(Doplněno 3.2.) Původní spekulace o čtyřkolovém Mini začínají nabírat reálných podob. Náhon na všechna kola by mělo Mini stuečně dostat, ovšem ne ve své klasické verzi. Čtyřkolka by měla vycházet z prodloužené verce Mini Clubman (koncept Traveller), která se objeví na trhu ještě v letošním roce. Clubman by měl dostat upravený náhon xDrive mateřského BMW. K tomu speciální body kit v módním stylu „cross”.
Říká se na každém šprochu je pravdy trochu a jen málo co vznikne bez jakýchkoli reálných kořenů.
Již delší dobu se šířily spekulace, že nová generace malého Mini by mohla být revoluční. Nikdo ovšem neupřesnil, v čem by mělo dojít k převratným změnám. Nový design je stále jaksi stejný a ani technicky nepřišlo nic zcela nového. Co ovšem mírně vyrazilo dech příznivcům Mini je informace, že tato generace by se mohla objevit i s náhonem na všechna kola. Ano, to malé Mini s rozvorem městského autíčka a sportovními ambicemi.
Malé mini v této úpravě by ovšem nemělo zůstat při zemi, ale mělo by se mírně zvednout, oplastovat a ve finále by z něj mělo být malé SUV.
V historii Mini by šlo sice o něco ojedinělého, ale ne nemožného. Za svůj život přišlo Mini na svět v desítkách různých karosářských variantách a externí firmy přestavěly Mini i do dodávek a podobných variací.
Všechny tyto informace jsou prozatím ve stádiu spekulací, které často přehánějí. Co jim ovšem přidává na váze je fakt, že se tato informace začala objevovat i na webech, které se mýlí maximálně jednou za deset let. A to už něco znamená.
Mini Traveller / Clubman
Foto: Automedia
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman