Mini Clubvan: zelinář do výroby!

Když jsme o této studii v únoru psali, vyjádřila většina z našich čtenářů v anketě přesvědčení, že se vůz dostane do výroby. A to se nyní stává skutečností.
Seznam kapitol
  1. Mini Clubvan
  2. Fotogalerie

Koncepční studie Mini Clubvan Concept se představila na stánku značky Mini na letošním autosalonu v Ženevě, kde se stala předobrazem sedmé (!) řady automobilky Mini. Nyní je Clubvan, což ostatně není žádným šokem, oficiálně ohlášenou novinkou pro sériovou výrobu. Vychází z prodlouženého typu Mini Clubman, ale prostor pro náklad se změnil s tím, aby zajistil průběžnou plochu s rovnou podlahou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Miini Clubvan míří do výroby!

V základním uspořádání má produkční Mini Clubvan za předními sedadly nabídnout zavazadlový (nákladový) prostor s objemem 860 l, délkou 1 150 mm a šířkou v nejužším místě zúženou na stále slušných 1 020 mm a užitečnou hmotnost 500 kg. Další změnou oproti běžnému Clubmanu jsou instalace pevné mřížové přepážky za sedadly a „plechová okna“, jež vozu v některých zemích umožní zahrnutí do nižších daňových sazeb.

Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Na výběr má být z trojice známých pohonných jednotek. Základem zůstává atmosféricky plněný zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem 98 koní (72 kW) schopný nový Mini Clubvan rozjet z klidu na 100 km/h za 11,1 s až na 186 km/h při průměrné spotřebě 5,5 l/100 km. Dalším v řadě je Mini Cooper Clubvan s přeplňovanou „šestnáctistovkou“ z dílen BMW/PSA o výkonu 122 koní (90 kW) zrychlující z 0 na 100 km/h za 9,8 s a dosahující rychlosti 210 km/h a průměrné spotřeby (stále) 5,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor se pokouší být maximálně praktickým

A pak tu máme také volbu pro ty živnostníky, kteří si kromě stylu potrpí také na nízké provozní náklady. Stává se jí Mini Cooper D Clubvan se vznětovým agregátem o výkonu 112 koní (82 kW), který novinku od Mini zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,2 s a popožene ji až na 197 km/h, přičemž spotřeba nafty v průměru činí 3,9 l/100 km.

Mini facelift: hatchback, Clubman i Cabrio nově

Mini facelift: hatchback, Clubman i Cabrio nově

Standardem pro všechny verze Clubvanu je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, přičemž „diesel“ může být alternativně opatřen také šestistupňovým automatem. Premiéra nového modelu Mini Clubvan je naplánována na nadcházející Festival rychlosti v Goodwoodu.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mini Clubvan
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků