Mini Camden a Mayfair: série k padesátinám

Mini se stalo legendou už za svého prvního života. BMW mu v rámci toho druhého dalo křídla a nyní představuje série na počest výročí značky.

Mini je technologicky na úrovni doby, dobře se řídí, navíc je pěkně vybavené a oku veskrze lahodící. Nyní navíc výrobce představuje dvě omezené série k oslavě padesátin tohoto jedinečnéo konceptu, který stvořil Alec Issigonis a zajistil jím rozmach kompaktních vozů s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Nové série odkazují na exkluzivitu (50 Myfair) a městskou kulturu (50 Camden) londýnské metropole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Série Camden a Myfair interpretují někdejší odkaz současnému publiku

Oba modely mohou mít pod kapotou jeden ze dvou zážehových motorů, nebo diesel. Základní benzin dává 118 koní (88 kW), výkonnější pak těží z předností přeplňování a nabízí až 172 koní (128 kW). Příznivci nízké spotřeby se pak musí spokojit s naftovou jednotkou o výkonu 107 koní (80 kW).

Všechny motory mohou být doplněny manuální, nebo automatickou převodovkou, které mají v obou případech šest rychlostních stupňů. Oba nové modely se vyznačují specifickým lakováním, novými litými koly, zvláštními materiály čalounění interiéru a pozměněnou škálou barevných provedení. K tomu, že noví majitelé nesplynou s davem, přispějí též odlišné plakety, jež najdeme třeba v okolí bočních blikačů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini 50 Camden

Slavné označení Myfair nyní náleží vozu, který sází na komfort a extravaganci. Světle hnědá kůže se v jeho interiéru snoubí s černými materiály a bílými švy na sedadlech, palubní deska je pak osazena hnědým vzorem a řadou karbnových a hliníkových doplňků. Zvenčí jej pak poznáte podle sedmnáctipalcových kol, doplňkových světel v masce chladiče a unikátních barevných kombinacích laku, jemuž mohou dominovat odstíny Chocolate Brown, Pepper White nebo Midnight Black.

Provedení Cadmen pak sází na dynamičtější a modernější notu. Zde lze volit ze stříbrných, bílých a černých laků, případně metalických odstínů Midnight Black a Horizon Blue, jež nabízejí další možnosti kombinací. Jedinečný vzhled podtrhují dvoutónově laděné sedmnáctipalcové ráfky s matným i leštěným povrchem. Interiéru provedení Cadmen dominují černobílé prvky.   

Obě omezené série budou dodávány s exkluzivní audiosoustavou s portem USB či systémem Mission Control. Ten umožňuje ovládat širokou škálu palubních soustav včetně komfortních prvků a signálů. Zda se dostanou i na český trh a kolik budou stát, to zatím netušíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini 50 Myfair
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků