Mini Cooper S dostane automatický šestikvalt

MINI Cooper S Cabrio a MINI Cooper S oslaví v Detroitu světovou premiéru s šestistupňovou automatickou převodovkou. Lehké a kompaktní soukolí s funkcí Steptronic, adaptivní řízení a velmi krátké časy řazení, které činí jen 1/4 vteřiny, dopomáhají oběma špičkovým modelům MINI k nejvyšší agilnosti a sportovním jízdním výkonům při vysokém komfortu.

Hydraulický měnič točivého momentu s vysokou účinností zaručuje hladké řazení, měnič spojky se stará o rychlou reakci výkonu a nízkou spotřebu paliva. Jako představitel nové generace automatických převodovek přichází novinka s šesti převodovými stupni, ale zároveň s mnohem méně součástkami. Díky tomu může být lehčí a více kompaktní.

Soulad sportovního pojetí a komfortu

Jízdní parametry verzí s automatem jsou oslnivé a téměř identické s hodnotami vozů MINI Cooper S s ručním řazením. Čtyřválcový motor 1.6 s kompresorem a chlazením nasávaného vzduchu dosahuje úctyhodného výkonu 125 kW/170 koní. Zárukou velkého zátahu motoru, který přispívá k výbornému zrychlení, je točivý moment 220 Nm při otáčkách 4000 /min..

Díky sportovnímu ladění automatické převodovky dosáhne nejsilnější MINI nejvyšší rychlosti 220 km/h (Cabrio: 215 km/h) už na pátý převodový stupeň. MINI Cooper S Cabrio zrychlí z klidu na 100 km/h během 7,9 vteřin, top model s pevnou střechou absolvuje stejnou disciplínu za pouhých 7,7 vteřin.

Inovativní řešení převodovky nabízí automatické řazení v různých programech. Řidič může zvolit sportovní (S) nebo komfortní (D) řazení, nabízí se i manuální volba stupňů (Steptronic) pomocí páček na volantu. Elektronické řízení neustále vyhodnocuje jízdní průběh a přizpůsobuje individuálně charakteristiku řazení.

MINI Cooper S automatic se na trhu představí nejdříve v USA a Japonsku, ještě na konci ledna 2005. Od konce února se MINI Cooper S automatic objeví i na dalších trzích – mimo jiné i v Evropě. Také MINI Cooper S Cabrio s touto inovativní převodovkou zažije premiéru na konci února.

V Česku bude nová převodovka součástí doplňkové výbavy za příplatek 47 600 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků