Anglická automobilka Mini, která již pár let pracuje pod křídly bavorského BMW, jezdí pravidelně na velké autosalony a lidem představuje zajímavé koncepty. Letos v Ženevě je model upraven do podoby doprovodného vozu závodního rallye týmu.
Concept Geneva vznikl ke 100. narozeninám tvůrce Mini, Sira Alec Issigonise, a nese odkaz na úspěchy v rallye, kterých vozy Mini dosahovaly před čtyřiceti lety. Vůz představený na letošním autosalonu v Ženevě je koncipován jako doprovodné vozidlo pro závodní tým šampionátu WRC. Díky tomu má vůz ryze účelné detaily: přídavné světlomety v masce a na střeše, v bočních kapsách praktickou lopatku, sadu klíčů, dalekohled nebo lékárničku pro poskytnutí první pomoci. Na střeše je také místo pro rezervní kolo.
V interiéru jsou velmi variabilní otočná přední sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy. Design interiéru je velmi podobný konceptu uvedeného na autosalonu v Detroitu, kde dominují nekonvenční kulaté ukazatele a budíky. Pod kapotou je standardní agregát z hatchbacku Mini Cooper S, který má objem 1,6 l a i díky kompresoru výkon 125 k (170 k) v 6 000 ot/min a 220 Nm při 4 000 ot/min.
Mini concept Geneva
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman