Mini Cooper D: zábava s francouzskou naftou

Nové Mini se po verzích Cooper a S představuje i v základních provedeních D a One. Co nabídne Cooper D s motorem 1,6 HDI?

Mini Cooper D

Nová generace Mini se nyní představuje s naftovým motorem, který doplňuje nabídku dvou benzínových verzí. I v Copperu D našel místo výsledek spolupráce BMW s koncernem PSA na vývoji pohonných jednotek a malé Mini tak dostalo agregát z dílny francouzského koncernu.

Ten je znám pod označením 1,6 HDI a i v Mini nabídne výkon 80 kW (110 k) a točivý moment 240 Nm. Ten se díky funkci overboost dokáže krátkodobě zvýšit až na 260 Nm. Mohlo by se zdát, že agregát z „obyčejného Peugeotu” není dost nóbl, ale tento motor nás v mnoha testech přesvědčil, že je dost možná nejlepším malým dieselem vůbec.

Malé Mini s ním zrychlí na stovku za 9,9 s a dosáhne maximální rychlosti 195 km/h. Při klidné jízdě se pak más pokojit s kombinovanou spotřebou 4,4 l na 100 km. Poměrně nízká spotřeba však nebude z říše snů, protože agregát dlouhodobě ukazuje, že v úspornosti jen stěží najde konkurenta.

O přenos výkonu na přední kola se pak postará šestistupňový manuál, případně za příplatek šestistupňový automat.

S novým motorem, který se ukázal ve vozech koncernu PSA a Ford jako výborný tak možná padnou nářky nad nepovedenou verzi minulé generace, která používala agregát japonské Toyoty. Ten si pro svůj těžký chod, slabý výkon a hlučnost mnoho příznivců nezískal.

Cena této verze bude začínat na 19 911 eurech (550 000 Kč) bez daní.

Mini One

Současně s představením naftové verze přichází i základní model s označením One. Ten dostane pod kapotu zcela nový agregát o objemu 1,4 l s výkonem 70 kW (95 k) a točivým momentem 140 Nm. S ním zrychlí na stovku za 10,9 s a dosáhne maximální rychlosti185 km/h a to při kombinované spotřebě 5,7 l na 100 km. Cena této verze bude začínat na 16 600 eurech (přibližně 460 tis. Kč) bez daní.

Tip: Podrobné představení nové generace Mini naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Cooper D
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků