Mini Cabrio na českém trhu od 585 tisíc

Společnost AuTec Group a.s., generální dovozce BMW a MINI, uvádí na český trh vůz MINI Cabrio. Novinka si svou premiéru odbývá v prostorách firmy Konsepti zastupující několik světových firem na poli designu interiérů.

MINI Cabrio je plnohodnotným čtyřmístným vozem. Je jedno, jestli je střecha zatažená nebo ne, tvary MINI jsou jasné na první pohled. Designérské prvky typické pro MINI Cooper se v plné parádě objevují i na kabrioletu. Strmé čelní sklo a optimální sezení řidiče zaručují při jízdě se zataženou střechou nezapomenutelný zážitek neboli správný Open-Air-Feeling. Není přitom pochyb, že si jej naplno užijí všichni čtyři cestující.

MINI Cabrio stojí v Česku v základním provedení One 585 000 Kč, MINI Cooper Cabrio přijde na 645 000 Kč a top verze Cooper S Cabrio na 789 000 Kč.

Stejně jako verze s pevnou střechou i MINI Cabrio je podtržením životního stylu svého majitele. MINI Cabrio je sebevědomým vozem, platí za kosmopolitní, avantgardní, ale i nádherné, nabité energií a tak trochu přidrzlé. 

Sportovní motory

MINI Cabrio se na českém trhu nabízí ve třech verzích – jako MINI One Cabrio, MINI Cooper Cabrio a MINI Cooper S Cabrio. MINI One a MINI Cooper Cabrio mají čtyřválcový motor 1.6 s výkonem 85 kW/115 k při 6000 otáčkách (66/90 – MINI One). Maximální točivý moment 150 Nm je u MINI Cooperu k dispozici při 4500 otáčkách. Pětistupňovou převodovkou vybavené MINI zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,8 vteřin, maximální rychlost je 193 km/h. Zrychlení z 80 na 120 km/h zvládne na čtvrtý stupeň za 11,6 vteřin. I přes výborné jízdní parametry nehrozí vysoká spotřeba paliva. MINI Cooper Cabrio vystačí průměrně s 7,3 litry benzínu na 100 km. Na před týdnem skončeném pařížském autosalónu se poprvé světu představila i nejsilnější verze MINI Cooper S Cabrio.

Čtyřmístné cabrio, stejně jako jeho sourozenci s pevnou střechou, disponuje výkonem 125kW/170 k. Na rychlost 100 km/h se dostane za pouhých 7,4 sekundy, zrychlení z 80 na 120 km/h dosáhne za pouhých 6,6 sekund při zařazené čtvrté rychlosti. Maximální rychlost je 215 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje kolem 8,8l/100 km.

MINI Cooper S Cabrio nabízí fantastický zážitek z jízdy, ten však ještě umocní doplňky, které jsou už součástí základní výbavy. Patří sem: centrální velmi komfortní odemykání, elektronická venkovní zrcátka a stahování oken, parkovací senzory Park Distance Control, 16palcová slitinová kola s pneumatikami runflat 195/55R16 a runflat indikátorem. S exkluzivním Easy Load System je možné do MINI Cooperu S Cabrio nakládat velká zavazadla. Stačí, když se jednoduše sklopí víko kufru a zvedne se zadní část střechy, vůz se pak může pochlubit 605 litry úložného prostoru (pokud se zadní sedadla složí).  Když jsou však zaplněná všechny čtyři místa, je kapacita kufru 165 litrů, k čemuž lze připočítat dalších 120 litrů při natažené střeše.

MINI napůl zavřené nebo napůl otevřené

Je to unikátní extravagance: MINI Cabrio s posuvnou střechou. Tu je možné pořídit nejenom v černé barvě, ale i v modré, zelené a s proskleným zadním oknem. MINI Cabrio je jediným autem na světě, které představuje posuvnou střechu jako doplněk ke klasické střeše kabrioletu. Když se zmáčkne tlačítko, posuvná střecha se otevře jen o čtyřicet centimetrů. Posouvat střechu klidně můžete i v rychlosti do 120 kilometrů v hodině. A tak je jasné, že si milovníci slunce cestování v otevřeném MINI zamilují.

Střecha vozu MINI Cooper S Cabrio se otevírá plně automaticky. Za pouhých patnáct vteřin, mnohem rychleji, než by trvala krátká zastávka na červenou před semaforem, se MINI Cabrio změní na vůz bez střechy a pustí slunce, aby si „posvítilo“ na samotné pasažéry.

Pak je tu však ještě jedna věc, na kterou nemůžeme zapomenout. MINI Cooper S poskytuje vysokou záruku bezpečí. Pevná základní struktura, k tomu patří i dva boční hlavové airbagy v sedadle, dva ochranné oblouky se zabudovanými opěrkami hlavy vzadu, kotoučové brzy, ABS a systémy EDA (electronic driving assistant) jako jsou Electronic Brake Force Distribution (EBD), Cornering Brake Control (CBC) a Dynamic Stability Control (DSC). To vše je už v základní výbavě auta.

MINI novinky roku 2005: ještě krásnější a praktičtější

500 000 spokojených zákazníků ve více než sedmdesáti zemích světa. I přes úspěch se však musí MINI stále snažit, aby tato láska a přátelství nezanikly. A tak se zaměřuje na atraktivní příď a záď, přední světla schovaná za čistě průzračným sklem a zadní skupinové svítilny s LED diodami - takové je MINI roku 2005.

Zaměřili jsme se také na vylepšení pětistupňové převodovky, MINI One a MINI Cooper pojedou proto rychleji, ale jsou také živější, a to především v rychlosti od 80 do 120 km/h.

Všechny MINI modely budou nyní mít ještě více prostoru v oblasti středové konzoly vozu a ve dveřích, kam se nyní vejdou všechny potřebné věci každodenního života, jako jsou CD, parfémy a sluneční brýle. Také zpětné zrcátko je o něco větší a tak ráno po těžkém večírku se nevyhnete kritickému pohledu na sebe sama. A protože k MINI jednoduše patří kulaté křivky, přední sedadla nyní nabízejí mnohem větší boční oporu. Přídavné stínítko proti slunci na straně řidiče, rozšířený světelný paket a nově upravená automatická klimatizace - to jsou další novinky nové MINI nabídky.

Pokud si to bude zákazník přát, může si objednat nový interiér Chrome Line, který dodá vnitřku vašeho vozu nový lesk. Paket Cockpit Chrono Pack nabízí tři přídavné pomůcky, které ještě zdůrazní sportovní vzhled automobilu. Na přání je možné auto vybavit xenonovými světly, které jsou obehnané prstencem skládajícím se z osmi světelných bodů. Přední a zadní kamery sice nezvětší městská parkoviště, ale zaručí vám, že se přestanete bát parkovat na malém prostoru. A nesmíme zapomenout na muziku. Pasažéři MINI, ale i sousedé, jistě ocení nabídku nového Digital Power Sound Module.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků