Mini Cooper D: zábava s francouzskou naftou

Nové Mini se po verzích Cooper a S představuje i v základních provedeních D a One. Co nabídne Cooper D s motorem 1,6 HDI?

Mini Cooper D

Nová generace Mini se nyní představuje s naftovým motorem, který doplňuje nabídku dvou benzínových verzí. I v Copperu D našel místo výsledek spolupráce BMW s koncernem PSA na vývoji pohonných jednotek a malé Mini tak dostalo agregát z dílny francouzského koncernu.

Ten je znám pod označením 1,6 HDI a i v Mini nabídne výkon 80 kW (110 k) a točivý moment 240 Nm. Ten se díky funkci overboost dokáže krátkodobě zvýšit až na 260 Nm. Mohlo by se zdát, že agregát z „obyčejného Peugeotu” není dost nóbl, ale tento motor nás v mnoha testech přesvědčil, že je dost možná nejlepším malým dieselem vůbec.

Malé Mini s ním zrychlí na stovku za 9,9 s a dosáhne maximální rychlosti 195 km/h. Při klidné jízdě se pak más pokojit s kombinovanou spotřebou 4,4 l na 100 km. Poměrně nízká spotřeba však nebude z říše snů, protože agregát dlouhodobě ukazuje, že v úspornosti jen stěží najde konkurenta.

O přenos výkonu na přední kola se pak postará šestistupňový manuál, případně za příplatek šestistupňový automat.

S novým motorem, který se ukázal ve vozech koncernu PSA a Ford jako výborný tak možná padnou nářky nad nepovedenou verzi minulé generace, která používala agregát japonské Toyoty. Ten si pro svůj těžký chod, slabý výkon a hlučnost mnoho příznivců nezískal.

Cena této verze bude začínat na 19 911 eurech (550 000 Kč) bez daní.

Mini One

Současně s představením naftové verze přichází i základní model s označením One. Ten dostane pod kapotu zcela nový agregát o objemu 1,4 l s výkonem 70 kW (95 k) a točivým momentem 140 Nm. S ním zrychlí na stovku za 10,9 s a dosáhne maximální rychlosti185 km/h a to při kombinované spotřebě 5,7 l na 100 km. Cena této verze bude začínat na 16 600 eurech (přibližně 460 tis. Kč) bez daní.

Tip: Podrobné představení nové generace Mini naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Cooper D

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 420 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků