Mini Camden a Mayfair: série k padesátinám

Mini se stalo legendou už za svého prvního života. BMW mu v rámci toho druhého dalo křídla a nyní představuje série na počest výročí značky.

Mini je technologicky na úrovni doby, dobře se řídí, navíc je pěkně vybavené a oku veskrze lahodící. Nyní navíc výrobce představuje dvě omezené série k oslavě padesátin tohoto jedinečnéo konceptu, který stvořil Alec Issigonis a zajistil jím rozmach kompaktních vozů s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Nové série odkazují na exkluzivitu (50 Myfair) a městskou kulturu (50 Camden) londýnské metropole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Série Camden a Myfair interpretují někdejší odkaz současnému publiku

Oba modely mohou mít pod kapotou jeden ze dvou zážehových motorů, nebo diesel. Základní benzin dává 118 koní (88 kW), výkonnější pak těží z předností přeplňování a nabízí až 172 koní (128 kW). Příznivci nízké spotřeby se pak musí spokojit s naftovou jednotkou o výkonu 107 koní (80 kW).

Všechny motory mohou být doplněny manuální, nebo automatickou převodovkou, které mají v obou případech šest rychlostních stupňů. Oba nové modely se vyznačují specifickým lakováním, novými litými koly, zvláštními materiály čalounění interiéru a pozměněnou škálou barevných provedení. K tomu, že noví majitelé nesplynou s davem, přispějí též odlišné plakety, jež najdeme třeba v okolí bočních blikačů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini 50 Camden

Slavné označení Myfair nyní náleží vozu, který sází na komfort a extravaganci. Světle hnědá kůže se v jeho interiéru snoubí s černými materiály a bílými švy na sedadlech, palubní deska je pak osazena hnědým vzorem a řadou karbnových a hliníkových doplňků. Zvenčí jej pak poznáte podle sedmnáctipalcových kol, doplňkových světel v masce chladiče a unikátních barevných kombinacích laku, jemuž mohou dominovat odstíny Chocolate Brown, Pepper White nebo Midnight Black.

Provedení Cadmen pak sází na dynamičtější a modernější notu. Zde lze volit ze stříbrných, bílých a černých laků, případně metalických odstínů Midnight Black a Horizon Blue, jež nabízejí další možnosti kombinací. Jedinečný vzhled podtrhují dvoutónově laděné sedmnáctipalcové ráfky s matným i leštěným povrchem. Interiéru provedení Cadmen dominují černobílé prvky.   

Obě omezené série budou dodávány s exkluzivní audiosoustavou s portem USB či systémem Mission Control. Ten umožňuje ovládat širokou škálu palubních soustav včetně komfortních prvků a signálů. Zda se dostanou i na český trh a kolik budou stát, to zatím netušíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini 50 Myfair
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků