Mini Cooper Stop & Start, úsporný prcek

Nejen běžné vozy musejí být úsporné, i ty stylové a zábavné mohou brát méně drahého paliva. Právě takto uvažují v BMW a své nejnovější modely vybavují systémem Stop & Start, aby dosáhly nižší spotřeby hlavně v městském provozu.

Tento systém funguje na principu, že pokud automobil zastaví, tak se automaticky vypne motor. Jakmile řidič dá pokyn, že chce pokračovat v jízdě, motor okamžitě naskočí a bez prodlení lze upalovat z křižovatky.

Lídrem ve využití tohoto systému je francouzský koncern PSA Peugeot Citroen a právě z jeho lůna poputuje Stop & Start k Mini, dnes dceřiné společnosti bavorského BMW.

Mini Cooper dostane principiálně stejný systém jako vozy PSA. Motor se tedy zastaví těsně před zastavením vozu (hovoří se o rychlosti nižší, než 6 km/h). Systém je pak vypnutý do okamžiku, než uvolníte brzdový pedál. Při jeho uvolňování motor okamžitě naskočí a díky zablokované spojce nemůže dojít k tomu, že zůstane zařazený rychlostní stupeň a vůz by nechtěně poskočil.

Konkrétní úspora paliva nebyla pro žádný z modelů Mini zatím zveřejněna, ale dá se očekávat, že půjde maximálně o pár desetin litru paliva na sto kilometrů městského provozu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků