Mini Cooper nové generace ještě jednou a oficiálně (27x foto)

Ráno jsme se poprvé mohli podívat na první neoficiálně zveřejněné oficiální snímky, aktuálně už jsou k dispozici kompletní materiály. Nové Mini má svou premiéru za sebou.
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper (F56)
  2. Technické údaje (Cooper, Cooper S, Cooper D)
  3. Fotogalerie

Mini Cooper (F56) je zde. Po stránce designu zas tolik rozdílů nenajdete, nicméně co se všeho ostatního týká, jde o zcela nové auto. Základem je nové platforma určená pro modely s pohonem předních kol, na které by postupně mělo být postaveno celkem deset modelu BMW/Mini. Jak jsme psali ráno, měnily se vnější rozměry.

Nová generace Mini je historicky největší. Na délku měří celých 3821 mm. Zároveň je také o 44 mm širší, o sedm milimetrů vyšší, rozvor přibral 28 mm, rozchod předních kol 42 mm, rozchod kol zadních 34 mm. Výsledkem těchto změn mají být lepší jízdní vlastnosti a prostornější interiér. Zavazadelník nabídne 211 litrů základního objemu.

Test Mini Cooper Cabrio: asi nerozum. Ale krásný...

Test Mini Cooper Cabrio: asi nerozum. Ale krásný...

Přepracovaný interiér přišel o centrálně umístěný rychloměr, což je velmi dobrá zpráva. Rychloměr se přestěhoval na přístrojový štít, kde je doplněn o otáčkoměr, palivoměr a displej. Všechny ostatní informace najde řidič uprostřed na 8,8 palců velkém TFT displeji. BMW taktéž slibuje lepší odhlučnění interiéru, do kterého by zároveň mělo pronikat méně vibrací. Mini dostane také systém Variable Damper Control, takže bude možné si vybrat nastavení podvozku.

Mini 2014 nabídne komfortní elektronické systémy na výši doby

Mini 2014 nabídne komfortní elektronické systémy na výši doby

Mini Cooper přichází ve verzích Cooper, Cooper D a Cooper S. První dva jmenovaní používají novou tříválcovou jedna-pětku. Ta benzinová vyprodukuje 136 koní, diesel dává k dispozici 115 koní. Na stovce je za 9,2 s. Silnou stránkou bude spotřeba, kdy si naftové Mini vystačí s přídělem pouhých tří litrů. Jak už jsme psali dříve, Cooper S nebude mít starší jedna-šestku, ale dostane výkonnější a (bohužel) přeplňovaný dvoulitr naladěný na 192 koní. Standardem je šestistupňový manuál (s režimem, kdy bude při podřazování přidávat meziplyn), alternativou šestistupňový automat.

Nový Mini Cooper se začne prodávat na jaře příštího roku. Těšit se máme na rozsáhlý program individualizace a řadu příplatkových možností zahrnující třeba systém rozpoznávání dopravních značek nebo head-up displej.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper (F56)
  2. Technické údaje (Cooper, Cooper S, Cooper D)
  3. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků