Mini bude mít silnější nafťák

Mini One D dostane na podzim silnější naftový motor 1.4D s výkonem 65 kW - to je o 10 kW více, než má motor nyní - 55 kW. Točivý moment vzroste ze současných 180 Nm na 190 Nm a bude k dispozici od 1 800 do 3 000 otáček (dříve maximum v 2 000 ot.). Stovku zvládne silnější model za 11,9 s (-1,6 s) a rozjede se na 175 km/h (+10 km/h); spotřeba bude přitom jen 4,8 l.

Mini One D je dostupný pouze jako kupé - nikoliv jako kabrio - a na českém trhu stojí současný model 515 tisíc. Komu vadí pod kapotou nafta, může si pořídit jeden ze tří benzínů: 1.6 66 kW, 1.6 85 kW a 1.6 125 kW. Posledně jmenovaný motor je přeplňován turbodmychadlem.

Tip: Test Mini Cooperu s motorem 1.6 85 kW, nová generace Mini pro rok 2007

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků