Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Značka Mini pro autosalon v Ženevě připravila dvoumístnou dodávku Clubvan. Zatím jde však jen o koncepční studii.

Hned na první pohled je jasné, že Clubvan vychází z velkosériového modelu Mini Clubman, který se prodává již od podzimu roku 2007. Spolu se zbytkem řady vozů značky prošel Mini Clubman zatím posledním faceliftem v roce 2010.

Klepněte pro větší obrázek
Mini Clubvan, studie pro Ženevu

A pokud snímky nového Clubvanu porovnáme se sériovým Mini Clubman, je evidentní, že se tato „studie“ od své předlohy liší pouze v detailech. Nic velkého nečekejte. Mini Clubvan se vyznačuje prakticky pouze odstraněním zadních sedadel a „zaplechovanou“ zadní částí karoserie tak, jak to bylo třeba u Škody Fabia Praktik nebo Škoda Praktik (Roomster).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se od výchozího modelu Mini Clubman na první pohled příliš neliší

Oproti těmto nádeníkům, očesaným o veškerou přebytečnou výbavu a dekoraci, ale Mini Clubvan míří na ty, kteří ocení zvýšenou přepravní kapacitu při zachování výlučného, exkluzivního vzhledu typického pro všechny stávající vozy automobilky Mini. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor zůstal plně čalouněn

Řidič a jeho spolujezdec jsou v případě nehody či prudkého brzdění chráněni proti proniknutí nákladu do kabiny masivní nerezovou mříží. Nakládku zboží usnadňují svisle dělená a do široka otevíraná vrata, s nimiž je snadná manipulace. O tom, že jde zatím jen o studii, svědčí také ponechání kompletního čalounění zavazadlového prostoru a obkladů dveří a prahu, jež by v praxi zřejmě záhy došly úhony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Clubvan sází spíše na styl než přepravní kapacitu

Zachovány byly úzké boční dveře v pravé zadní části karoserie, jejichž význam je však i z přiložených snímků u tohoto vozu poněkud nepochopitelný. Uvidíme, zda se prototypu Mini Clubvan dočkáme ve výrobě. Je však dosti možné, že podobný vůz nakonec vedení koncernu BMW Group zarazí s tím, aby nedevalvoval směřování značky Mini coby producenta „stylovek“…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků