Mini Clubvan: zelinář do výroby!

Když jsme o této studii v únoru psali, vyjádřila většina z našich čtenářů v anketě přesvědčení, že se vůz dostane do výroby. A to se nyní stává skutečností.
Seznam kapitol
  1. Mini Clubvan
  2. Fotogalerie

Koncepční studie Mini Clubvan Concept se představila na stánku značky Mini na letošním autosalonu v Ženevě, kde se stala předobrazem sedmé (!) řady automobilky Mini. Nyní je Clubvan, což ostatně není žádným šokem, oficiálně ohlášenou novinkou pro sériovou výrobu. Vychází z prodlouženého typu Mini Clubman, ale prostor pro náklad se změnil s tím, aby zajistil průběžnou plochu s rovnou podlahou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Miini Clubvan míří do výroby!

V základním uspořádání má produkční Mini Clubvan za předními sedadly nabídnout zavazadlový (nákladový) prostor s objemem 860 l, délkou 1 150 mm a šířkou v nejužším místě zúženou na stále slušných 1 020 mm a užitečnou hmotnost 500 kg. Další změnou oproti běžnému Clubmanu jsou instalace pevné mřížové přepážky za sedadly a „plechová okna“, jež vozu v některých zemích umožní zahrnutí do nižších daňových sazeb.

Premiéry | Zajímavosti | Kombi | Užitková auta | Fascinace | Mini | Design | Názory

Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Na výběr má být z trojice známých pohonných jednotek. Základem zůstává atmosféricky plněný zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem 98 koní (72 kW) schopný nový Mini Clubvan rozjet z klidu na 100 km/h za 11,1 s až na 186 km/h při průměrné spotřebě 5,5 l/100 km. Dalším v řadě je Mini Cooper Clubvan s přeplňovanou „šestnáctistovkou“ z dílen BMW/PSA o výkonu 122 koní (90 kW) zrychlující z 0 na 100 km/h za 9,8 s a dosahující rychlosti 210 km/h a průměrné spotřeby (stále) 5,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor se pokouší být maximálně praktickým

A pak tu máme také volbu pro ty živnostníky, kteří si kromě stylu potrpí také na nízké provozní náklady. Stává se jí Mini Cooper D Clubvan se vznětovým agregátem o výkonu 112 koní (82 kW), který novinku od Mini zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,2 s a popožene ji až na 197 km/h, přičemž spotřeba nafty v průměru činí 3,9 l/100 km.

Hatchbacky | Mini

Mini facelift: hatchback, Clubman i Cabrio nově

Standardem pro všechny verze Clubvanu je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, přičemž „diesel“ může být alternativně opatřen také šestistupňovým automatem. Premiéra nového modelu Mini Clubvan je naplánována na nadcházející Festival rychlosti v Goodwoodu.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mini Clubvan
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků