Mini Camden a Mayfair: série k padesátinám

Mini se stalo legendou už za svého prvního života. BMW mu v rámci toho druhého dalo křídla a nyní představuje série na počest výročí značky.

Mini je technologicky na úrovni doby, dobře se řídí, navíc je pěkně vybavené a oku veskrze lahodící. Nyní navíc výrobce představuje dvě omezené série k oslavě padesátin tohoto jedinečnéo konceptu, který stvořil Alec Issigonis a zajistil jím rozmach kompaktních vozů s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Nové série odkazují na exkluzivitu (50 Myfair) a městskou kulturu (50 Camden) londýnské metropole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Série Camden a Myfair interpretují někdejší odkaz současnému publiku

Oba modely mohou mít pod kapotou jeden ze dvou zážehových motorů, nebo diesel. Základní benzin dává 118 koní (88 kW), výkonnější pak těží z předností přeplňování a nabízí až 172 koní (128 kW). Příznivci nízké spotřeby se pak musí spokojit s naftovou jednotkou o výkonu 107 koní (80 kW).

Všechny motory mohou být doplněny manuální, nebo automatickou převodovkou, které mají v obou případech šest rychlostních stupňů. Oba nové modely se vyznačují specifickým lakováním, novými litými koly, zvláštními materiály čalounění interiéru a pozměněnou škálou barevných provedení. K tomu, že noví majitelé nesplynou s davem, přispějí též odlišné plakety, jež najdeme třeba v okolí bočních blikačů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini 50 Camden

Slavné označení Myfair nyní náleží vozu, který sází na komfort a extravaganci. Světle hnědá kůže se v jeho interiéru snoubí s černými materiály a bílými švy na sedadlech, palubní deska je pak osazena hnědým vzorem a řadou karbnových a hliníkových doplňků. Zvenčí jej pak poznáte podle sedmnáctipalcových kol, doplňkových světel v masce chladiče a unikátních barevných kombinacích laku, jemuž mohou dominovat odstíny Chocolate Brown, Pepper White nebo Midnight Black.

Provedení Cadmen pak sází na dynamičtější a modernější notu. Zde lze volit ze stříbrných, bílých a černých laků, případně metalických odstínů Midnight Black a Horizon Blue, jež nabízejí další možnosti kombinací. Jedinečný vzhled podtrhují dvoutónově laděné sedmnáctipalcové ráfky s matným i leštěným povrchem. Interiéru provedení Cadmen dominují černobílé prvky.   

Obě omezené série budou dodávány s exkluzivní audiosoustavou s portem USB či systémem Mission Control. Ten umožňuje ovládat širokou škálu palubních soustav včetně komfortních prvků a signálů. Zda se dostanou i na český trh a kolik budou stát, to zatím netušíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini 50 Myfair
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků