Britská automobilka chce v Rallye Dakar zpátky na trůn. Do boje pošle až sedm továrních speciálů. Čtyři čtyřkolky a tři buginy s pohonem zadní nápravy.
Britská automobilka Mini si mezi lety 2012 a 2015 zvykla na Rallye Dakar na chuť vítězství. Pak ale další dva ročníky suverénně zvítězil Peugeot. Mini se plánuje vrátit na trůn. Do boje pošle až sedm továrních speciálů.
O prvenství již nebudou bojovat jen speciály MINI John Cooper Works Rally s pohonem všech kol. Vedle čtyř upravených čtyřkolek se na nadcházejícím čtyřicátém ročníku představí také tři zcela nové buginy s pohonem zadní nápravy.
Design buginy vznikal ve spolupráci s designérským oddělením Mini. Základ tvoří rám z ocelových trubek, na něm najdete panely karoserie vytvořené z kevlaru a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Vůz pohání třílitrový vznětový šestiválec o výkonu 250 kW a točivém momentu 800 N.m.
Mini na známé závody pošle zatím nejpočetnější sestavu. Za volantem bugin Mini se představí Mikko Hirvonen, Bryce Menzies a Yazeed Al-Rajhi. Se čtyřkolkou se v písečných dunách vyřádí Orlando Terranova, Nani Roma, Jakub Przygonski a Boris Garafulic.
Rallye Dakar 2018 odstartuje už 6. ledna. Již po desáté se bude závodit v Jižní Americe. Proslulý závod odstartuje v Limě a vyvrcholí v Argentině.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman