Mini chce na Dakaru znova vyhrát. Nasadí celkem sedm speciálů

Britská automobilka chce v Rallye Dakar zpátky na trůn. Do boje pošle až sedm továrních speciálů. Čtyři čtyřkolky a tři buginy s pohonem zadní nápravy.

Britská automobilka Mini si mezi lety 2012 a 2015 zvykla na Rallye Dakar na chuť vítězství. Pak ale další dva ročníky suverénně zvítězil Peugeot. Mini se plánuje vrátit na trůn. Do boje pošle až sedm továrních speciálů. 

O prvenství již nebudou bojovat jen speciály MINI John Cooper Works Rally s pohonem všech kol. Vedle čtyř upravených čtyřkolek se na nadcházejícím čtyřicátém ročníku představí také tři zcela nové buginy s pohonem zadní nápravy.

Poprvé mimo Evropu: BMW chce přesunout část výroby Mini do Číny

Poprvé mimo Evropu: BMW chce přesunout část výroby Mini do Číny

Design buginy vznikal ve spolupráci s designérským oddělením Mini. Základ tvoří rám z ocelových trubek, na něm najdete panely karoserie vytvořené z kevlaru a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Vůz pohání třílitrový vznětový šestiválec o výkonu 250 kW a točivém momentu 800 N.m. 

Mini na známé závody pošle zatím nejpočetnější sestavu. Za volantem bugin Mini se představí Mikko Hirvonen, Bryce Menzies a Yazeed Al-Rajhi. Se čtyřkolkou se v písečných dunách vyřádí Orlando Terranova, Nani Roma, Jakub Przygonski a Boris Garafulic. 

Rallye Dakar 2018 odstartuje už 6. ledna. Již po desáté se bude závodit v Jižní Americe. Proslulý závod odstartuje v Limě a vyvrcholí v Argentině. 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků