Mini Cooper SD s novým „dieselem“ naladěným na 143 koní

Značka Mini představila dosud nejvýkonnější vůz své řady opatřený vznětovým motorem. Nový čtyřválec má objem 2,0 l, výkon 143 koní (105 kW) při 4 000 ot./min. a dosahuje točivého momentu 305 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 700 ot./min. Nejsou to sice nijak dech beroucí hodnoty, ale relativně lehkému vozu jistě postačí k dynamické jízdě. Nový Mini Cooper SD se bude dodávat ve verzích hatchback, Clubman, Convertible i jako crossover Countryman. Tento čtyřválec vychází z dosavadní „šestnáctistovky“ montované do vozů Mini One D a Cooper D a má být alternativně kombinován se šestistupňovými převodovkami s manuálním a automatickým řazením.

Do jeho standardní výbavy patří regenerativní brzdění, soustava start/stop, ukazatel optimální doby pro řazení a samozřejmě i elektrický posilovač řízení. Základní, třídveřový Cooper SD zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,1 s, dosáhne rychlosti 215 km/h a vykáže průměrnou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 ve výši 114 g/km. S tímto motorem se počítá rovněž do zástavby s trvalým pohonem všech kol Mini All4. Cooper SD se oficiálně představí na autosalonu v Ženevě a začne se prodávat hned od letošního jara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků