Mini 2014 nabídne komfortní elektronické systémy na výši doby

Již za měsíc do světa vyjede zcela nová generace modelové řady Mini. Nač se můžeme těšit za volantem?

Nové Mini bude vycházet z červencové studie Mini Vision Concept a svoji oficiální premiéru si odbude již 18. listopadu současně v Londýně a továrně v Oxfordu. Má jít o zcela nový vůz, ovšem jak naznačují i špionážní snímky prototypů, základní rysy známé ze stávajících Mini zůstanou ve značné míře zachovány. Kromě osvěženého vzhledu a nové generace (teoreticky) hospodárných tříválců se ale dočká také artilerie bezpečnostních a komfortních elektronických prvků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Mini dostane head-up displej a řadu dalších moderních prvků

Tím chce značka BMW se svým Mini opanovat špičku v daném segmentu. Stávající Mini sice za konkurencí nijak výrazně nezaostává, ovšem roky jsou na něm již znát. V závislosti na výbavovém stupni se tak můžeme těšit třeba na stále populárnější projekci důležitých údajů přes head-up displej (třeba Garmin už nabízí i jeho přenosnou, univerzální verzi), jenž bude v Mini vestavěn přímo ve stínění přístrojového štítu.

Test Mini Cooper Cabrio: asi nerozum. Ale krásný...

Test Mini Cooper Cabrio: asi nerozum. Ale krásný...

Jak je vidět z přiloženého snímku, HUD bude v tomto případě barevný jako ve vozech BMW a nabídne nejdůležitější informace včetně rychlosti, pokynů navigace, rychlostních omezení nebo projekci dopravních značek. Na obvyklém místě u paty vnitřního zpětného zrcátka najdeme čidla bezpečnostní soustavy, jež řidiče varuje před rizikem střetu s jiným autem nebo chodcem a která je schopna v rychlostech městské jízdy samočinně auto zastavit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini 2014: parkovací kamera i polosamočinný parkovací asistent

Soustava pochopitelně pracuje i ve vyšších rychlostech, přičemž samočinné brzdění má v nich za úkol alespoň minimalizovat následky případné kolize, další z jejích funkcí bude udržování bezpečného odstupu v rámci adaptivního tempomatu. Nové Mini se dočká také automatického přepínání dálkových světel a polosamočinného parkovacího asistentu schopného zajet do podélného nebo kolmého parkovacího místa, přičemž řidič podle pokynů ovládá jen pedály.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky