Mini Cooper S dostane automatický šestikvalt

MINI Cooper S Cabrio a MINI Cooper S oslaví v Detroitu světovou premiéru s šestistupňovou automatickou převodovkou. Lehké a kompaktní soukolí s funkcí Steptronic, adaptivní řízení a velmi krátké časy řazení, které činí jen 1/4 vteřiny, dopomáhají oběma špičkovým modelům MINI k nejvyšší agilnosti a sportovním jízdním výkonům při vysokém komfortu.

Hydraulický měnič točivého momentu s vysokou účinností zaručuje hladké řazení, měnič spojky se stará o rychlou reakci výkonu a nízkou spotřebu paliva. Jako představitel nové generace automatických převodovek přichází novinka s šesti převodovými stupni, ale zároveň s mnohem méně součástkami. Díky tomu může být lehčí a více kompaktní.

Soulad sportovního pojetí a komfortu

Jízdní parametry verzí s automatem jsou oslnivé a téměř identické s hodnotami vozů MINI Cooper S s ručním řazením. Čtyřválcový motor 1.6 s kompresorem a chlazením nasávaného vzduchu dosahuje úctyhodného výkonu 125 kW/170 koní. Zárukou velkého zátahu motoru, který přispívá k výbornému zrychlení, je točivý moment 220 Nm při otáčkách 4000 /min..

Díky sportovnímu ladění automatické převodovky dosáhne nejsilnější MINI nejvyšší rychlosti 220 km/h (Cabrio: 215 km/h) už na pátý převodový stupeň. MINI Cooper S Cabrio zrychlí z klidu na 100 km/h během 7,9 vteřin, top model s pevnou střechou absolvuje stejnou disciplínu za pouhých 7,7 vteřin.

Inovativní řešení převodovky nabízí automatické řazení v různých programech. Řidič může zvolit sportovní (S) nebo komfortní (D) řazení, nabízí se i manuální volba stupňů (Steptronic) pomocí páček na volantu. Elektronické řízení neustále vyhodnocuje jízdní průběh a přizpůsobuje individuálně charakteristiku řazení.

MINI Cooper S automatic se na trhu představí nejdříve v USA a Japonsku, ještě na konci ledna 2005. Od konce února se MINI Cooper S automatic objeví i na dalších trzích – mimo jiné i v Evropě. Také MINI Cooper S Cabrio s touto inovativní převodovkou zažije premiéru na konci února.

V Česku bude nová převodovka součástí doplňkové výbavy za příplatek 47 600 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků