Mini Cooper JCW GP II na Nürburgringu „naprášil“ i Audi RS4

Druhé, ve skutečnosti však spíše již třetí provedení špičkové verze stylového kompaktu Mini, zazářilo na německém Nürburgringu.
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper JCW GP II
  2. Fotogalerie

Výkonné Mini Cooper S v úpravě ladičské společnosti JCW (John Cooper Works) se v současné podobě prodává od roku 2008, a to s karoseriemi základního třídveřového hatchbacku i prodlouženého Clubmanu, přičemž o pohon se stará známý zážehový čtyřválec 1,6 Turbo posílený na 211 koní a později až na 218 koní (160 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Cooper JCW GP II nabídne lehčí stavbu a vyšší výkon

Již na sklonku roku 2005 však nastoupila na 2 000 kusů omezená série Mini Cooper JCW GP Kit, která kromě řady dalších úprav dostala také motor s výkonem 218 koní (160 kW). Dále upravená edice se shodným názvem Mini Cooper JCW GP Kit pak přišla v roce 2008 (šlo hlavně o adaptaci na faceliftované provedení výchozího modelu) s výkonem až 231 koní (170 kW).

Mini Cooper S JCW GP Kit: více koní, méně kilo

Mini Cooper S JCW GP Kit: více koní, méně kilo

Nyní se na svoji oficiální premiéru chystá zcela nová verze Mini Cooper JCW GP II, která si na cestu vyšlápla skutečně odvážným kouskem: Severní smyčku německého okruhu Nürburgring jeden z prototypů před časem zajel za 8:23! To je lepší výsledek než třeba u Audi RS4 nebo Lotus Exige S a pouze o vteřinu horší výsledek než u Nissanu Skyline GT-R R32.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se dočkala také upravené aerodynamiky

Zřejmě není ani žádným překvapením, že Mini Cooper JCW GP II bude vůbec nejbestiálnějším modelem dosud odvozeným z vozu značky Mini. Vůz prošel sadou modifikací včetně demontáže zadních sedadel pro snížení hmotnosti a přidává závodní závěsy kol a brzdy.

Mini Cooper S a JCW Nowack: až 260 koní

Mini Cooper S a JCW Nowack: až 260 koní

Karoserie se dočkala několika aerodynamických úprav, přepracovaných nárazníků a prahových obkladů, speciálních čtyřpaprskových litých ráfků a spoileru nad zadním oknem vyrobeného z uhlíkových kompozitů. Žádné podrobnosti k parametrům pohonné jednotky zatím neznáme, ale předpokládáme špičku nad hladinou 231 koní (170 kW), vždyť třeba u firmy Nowack Motors z Cooperu S vymačkali plných 260 koní (191 kW).

Série bude zřejmě opět omezena na 2 000 vozů, prodávat se začne ještě koncem letošního roku a ceny se teprve dozvíme.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper JCW GP II
  2. Fotogalerie
TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky