Mini Cooper Cabrio: novinka na jaro

Měsíc před oficiální premiérou v Detroitu, představilo Mini svůj nový kabriolet. A do nové sezony je prý ideální.

Značka Mini, která již několik let staví na své minulosti, kterou skloubila s pokročilou technikou automobilky BMW, vypustila do světa všechny podstatné informace o nové čtyřmístné verzi svého dobře známého modelu Cooper. Abychom však nechodili příliš dlouho kolem horké kaše, pojďme si rovnou představit, co přináší nového a co si naopak propůjčil od svých sourozenců.

Základním motorem v nabídce je 1,6litrový atmosférický čtyřválec disponující výkonem 86 kW/118 koní, pro náročnější je pak připravena verze označena písmenem S, kterou pohání přeplňovaný motor o stejném objemu s výkonem 126 kW/172 koní. Evropské verze těchto modelů budou navíc k dispozici i s technologiemi BMW Efficient Dynamics, což znamená, že vůz je upraven pro co nejnižší spotřebu. Takto uzpůsobený Cooper Cabrio se bude moct pochlubit třeba technologii stop-start a brzdami s možnosti rekuperace energie.

Co se týče vzhledu tohoto kabria, nenajdeme zde nic revolučního. Automobilka si jednoduše po několik let drží svůj styl, který každou novou verzí vylepšuje jenom velmi jemně. I v tomto případě můžeme napočítat několik drobných kosmetických změn, díky nimž působí tato stylovka velice uhlazeně a svým způsobem elegantně.

Osobitnou záležitostí je pak látková střecha, která po pouhém stlačení tlačila „zmizí“ již za 15 vteřin. Možností je samozřejmě hned několik a je jen na rozhodnutí řidiče, zda chce střechu odtáhnout úplně, nebo jen částečně. Potěšující je fakt, že „otevřené“ Mini zhublo o 10 kg a to i navzdory tomu, že konstruktéři museli značně popracovat na zvýšení tuhosti karoserie. V souvislosti s touto verzí je zajímavý ještě tzv. „openometer“ umístněný vedla tachometru, který znázorňuje, kolik hodin bylo odježděno s odtaženou střechou.

Automobilka kromě toho přislíbila, že nový Cooper Cabrio bude k dispozici s několika novými barvami střechy a karoserie takže už teď se můžeme těšit na různé více či méně bláznivé verze. Novinka, která se představí na autosalonu na lednovém detroitském autosalonu, se do prodejů dostane koncem března, přičemž jeho cena bude přibližně o 70 000 Kč vyšší oproti standardní verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mini Cooper Cabrio
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků