Mini Cooper Cabrio: novinka na jaro

Měsíc před oficiální premiérou v Detroitu, představilo Mini svůj nový kabriolet. A do nové sezony je prý ideální.

Značka Mini, která již několik let staví na své minulosti, kterou skloubila s pokročilou technikou automobilky BMW, vypustila do světa všechny podstatné informace o nové čtyřmístné verzi svého dobře známého modelu Cooper. Abychom však nechodili příliš dlouho kolem horké kaše, pojďme si rovnou představit, co přináší nového a co si naopak propůjčil od svých sourozenců.

Základním motorem v nabídce je 1,6litrový atmosférický čtyřválec disponující výkonem 86 kW/118 koní, pro náročnější je pak připravena verze označena písmenem S, kterou pohání přeplňovaný motor o stejném objemu s výkonem 126 kW/172 koní. Evropské verze těchto modelů budou navíc k dispozici i s technologiemi BMW Efficient Dynamics, což znamená, že vůz je upraven pro co nejnižší spotřebu. Takto uzpůsobený Cooper Cabrio se bude moct pochlubit třeba technologii stop-start a brzdami s možnosti rekuperace energie.

Co se týče vzhledu tohoto kabria, nenajdeme zde nic revolučního. Automobilka si jednoduše po několik let drží svůj styl, který každou novou verzí vylepšuje jenom velmi jemně. I v tomto případě můžeme napočítat několik drobných kosmetických změn, díky nimž působí tato stylovka velice uhlazeně a svým způsobem elegantně.

Osobitnou záležitostí je pak látková střecha, která po pouhém stlačení tlačila „zmizí“ již za 15 vteřin. Možností je samozřejmě hned několik a je jen na rozhodnutí řidiče, zda chce střechu odtáhnout úplně, nebo jen částečně. Potěšující je fakt, že „otevřené“ Mini zhublo o 10 kg a to i navzdory tomu, že konstruktéři museli značně popracovat na zvýšení tuhosti karoserie. V souvislosti s touto verzí je zajímavý ještě tzv. „openometer“ umístněný vedla tachometru, který znázorňuje, kolik hodin bylo odježděno s odtaženou střechou.

Automobilka kromě toho přislíbila, že nový Cooper Cabrio bude k dispozici s několika novými barvami střechy a karoserie takže už teď se můžeme těšit na různé více či méně bláznivé verze. Novinka, která se představí na autosalonu na lednovém detroitském autosalonu, se do prodejů dostane koncem března, přičemž jeho cena bude přibližně o 70 000 Kč vyšší oproti standardní verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mini Cooper Cabrio
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků