Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Značka Mini pro autosalon v Ženevě připravila dvoumístnou dodávku Clubvan. Zatím jde však jen o koncepční studii.

Hned na první pohled je jasné, že Clubvan vychází z velkosériového modelu Mini Clubman, který se prodává již od podzimu roku 2007. Spolu se zbytkem řady vozů značky prošel Mini Clubman zatím posledním faceliftem v roce 2010.

Klepněte pro větší obrázek
Mini Clubvan, studie pro Ženevu

A pokud snímky nového Clubvanu porovnáme se sériovým Mini Clubman, je evidentní, že se tato „studie“ od své předlohy liší pouze v detailech. Nic velkého nečekejte. Mini Clubvan se vyznačuje prakticky pouze odstraněním zadních sedadel a „zaplechovanou“ zadní částí karoserie tak, jak to bylo třeba u Škody Fabia Praktik nebo Škoda Praktik (Roomster).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se od výchozího modelu Mini Clubman na první pohled příliš neliší

Oproti těmto nádeníkům, očesaným o veškerou přebytečnou výbavu a dekoraci, ale Mini Clubvan míří na ty, kteří ocení zvýšenou přepravní kapacitu při zachování výlučného, exkluzivního vzhledu typického pro všechny stávající vozy automobilky Mini. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor zůstal plně čalouněn

Řidič a jeho spolujezdec jsou v případě nehody či prudkého brzdění chráněni proti proniknutí nákladu do kabiny masivní nerezovou mříží. Nakládku zboží usnadňují svisle dělená a do široka otevíraná vrata, s nimiž je snadná manipulace. O tom, že jde zatím jen o studii, svědčí také ponechání kompletního čalounění zavazadlového prostoru a obkladů dveří a prahu, jež by v praxi zřejmě záhy došly úhony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Clubvan sází spíše na styl než přepravní kapacitu

Zachovány byly úzké boční dveře v pravé zadní části karoserie, jejichž význam je však i z přiložených snímků u tohoto vozu poněkud nepochopitelný. Uvidíme, zda se prototypu Mini Clubvan dočkáme ve výrobě. Je však dosti možné, že podobný vůz nakonec vedení koncernu BMW Group zarazí s tím, aby nedevalvoval směřování značky Mini coby producenta „stylovek“…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků