Mini Cooper v rukou ladičů aneb Zkrotí Mr. Bean 193 koní?

Ani znovuzrozená legenda šedesátých let, jeden z největších „promohitů“ automobilky BMW, která anglického výrobce převzala, se nevyhnula pozornosti tuningu. Není divu, že úkolu upravit vozítko se ujal dlouholetý spolupracovník značky BMW AC Schnitzer.

Výkon původní verze motoru je 120 kW/163 k, ale změnou přeplňování a úpravou programu řídicí jednotky se ve Schnitzerově Mini hodnoty zvýšily na 142 kW/193 k při 7000 ot/min. To znamená, že malý vůz s motorem 1.6 l zrychluje z 0 na 100 km/h za 7 s a dosahuje největší rychlosti 235 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nižší těžiště a efektní velká kola nenechají nikoho chladným.

Na vůz s tak malým rozvorem a rozchodem je to až příliš, takže musely přijít i další úpravy směřující ke stabilizaci jízdních vlastností. Světlá výška se zmenšila o zhruba 30 mm díky použitým pružinám a modifikované jsou i tlumiče. Podvozek doplnila na tak malý vůz neobvykle velká kola s pneumatikami 215/40 R-17. Výsledkem je jízdní dojem připomínající motokáru. Ať už vlastními rozměry nebo tuhostí podvozku.

Vnějším projevem úprav motoru je nová chromovaná koncovka výfuku, které předchází zcela přepracovaný výfukový systém. Podle cílové země může být výfuk vyveden na levou nebo pravou stranu. Mini Cooper S má ještě třetí variantu – koncovku posazenou přímo dozadu doprostřed.

Klepněte pro větší obrázek
Jak se z broučka stal dravec.

Ruku v ruce s ryze technickými úpravami jdou i pozměněné aerodynamické poměry. To znamená spoilery, prahy a podobně. Zvláštním doplňkem je rolovací střecha, která po otevření poskytuje nad hlavou otevřený prostor velký 710 x 810 mm a činí tak z auta téměř kabriolet.
 
Tuning je pochopitelně kompletní, takže nescházejí ani nezbytné úpravy interiéru v podobě hliníkových pedálů, opěrky levé nohy a pák řazení a ruční brzdy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků