní), točivý moment má 450 N.m, což je o 55 kW (75 koní) a o 100 Nm více, než u předchozí verze. Nové je i chlazení, kde se tvůrci nechali inspirovat v motorsportu.

Dynamické parametry obou vozů se samozřejmě trochu liší. Klasické kombi Clubman zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Vyšší a těžší SUV Countryman pro venkovany pak za 5,1 sekundy. I tak jsou ale oba o více než vteřinu rychlejší než předchůdci. Standardem je pohon všech kol Mini All 4.

Mini láká na John Cooper Works GP. Tohle bude nejrychlejší Mini všech dob

Mini láká na John Cooper Works GP. Tohle bude nejrychlejší Mini všech dob

Síla jde na kola pomocí 8stupňové převodovky Steptronic Sport s integrovaným mechanickým závěrem předního diferenciálu. Manuální řazení již možné není. V podvozkové části se nic zásadního nezměnilo. Byly ale použity pevnější materiály a přidány dodatečné výztuhy, a to i v motorové části. Nové jsou například brzdy, které mají nyní větší kotouče.

Po vzhledové stránce poznáte nové vozy hlavně podle červeného válečného zbarvení na přední masce. Matrix LED světlomety jsou standardem. Ceny nových modelů zatím nejsou známy. Vzhledem k tomu, že jsou na vrcholu nabídky však počítejte s cenou přes milion korun za základní model.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 67 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 55 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků