Mini Camden a Mayfair: série k padesátinám

Mini se stalo legendou už za svého prvního života. BMW mu v rámci toho druhého dalo křídla a nyní představuje série na počest výročí značky.

Mini je technologicky na úrovni doby, dobře se řídí, navíc je pěkně vybavené a oku veskrze lahodící. Nyní navíc výrobce představuje dvě omezené série k oslavě padesátin tohoto jedinečnéo konceptu, který stvořil Alec Issigonis a zajistil jím rozmach kompaktních vozů s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Nové série odkazují na exkluzivitu (50 Myfair) a městskou kulturu (50 Camden) londýnské metropole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Série Camden a Myfair interpretují někdejší odkaz současnému publiku

Oba modely mohou mít pod kapotou jeden ze dvou zážehových motorů, nebo diesel. Základní benzin dává 118 koní (88 kW), výkonnější pak těží z předností přeplňování a nabízí až 172 koní (128 kW). Příznivci nízké spotřeby se pak musí spokojit s naftovou jednotkou o výkonu 107 koní (80 kW).

Všechny motory mohou být doplněny manuální, nebo automatickou převodovkou, které mají v obou případech šest rychlostních stupňů. Oba nové modely se vyznačují specifickým lakováním, novými litými koly, zvláštními materiály čalounění interiéru a pozměněnou škálou barevných provedení. K tomu, že noví majitelé nesplynou s davem, přispějí též odlišné plakety, jež najdeme třeba v okolí bočních blikačů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini 50 Camden

Slavné označení Myfair nyní náleží vozu, který sází na komfort a extravaganci. Světle hnědá kůže se v jeho interiéru snoubí s černými materiály a bílými švy na sedadlech, palubní deska je pak osazena hnědým vzorem a řadou karbnových a hliníkových doplňků. Zvenčí jej pak poznáte podle sedmnáctipalcových kol, doplňkových světel v masce chladiče a unikátních barevných kombinacích laku, jemuž mohou dominovat odstíny Chocolate Brown, Pepper White nebo Midnight Black.

Provedení Cadmen pak sází na dynamičtější a modernější notu. Zde lze volit ze stříbrných, bílých a černých laků, případně metalických odstínů Midnight Black a Horizon Blue, jež nabízejí další možnosti kombinací. Jedinečný vzhled podtrhují dvoutónově laděné sedmnáctipalcové ráfky s matným i leštěným povrchem. Interiéru provedení Cadmen dominují černobílé prvky.   

Obě omezené série budou dodávány s exkluzivní audiosoustavou s portem USB či systémem Mission Control. Ten umožňuje ovládat širokou škálu palubních soustav včetně komfortních prvků a signálů. Zda se dostanou i na český trh a kolik budou stát, to zatím netušíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini 50 Myfair
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků