Mini Cooper S: Malý Bentley

Když se poprvé začalo mluvit o tom, že u BMW chystají nový Mini, začaly se pomalu objevovat informace o sportovní variantě tohoto slavného autíčka.
Mini Cooper S: Malý Bentley

Kdysi se objevily i špionážní fotografie z testování na jednom z německých okruhů a když je nyní srovnáme s aktuálními fotografiemi, je jasné, že tento projekt byl na stole dlouho. Nový Mini Cooper S se od svých „civilnějších“ bratrů Mini One a Mini Cooper liší už na první pohled.

Největší pozornost poutá otvor v kapotě, který je vždy náznakem, že srdce automobilu je přeplňované. Je tomu tak i v případě Mini Couperu S, kdy pod kapotou najdeme šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1.6 litru. Motor nabízí maximální výkon 163 ks (120 kW) při 6 000 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 210 Nm při 4 000 ot./min. V rozmezí od 2 500 ot./min do 6 500 ot./min je k dispozici plných 80 % točivého momentu.

Výkonný motor uděluje 1140 kilogramovému automobilu velmi solidní jízdní výkony. Mini Cooper S dokáže vyvinout maximální rychlost 218 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,4 vteřiny. Pro běžnou jízdu jsou však mnohem důležitější parametry zrychlení z 80 na 120 km/h při zařazeném pátém rychlostním stupni. Mimi Cooper S zvládá tento sprint za krátkých 6,9 vteřiny. Za své výkony si řekne v průměru o 8,7 litru bezolovnatého benzínu na 100 km.

Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky na kola přední nápravy, která jsou stejně jako ta zadní 16“ obutá do pneumatik 195/55 R16. Za příplatek za vámi Mini Cooper S přijede na 17“ discích obutých do pneumatik o rozměru 205/45 R17.

Po technické stránce je Mini Cooper S doslova „našlapán“ moderní elektronikou, která pomáhá při řízení tohoto malého ďáblíka. Kromě systému ABS s EDB je vybaven i systémem CBS, který přichází ke slovu při současném zatáčení a brždění. Ke krocení výkonu motoru slouží systém ASC+T a za příplatek je možné získat i systém DSC – dynamický stabilizační program, většinou nazývaný též ESP.

V interiéru najdeme pouze špičkové materiály, které lze očekávat u špičkové verze auta jako je Mini. Interiér je potažen kombinací látky a kůže a dobrý dojem doplňují prvky z hliníku. Mini myslí i na bezpečnost cestujících, když přední a boční airbagy jsou součástí standardní výbavy a hlavové airbagy systému AHPS 2.

V příplatkové výbavě najdeme i prvky, které byste asi u automobilu této kategorie nečekali. Hovoříme konkrétně o navigačním systému, televizním tuneru, xenonových světlometech nebo systému PDC (systém parkovacích senzorů).

Na Mini Cooper S není možné pohlížet jako na malý automobil. Cooper S je třídou sám pro sebe a je možné jej označit za absolutního krále malých automobilů. Je jasné, že Cooper S se bude vymykat i cenou, která jistě nebude malá, zatím však nevíme přesnou částku, protože ta bude oznámena později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 





Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků