Mini Cooper JCW GP II na Nürburgringu „naprášil“ i Audi RS4

Druhé, ve skutečnosti však spíše již třetí provedení špičkové verze stylového kompaktu Mini, zazářilo na německém Nürburgringu.
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper JCW GP II
  2. Fotogalerie

Výkonné Mini Cooper S v úpravě ladičské společnosti JCW (John Cooper Works) se v současné podobě prodává od roku 2008, a to s karoseriemi základního třídveřového hatchbacku i prodlouženého Clubmanu, přičemž o pohon se stará známý zážehový čtyřválec 1,6 Turbo posílený na 211 koní a později až na 218 koní (160 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Cooper JCW GP II nabídne lehčí stavbu a vyšší výkon

Již na sklonku roku 2005 však nastoupila na 2 000 kusů omezená série Mini Cooper JCW GP Kit, která kromě řady dalších úprav dostala také motor s výkonem 218 koní (160 kW). Dále upravená edice se shodným názvem Mini Cooper JCW GP Kit pak přišla v roce 2008 (šlo hlavně o adaptaci na faceliftované provedení výchozího modelu) s výkonem až 231 koní (170 kW).

Mini Cooper S JCW GP Kit: více koní, méně kilo

Mini Cooper S JCW GP Kit: více koní, méně kilo

Nyní se na svoji oficiální premiéru chystá zcela nová verze Mini Cooper JCW GP II, která si na cestu vyšlápla skutečně odvážným kouskem: Severní smyčku německého okruhu Nürburgring jeden z prototypů před časem zajel za 8:23! To je lepší výsledek než třeba u Audi RS4 nebo Lotus Exige S a pouze o vteřinu horší výsledek než u Nissanu Skyline GT-R R32.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se dočkala také upravené aerodynamiky

Zřejmě není ani žádným překvapením, že Mini Cooper JCW GP II bude vůbec nejbestiálnějším modelem dosud odvozeným z vozu značky Mini. Vůz prošel sadou modifikací včetně demontáže zadních sedadel pro snížení hmotnosti a přidává závodní závěsy kol a brzdy.

Mini Cooper S a JCW Nowack: až 260 koní

Mini Cooper S a JCW Nowack: až 260 koní

Karoserie se dočkala několika aerodynamických úprav, přepracovaných nárazníků a prahových obkladů, speciálních čtyřpaprskových litých ráfků a spoileru nad zadním oknem vyrobeného z uhlíkových kompozitů. Žádné podrobnosti k parametrům pohonné jednotky zatím neznáme, ale předpokládáme špičku nad hladinou 231 koní (170 kW), vždyť třeba u firmy Nowack Motors z Cooperu S vymačkali plných 260 koní (191 kW).

Série bude zřejmě opět omezena na 2 000 vozů, prodávat se začne ještě koncem letošního roku a ceny se teprve dozvíme.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper JCW GP II
  2. Fotogalerie

bazar

Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 99 405 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 161 872 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků