Mini Cooper S dostane automatický šestikvalt

Mini Cooper S dostane automatický šestikvalt

MINI Cooper S Cabrio a MINI Cooper S oslaví v Detroitu světovou premiéru s šestistupňovou automatickou převodovkou. Lehké a kompaktní soukolí s funkcí Steptronic, adaptivní řízení a velmi krátké časy řazení, které činí jen 1/4 vteřiny, dopomáhají oběma špičkovým modelům MINI k nejvyšší agilnosti a sportovním jízdním výkonům při vysokém komfortu.

Hydraulický měnič točivého momentu s vysokou účinností zaručuje hladké řazení, měnič spojky se stará o rychlou reakci výkonu a nízkou spotřebu paliva. Jako představitel nové generace automatických převodovek přichází novinka s šesti převodovými stupni, ale zároveň s mnohem méně součástkami. Díky tomu může být lehčí a více kompaktní.

Soulad sportovního pojetí a komfortu

Jízdní parametry verzí s automatem jsou oslnivé a téměř identické s hodnotami vozů MINI Cooper S s ručním řazením. Čtyřválcový motor 1.6 s kompresorem a chlazením nasávaného vzduchu dosahuje úctyhodného výkonu 125 kW/170 koní. Zárukou velkého zátahu motoru, který přispívá k výbornému zrychlení, je točivý moment 220 Nm při otáčkách 4000 /min..

Díky sportovnímu ladění automatické převodovky dosáhne nejsilnější MINI nejvyšší rychlosti 220 km/h (Cabrio: 215 km/h) už na pátý převodový stupeň. MINI Cooper S Cabrio zrychlí z klidu na 100 km/h během 7,9 vteřin, top model s pevnou střechou absolvuje stejnou disciplínu za pouhých 7,7 vteřin.

Inovativní řešení převodovky nabízí automatické řazení v různých programech. Řidič může zvolit sportovní (S) nebo komfortní (D) řazení, nabízí se i manuální volba stupňů (Steptronic) pomocí páček na volantu. Elektronické řízení neustále vyhodnocuje jízdní průběh a přizpůsobuje individuálně charakteristiku řazení.

MINI Cooper S automatic se na trhu představí nejdříve v USA a Japonsku, ještě na konci ledna 2005. Od konce února se MINI Cooper S automatic objeví i na dalších trzích – mimo jiné i v Evropě. Také MINI Cooper S Cabrio s touto inovativní převodovkou zažije premiéru na konci února.

V Česku bude nová převodovka součástí doplňkové výbavy za příplatek 47 600 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků