Mini Cooper v rukou ladičů aneb Zkrotí Mr. Bean 193 koní?

Ani znovuzrozená legenda šedesátých let, jeden z největších „promohitů“ automobilky BMW, která anglického výrobce převzala, se nevyhnula pozornosti tuningu. Není divu, že úkolu upravit vozítko se ujal dlouholetý spolupracovník značky BMW AC Schnitzer.

Výkon původní verze motoru je 120 kW/163 k, ale změnou přeplňování a úpravou programu řídicí jednotky se ve Schnitzerově Mini hodnoty zvýšily na 142 kW/193 k při 7000 ot/min. To znamená, že malý vůz s motorem 1.6 l zrychluje z 0 na 100 km/h za 7 s a dosahuje největší rychlosti 235 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nižší těžiště a efektní velká kola nenechají nikoho chladným.

Na vůz s tak malým rozvorem a rozchodem je to až příliš, takže musely přijít i další úpravy směřující ke stabilizaci jízdních vlastností. Světlá výška se zmenšila o zhruba 30 mm díky použitým pružinám a modifikované jsou i tlumiče. Podvozek doplnila na tak malý vůz neobvykle velká kola s pneumatikami 215/40 R-17. Výsledkem je jízdní dojem připomínající motokáru. Ať už vlastními rozměry nebo tuhostí podvozku.

Vnějším projevem úprav motoru je nová chromovaná koncovka výfuku, které předchází zcela přepracovaný výfukový systém. Podle cílové země může být výfuk vyveden na levou nebo pravou stranu. Mini Cooper S má ještě třetí variantu – koncovku posazenou přímo dozadu doprostřed.

Klepněte pro větší obrázek
Jak se z broučka stal dravec.

Ruku v ruce s ryze technickými úpravami jdou i pozměněné aerodynamické poměry. To znamená spoilery, prahy a podobně. Zvláštním doplňkem je rolovací střecha, která po otevření poskytuje nad hlavou otevřený prostor velký 710 x 810 mm a činí tak z auta téměř kabriolet.
 
Tuning je pochopitelně kompletní, takže nescházejí ani nezbytné úpravy interiéru v podobě hliníkových pedálů, opěrky levé nohy a pák řazení a ruční brzdy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků