Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Značka Mini pro autosalon v Ženevě připravila dvoumístnou dodávku Clubvan. Zatím jde však jen o koncepční studii.

Hned na první pohled je jasné, že Clubvan vychází z velkosériového modelu Mini Clubman, který se prodává již od podzimu roku 2007. Spolu se zbytkem řady vozů značky prošel Mini Clubman zatím posledním faceliftem v roce 2010.

Klepněte pro větší obrázek
Mini Clubvan, studie pro Ženevu

A pokud snímky nového Clubvanu porovnáme se sériovým Mini Clubman, je evidentní, že se tato „studie“ od své předlohy liší pouze v detailech. Nic velkého nečekejte. Mini Clubvan se vyznačuje prakticky pouze odstraněním zadních sedadel a „zaplechovanou“ zadní částí karoserie tak, jak to bylo třeba u Škody Fabia Praktik nebo Škoda Praktik (Roomster).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se od výchozího modelu Mini Clubman na první pohled příliš neliší

Oproti těmto nádeníkům, očesaným o veškerou přebytečnou výbavu a dekoraci, ale Mini Clubvan míří na ty, kteří ocení zvýšenou přepravní kapacitu při zachování výlučného, exkluzivního vzhledu typického pro všechny stávající vozy automobilky Mini. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor zůstal plně čalouněn

Řidič a jeho spolujezdec jsou v případě nehody či prudkého brzdění chráněni proti proniknutí nákladu do kabiny masivní nerezovou mříží. Nakládku zboží usnadňují svisle dělená a do široka otevíraná vrata, s nimiž je snadná manipulace. O tom, že jde zatím jen o studii, svědčí také ponechání kompletního čalounění zavazadlového prostoru a obkladů dveří a prahu, jež by v praxi zřejmě záhy došly úhony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Clubvan sází spíše na styl než přepravní kapacitu

Zachovány byly úzké boční dveře v pravé zadní části karoserie, jejichž význam je však i z přiložených snímků u tohoto vozu poněkud nepochopitelný. Uvidíme, zda se prototypu Mini Clubvan dočkáme ve výrobě. Je však dosti možné, že podobný vůz nakonec vedení koncernu BMW Group zarazí s tím, aby nedevalvoval směřování značky Mini coby producenta „stylovek“…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků