Mini Cooper S: Malý Bentley

Když se poprvé začalo mluvit o tom, že u BMW chystají nový Mini, začaly se pomalu objevovat informace o sportovní variantě tohoto slavného autíčka.
Mini Cooper S: Malý Bentley

Kdysi se objevily i špionážní fotografie z testování na jednom z německých okruhů a když je nyní srovnáme s aktuálními fotografiemi, je jasné, že tento projekt byl na stole dlouho. Nový Mini Cooper S se od svých „civilnějších“ bratrů Mini One a Mini Cooper liší už na první pohled.

Největší pozornost poutá otvor v kapotě, který je vždy náznakem, že srdce automobilu je přeplňované. Je tomu tak i v případě Mini Couperu S, kdy pod kapotou najdeme šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1.6 litru. Motor nabízí maximální výkon 163 ks (120 kW) při 6 000 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 210 Nm při 4 000 ot./min. V rozmezí od 2 500 ot./min do 6 500 ot./min je k dispozici plných 80 % točivého momentu.

Výkonný motor uděluje 1140 kilogramovému automobilu velmi solidní jízdní výkony. Mini Cooper S dokáže vyvinout maximální rychlost 218 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,4 vteřiny. Pro běžnou jízdu jsou však mnohem důležitější parametry zrychlení z 80 na 120 km/h při zařazeném pátém rychlostním stupni. Mimi Cooper S zvládá tento sprint za krátkých 6,9 vteřiny. Za své výkony si řekne v průměru o 8,7 litru bezolovnatého benzínu na 100 km.

Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky na kola přední nápravy, která jsou stejně jako ta zadní 16“ obutá do pneumatik 195/55 R16. Za příplatek za vámi Mini Cooper S přijede na 17“ discích obutých do pneumatik o rozměru 205/45 R17.

Po technické stránce je Mini Cooper S doslova „našlapán“ moderní elektronikou, která pomáhá při řízení tohoto malého ďáblíka. Kromě systému ABS s EDB je vybaven i systémem CBS, který přichází ke slovu při současném zatáčení a brždění. Ke krocení výkonu motoru slouží systém ASC+T a za příplatek je možné získat i systém DSC – dynamický stabilizační program, většinou nazývaný též ESP.

V interiéru najdeme pouze špičkové materiály, které lze očekávat u špičkové verze auta jako je Mini. Interiér je potažen kombinací látky a kůže a dobrý dojem doplňují prvky z hliníku. Mini myslí i na bezpečnost cestujících, když přední a boční airbagy jsou součástí standardní výbavy a hlavové airbagy systému AHPS 2.

V příplatkové výbavě najdeme i prvky, které byste asi u automobilu této kategorie nečekali. Hovoříme konkrétně o navigačním systému, televizním tuneru, xenonových světlometech nebo systému PDC (systém parkovacích senzorů).

Na Mini Cooper S není možné pohlížet jako na malý automobil. Cooper S je třídou sám pro sebe a je možné jej označit za absolutního krále malých automobilů. Je jasné, že Cooper S se bude vymykat i cenou, která jistě nebude malá, zatím však nevíme přesnou částku, protože ta bude oznámena později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 





Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků