Mini chce na Dakaru znova vyhrát. Nasadí celkem sedm speciálů

Britská automobilka chce v Rallye Dakar zpátky na trůn. Do boje pošle až sedm továrních speciálů. Čtyři čtyřkolky a tři buginy s pohonem zadní nápravy.

Britská automobilka Mini si mezi lety 2012 a 2015 zvykla na Rallye Dakar na chuť vítězství. Pak ale další dva ročníky suverénně zvítězil Peugeot. Mini se plánuje vrátit na trůn. Do boje pošle až sedm továrních speciálů. 

O prvenství již nebudou bojovat jen speciály MINI John Cooper Works Rally s pohonem všech kol. Vedle čtyř upravených čtyřkolek se na nadcházejícím čtyřicátém ročníku představí také tři zcela nové buginy s pohonem zadní nápravy.

Poprvé mimo Evropu: BMW chce přesunout část výroby Mini do Číny

Poprvé mimo Evropu: BMW chce přesunout část výroby Mini do Číny

Design buginy vznikal ve spolupráci s designérským oddělením Mini. Základ tvoří rám z ocelových trubek, na něm najdete panely karoserie vytvořené z kevlaru a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Vůz pohání třílitrový vznětový šestiválec o výkonu 250 kW a točivém momentu 800 N.m. 

Mini na známé závody pošle zatím nejpočetnější sestavu. Za volantem bugin Mini se představí Mikko Hirvonen, Bryce Menzies a Yazeed Al-Rajhi. Se čtyřkolkou se v písečných dunách vyřádí Orlando Terranova, Nani Roma, Jakub Przygonski a Boris Garafulic. 

Rallye Dakar 2018 odstartuje už 6. ledna. Již po desáté se bude závodit v Jižní Americe. Proslulý závod odstartuje v Limě a vyvrcholí v Argentině. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků