Mini Cooper SD s novým „dieselem“ naladěným na 143 koní

Značka Mini představila dosud nejvýkonnější vůz své řady opatřený vznětovým motorem. Nový čtyřválec má objem 2,0 l, výkon 143 koní (105 kW) při 4 000 ot./min. a dosahuje točivého momentu 305 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 700 ot./min. Nejsou to sice nijak dech beroucí hodnoty, ale relativně lehkému vozu jistě postačí k dynamické jízdě. Nový Mini Cooper SD se bude dodávat ve verzích hatchback, Clubman, Convertible i jako crossover Countryman. Tento čtyřválec vychází z dosavadní „šestnáctistovky“ montované do vozů Mini One D a Cooper D a má být alternativně kombinován se šestistupňovými převodovkami s manuálním a automatickým řazením.

Do jeho standardní výbavy patří regenerativní brzdění, soustava start/stop, ukazatel optimální doby pro řazení a samozřejmě i elektrický posilovač řízení. Základní, třídveřový Cooper SD zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,1 s, dosáhne rychlosti 215 km/h a vykáže průměrnou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 ve výši 114 g/km. S tímto motorem se počítá rovněž do zástavby s trvalým pohonem všech kol Mini All4. Cooper SD se oficiálně představí na autosalonu v Ženevě a začne se prodávat hned od letošního jara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků