Mini 2014 nabídne komfortní elektronické systémy na výši doby

Již za měsíc do světa vyjede zcela nová generace modelové řady Mini. Nač se můžeme těšit za volantem?

Nové Mini bude vycházet z červencové studie Mini Vision Concept a svoji oficiální premiéru si odbude již 18. listopadu současně v Londýně a továrně v Oxfordu. Má jít o zcela nový vůz, ovšem jak naznačují i špionážní snímky prototypů, základní rysy známé ze stávajících Mini zůstanou ve značné míře zachovány. Kromě osvěženého vzhledu a nové generace (teoreticky) hospodárných tříválců se ale dočká také artilerie bezpečnostních a komfortních elektronických prvků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Mini dostane head-up displej a řadu dalších moderních prvků

Tím chce značka BMW se svým Mini opanovat špičku v daném segmentu. Stávající Mini sice za konkurencí nijak výrazně nezaostává, ovšem roky jsou na něm již znát. V závislosti na výbavovém stupni se tak můžeme těšit třeba na stále populárnější projekci důležitých údajů přes head-up displej (třeba Garmin už nabízí i jeho přenosnou, univerzální verzi), jenž bude v Mini vestavěn přímo ve stínění přístrojového štítu.

Test Mini Cooper Cabrio: asi nerozum. Ale krásný...

Test Mini Cooper Cabrio: asi nerozum. Ale krásný...

Jak je vidět z přiloženého snímku, HUD bude v tomto případě barevný jako ve vozech BMW a nabídne nejdůležitější informace včetně rychlosti, pokynů navigace, rychlostních omezení nebo projekci dopravních značek. Na obvyklém místě u paty vnitřního zpětného zrcátka najdeme čidla bezpečnostní soustavy, jež řidiče varuje před rizikem střetu s jiným autem nebo chodcem a která je schopna v rychlostech městské jízdy samočinně auto zastavit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini 2014: parkovací kamera i polosamočinný parkovací asistent

Soustava pochopitelně pracuje i ve vyšších rychlostech, přičemž samočinné brzdění má v nich za úkol alespoň minimalizovat následky případné kolize, další z jejích funkcí bude udržování bezpečného odstupu v rámci adaptivního tempomatu. Nové Mini se dočká také automatického přepínání dálkových světel a polosamočinného parkovacího asistentu schopného zajet do podélného nebo kolmého parkovacího místa, přičemž řidič podle pokynů ovládá jen pedály.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků