Mini Cooper S dostane automatický šestikvalt

MINI Cooper S Cabrio a MINI Cooper S oslaví v Detroitu světovou premiéru s šestistupňovou automatickou převodovkou. Lehké a kompaktní soukolí s funkcí Steptronic, adaptivní řízení a velmi krátké časy řazení, které činí jen 1/4 vteřiny, dopomáhají oběma špičkovým modelům MINI k nejvyšší agilnosti a sportovním jízdním výkonům při vysokém komfortu.

Hydraulický měnič točivého momentu s vysokou účinností zaručuje hladké řazení, měnič spojky se stará o rychlou reakci výkonu a nízkou spotřebu paliva. Jako představitel nové generace automatických převodovek přichází novinka s šesti převodovými stupni, ale zároveň s mnohem méně součástkami. Díky tomu může být lehčí a více kompaktní.

Soulad sportovního pojetí a komfortu

Jízdní parametry verzí s automatem jsou oslnivé a téměř identické s hodnotami vozů MINI Cooper S s ručním řazením. Čtyřválcový motor 1.6 s kompresorem a chlazením nasávaného vzduchu dosahuje úctyhodného výkonu 125 kW/170 koní. Zárukou velkého zátahu motoru, který přispívá k výbornému zrychlení, je točivý moment 220 Nm při otáčkách 4000 /min..

Díky sportovnímu ladění automatické převodovky dosáhne nejsilnější MINI nejvyšší rychlosti 220 km/h (Cabrio: 215 km/h) už na pátý převodový stupeň. MINI Cooper S Cabrio zrychlí z klidu na 100 km/h během 7,9 vteřin, top model s pevnou střechou absolvuje stejnou disciplínu za pouhých 7,7 vteřin.

Inovativní řešení převodovky nabízí automatické řazení v různých programech. Řidič může zvolit sportovní (S) nebo komfortní (D) řazení, nabízí se i manuální volba stupňů (Steptronic) pomocí páček na volantu. Elektronické řízení neustále vyhodnocuje jízdní průběh a přizpůsobuje individuálně charakteristiku řazení.

MINI Cooper S automatic se na trhu představí nejdříve v USA a Japonsku, ještě na konci ledna 2005. Od konce února se MINI Cooper S automatic objeví i na dalších trzích – mimo jiné i v Evropě. Také MINI Cooper S Cabrio s touto inovativní převodovkou zažije premiéru na konci února.

V Česku bude nová převodovka součástí doplňkové výbavy za příplatek 47 600 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků