Mini Cooper nové generace ještě jednou a oficiálně (27x foto)

Ráno jsme se poprvé mohli podívat na první neoficiálně zveřejněné oficiální snímky, aktuálně už jsou k dispozici kompletní materiály. Nové Mini má svou premiéru za sebou.
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper (F56)
  2. Technické údaje (Cooper, Cooper S, Cooper D)
  3. Fotogalerie

Mini Cooper (F56) je zde. Po stránce designu zas tolik rozdílů nenajdete, nicméně co se všeho ostatního týká, jde o zcela nové auto. Základem je nové platforma určená pro modely s pohonem předních kol, na které by postupně mělo být postaveno celkem deset modelu BMW/Mini. Jak jsme psali ráno, měnily se vnější rozměry.

Nová generace Mini je historicky největší. Na délku měří celých 3821 mm. Zároveň je také o 44 mm širší, o sedm milimetrů vyšší, rozvor přibral 28 mm, rozchod předních kol 42 mm, rozchod kol zadních 34 mm. Výsledkem těchto změn mají být lepší jízdní vlastnosti a prostornější interiér. Zavazadelník nabídne 211 litrů základního objemu.

Test Mini Cooper Cabrio: asi nerozum. Ale krásný...

Test Mini Cooper Cabrio: asi nerozum. Ale krásný...

Přepracovaný interiér přišel o centrálně umístěný rychloměr, což je velmi dobrá zpráva. Rychloměr se přestěhoval na přístrojový štít, kde je doplněn o otáčkoměr, palivoměr a displej. Všechny ostatní informace najde řidič uprostřed na 8,8 palců velkém TFT displeji. BMW taktéž slibuje lepší odhlučnění interiéru, do kterého by zároveň mělo pronikat méně vibrací. Mini dostane také systém Variable Damper Control, takže bude možné si vybrat nastavení podvozku.

Mini 2014 nabídne komfortní elektronické systémy na výši doby

Mini 2014 nabídne komfortní elektronické systémy na výši doby

Mini Cooper přichází ve verzích Cooper, Cooper D a Cooper S. První dva jmenovaní používají novou tříválcovou jedna-pětku. Ta benzinová vyprodukuje 136 koní, diesel dává k dispozici 115 koní. Na stovce je za 9,2 s. Silnou stránkou bude spotřeba, kdy si naftové Mini vystačí s přídělem pouhých tří litrů. Jak už jsme psali dříve, Cooper S nebude mít starší jedna-šestku, ale dostane výkonnější a (bohužel) přeplňovaný dvoulitr naladěný na 192 koní. Standardem je šestistupňový manuál (s režimem, kdy bude při podřazování přidávat meziplyn), alternativou šestistupňový automat.

Nový Mini Cooper se začne prodávat na jaře příštího roku. Těšit se máme na rozsáhlý program individualizace a řadu příplatkových možností zahrnující třeba systém rozpoznávání dopravních značek nebo head-up displej.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper (F56)
  2. Technické údaje (Cooper, Cooper S, Cooper D)
  3. Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků