Mini Beachcomber: a jedeme dál

Verze Coupe a Roadster se teprve chystají do výroby a Mini je zde s novým projektem. Má poněkud komplikovnaé jméno i vzhled.

Je jím studie Beachcomber, která možná bude předcházet vzniku nového crossoveru, čímž se naše dosavadní informace, které jsme vám předložili na tomto místě, možná poněkud zachvějí v základech. Předpokládá se totiž, že o crossoveru značka Mini zatím příliš neuvažuje, na druhou stranu však možná v tomto případě nakonec zůstane skutečně jen u studie bez konkrétnějšího efektu pro sériovou výrobu. Ale o tom jsme konec konců chvílemi pohybovali i v případě „frankfurtských“ modelů Mini Coupe a Roadster, jejichž výroba byla nyní potvrzena (a to ve velmi krátkém časovém horizontu). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový koncept Mini Beachcomber se veřejnosti oficiálně představí v lednu na autosalonu v Detroitu (snad aby stěžejní trh nebyl v otázce prezentace studií ošizen). Výrobce jej popisuje jako radikálně otevřený čtyřsedadlový vůz ve stylu principů šedesátých let. A s trochou fantazie si při pohledu na snímky skutečně dokážeme představit „pohodové“ brouzdání městem, horskými průsmyky či nekonečnými plážemi, ano, takový byl kdysi malý Mini Moke, tolik obdivovaný evropskou mládeží zasaženou vlnou hippies. Za zmínku stojí, že zmíněný Moke byl představen v roce 1964 a vycházel z armádního prototypu, který však byl pro službu v ozbrojených složkách díky své malé světlosti a drobným kolům nakonec shledán nezpůsobilým. Po svém uvedení do sériové výroby však zaznamenal u veřejnosti ohlas jako levné, kompaktní vozidlo pro rekreační účely. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní je zde toto pojetí znovu a i nyní má vystihnout potřeby současných svobodomyslných (kresba se zasněným, zutým cyklistou je obzvláště působivá...). Beachcomber vychází ze stávajících vozů Mini a disponuje pohonem všech kol ALL4 a zesílenými sloupky A a D pro ochranu cestujících v případě převrácení. Lehká struktura karosérie typu polokabriolet bez dveří a pevné střechy navíc přispívá ke snížení těžiště.

Palubní desce dominuje uprostřed uložený, typický velký tachometr, jehož střed se ukazuje jako velmi tvárný podklad pro displeje s nejrůznějšími funkcemi. Rekreační cestovatelé pak možná ocení i skutečný, kapalinový kompas a další prvky typické pro jízdu mimo konvenční silnice. Všechna sedadla jsou individuálně stavitelná a zcela stahovací střecha za dobrého počasí přispěje k pocitu svobody.

Více o Beachcomberu se jistě dozvíme se začátkem lednového detroitského autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Beachcomber

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

včera | Stanislav Kolman | 4 příspěvky
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line: Bejby nebude sedět v koutě!

Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line

Městskou krabičku se sportovním vzhledem asi nebudou všichni brát úplně vážně. V Hyundai i10 se 100koňovým přeplňovaným motorem se však skrývá víc, než se na první pohled zdá.

7.  5.  2021 | Jan Mička