Mini Cooper D: zábava s francouzskou naftou

Nové Mini se po verzích Cooper a S představuje i v základních provedeních D a One. Co nabídne Cooper D s motorem 1,6 HDI?

Mini Cooper D

Nová generace Mini se nyní představuje s naftovým motorem, který doplňuje nabídku dvou benzínových verzí. I v Copperu D našel místo výsledek spolupráce BMW s koncernem PSA na vývoji pohonných jednotek a malé Mini tak dostalo agregát z dílny francouzského koncernu.

Ten je znám pod označením 1,6 HDI a i v Mini nabídne výkon 80 kW (110 k) a točivý moment 240 Nm. Ten se díky funkci overboost dokáže krátkodobě zvýšit až na 260 Nm. Mohlo by se zdát, že agregát z „obyčejného Peugeotu” není dost nóbl, ale tento motor nás v mnoha testech přesvědčil, že je dost možná nejlepším malým dieselem vůbec.

Malé Mini s ním zrychlí na stovku za 9,9 s a dosáhne maximální rychlosti 195 km/h. Při klidné jízdě se pak más pokojit s kombinovanou spotřebou 4,4 l na 100 km. Poměrně nízká spotřeba však nebude z říše snů, protože agregát dlouhodobě ukazuje, že v úspornosti jen stěží najde konkurenta.

O přenos výkonu na přední kola se pak postará šestistupňový manuál, případně za příplatek šestistupňový automat.

S novým motorem, který se ukázal ve vozech koncernu PSA a Ford jako výborný tak možná padnou nářky nad nepovedenou verzi minulé generace, která používala agregát japonské Toyoty. Ten si pro svůj těžký chod, slabý výkon a hlučnost mnoho příznivců nezískal.

Cena této verze bude začínat na 19 911 eurech (550 000 Kč) bez daní.

Mini One

Současně s představením naftové verze přichází i základní model s označením One. Ten dostane pod kapotu zcela nový agregát o objemu 1,4 l s výkonem 70 kW (95 k) a točivým momentem 140 Nm. S ním zrychlí na stovku za 10,9 s a dosáhne maximální rychlosti185 km/h a to při kombinované spotřebě 5,7 l na 100 km. Cena této verze bude začínat na 16 600 eurech (přibližně 460 tis. Kč) bez daní.

Tip: Podrobné představení nové generace Mini naleznete zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Cooper D
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků