Mini 2005: silnější Cooper S, Cooper S Cabrio, nové doplňky

Mnichov. Paříž - město módy a lásky. Nelze než připomenout, že chytré a dobře vypadající či okouzlující věci, které lámou ženská srdce, tady měli vždycky rádi. Ať už spěchají rušnou ulicí na další schůzku, ať už třeba večer důstojně čekají před budovou opery nebo míří o víkendu k moři, jedno je jasné: MINI si získalo srdce lidí nejenom v 70 zemích, ale především v Paříži a celé Francii. Země Galského kohouta je tak pátým největším odbytištěm tohoto anglického auta z Oxfordu.

MINI se ale také ukáže na autosalónu, který se bude konat v Paříži, městě módy. Představí se zde v moderních sportovních barvách a s vylepšeným designem. MINI Cooper S se právě tady pochlubí ještě silnějšími motory a „zakázkový krejčí“ sportovních modelů MINI John Cooper Works předvede rozšířenou kolekci skvělého tuningového vybavení, přídavných komponentů a dalších doplňků.

MINI Cooper S: Ještě silnější

Modely MINI přicházejí v nové modernější podobě a u poslední verze MINI Cooper S dojde k mírnému navýšení výkonu. Ani předtím to však nebylo líné auto, nyní však bude disponovat s okouzlujícími 125 kW/170 k při 6000 otáček za minutu (+5kW/7koní), točivý moment byl zvýšen o 10 Nm na 220 Nm při 4000 otáčkách za minutu.

Tyto údaje jasně dokazují, že MINI Cooper S je bez pochyb čistokrevné sportovní auto. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy a maximální rychlost 222 km/h lze považovat za převratné. Dvě nové metalické barvy „Hyper Blue“ a „Dark Silver“ jsou exkluzivně určeny jen pro MINI Cooper S. Tím se počet barev, ve kterých je možné si toto silně vypadajícího auto z Anglie pořídit, zvýšil na dvanáct. Interiér vozu si lze zvolit buď jen z látky, nebo z kombinace látky a kůže, případně jen z kůže.

Voila: MINI Cooper S Cabrio

MINI One Cabrio a MINI Cooper Cabrio se v Paříži představili už v minulosti. Nyní přichází čas pro MINI Cooper S Cabrio, které se poprvé na veřejnosti objeví právě na pařížském autosalón. Čtyřmístné cabrio, stejně jako jeho sourozenci s pevnou střechou, disponuje 125kW/170 k. Na rychlost 100 km/h se dostane za pouhých 7,4 sekundy, zrychlení z 80 na 120 km/h dosáhne za pouhých 6,6 sekund při zařazené čtvrté rychlosti. Maximální rychlost je 215 km/h a průměrná spotřeba se pohybuje kolem 8,8l/100 km.

MINI Cooper S Cabrio nabízí fantastický zážitek z jízdy, ten však ještě umocní doplňky, které jsou už součástí základní výbavy. Patří sem: centrální velmi komfortní odemykání, elektronická venkovní zrcátka a stahování oken, parkovací senzory Park Distance Control, 16palcová slitinová kola s pneumatikami runflat 195/55R16 a runflat indikátorem. S exkluzivním Easy Load System je možné do MINI Cooperu S Cabrio nakládat velká zavazadla. Stačí, když se jednoduše sklopí víko kufru a zvedne se zadní část střechy, vůz se pak může pochlubit 605 litry úložného prostoru (pokud se zadní sedadla složí).  Když jsou však zaplněná všechny čtyři místa, je kapacita kufru 165 litrů, k čemuž lze připočítat dalších 120 litrů při natažené střeše.

MINI napůl zavřené nebo napůl otevřené

Je to unikátní extravagance: MINI Cabrio s posuvnou střechou. Tu je možné pořídit nejenom v černé barvě, ale i v modré, zelené a s proskleným zadním oknem. MINI Cabrio je jediným autem na světě, které představuje posuvnou střechu jako doplněk ke klasické střeše kabrioletu. Když se zmáčkne tlačítko, posuvná střecha se otevře jen o čtyřicet centimetrů. Posouvat střechu klidně můžete i v rychlosti do 120 kilometrů v hodině. A tak je jasné, že si milovníci slunce cestování v otevřeném MINI zamilují.
Střecha vozu MINI Cooper S Cabrio se otevírá plně automaticky. Za pouhých patnáct vteřin, mnohem rychleji, než by trvala krátká zastávka na červenou před semaforem, se MINI Cabrio změní na vůz bez střechy a pustí slunce, aby si „posvítilo“ na samotné pasažéry.

Pak je tu však ještě jedna věc, na kterou nemůžeme zapomenout. MINI Cooper S poskytuje vysokou záruku bezpečí. Pevná základní struktura, k tomu patří i dva boční hlavové airbagy v sedadle, dva ochranné oblouky se zabudovanými opěrkami hlavy vzadu, kotoučové brzy, ABS a systémy EDA (electronic driving assistant) jako jsou Electronic Brake Force Distribution (EBD), Cornering Brake Control (CBC) a Dynamic Stability Control (DSC). To vše je už v základní výbavě auta.

MINI novinky roku 2005: ještě krásnější a praktičtější

500 000 spokojených zákazníků ve více než sedmdesáti zemích světa. I přes úspěch se však musí MINI stále snažit, aby tato láska a přátelství nezanikly. A tak se zaměřuje na atraktivní příď a záď, přední světla schovaná za čistě průzračným sklem a zadní skupinové svítilny s LED diodami - takové je MINI roku 2005.

Zaměřili jsme se také na vylepšení pětistupňové převodovky, MINI One a MINI Cooper pojedou proto rychleji, ale jsou také živější, a to především v rychlosti od 80 do 120 km/h.

Všechny MINI modely budou nyní mít ještě více prostoru v oblasti středové konzoly vozu a ve dveřích, kam se nyní vejdou všechny potřebné věci každodenního života, jako jsou CD, parfémy a sluneční brýle. Také zpětné zrcátko je o něco větší a tak ráno po těžkém večírku se nevyhnete kritickému pohledu na sebe sama. A protože k MINI jednoduše patří kulaté křivky, přední sedadla nyní nabízejí mnohem větší boční oporu. Přídavné stínitko proti slunci na straně řidiče, rozšířený světelný paket a nově upravená automatická klimatizace - to jsou další novinky nové MINI nabídky.

Pokud si to bude zákazník přát, může si objednat nový interiér Chrome Line, který dodá vnitřku vašeho vozu nový lesk. Paket Cockpit Chrono Pack nabízí tři přídavné pomůcky, které ještě zdůrazní sportovní vzhled automobilu. Na přání je možné auto vybavit xenonovými světly, které jsou obehnané prstencem skládajícím se z osmi světelných bodů. Přední a zadní kamery sice nezvětší městská parkoviště, ale zaručí vám, že se přestanete bát parkovat na malém prostoru. A nesmíme zapomenout na muziku. Pasažéři MINI, ale i sousedé, jistě ocení nabídku nového Digital Power Sound Module.

Tuning John Cooper Works (JCW): super MINI s modifikací go-fast

Pokud by měl MINI Cooper S zanechávat nějaká přání nesplněná, John Cooper S se postará o nápravu. JCW tuningová sada, doplňkové díly a další výbava je dostupná u dealerů MINI pro všechny MINI modely (i pro Cabrio). V Paříži JCW poprvé představí novou tuningovou sadu pro MINI Cooper S: turbodmychadlo s vyšší úrovní otáček i plnícího tlaku, upravenou hlavu válců, upravené pouzdro vzduchového filtru s přídavným ventilem, vstřikovací ventily s vyšším výkonem, upravenou řídící jednotku motoru, speciální výfukový systém a koncovku tlumiče výfuku. To vše vyústí ve výkon 154 kW/210 koní a točivý moment 245 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h potrvá 6,6 vteřin, spotřeba paliva je okolo 8,6 l/100 km. Maximální rychlost dosáhne 230 km/h.

Poznámka: O Cooperu S JCW jsme psali již dříve.

Ať se řidič ocitne kdekoliv, vůz mu nabídne v každé situaci spoustu legrace, a to je zavazující.
Nová tuningová sada JCW pro MINI Cooper S bude k dostání od konce září 2004. Jeho cena se bude v Německu pohybovat kolem 4400 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tuning JCW připravili specialisté, vše je dovedeno k dokonalosti a upravuje se ručně. To je jediný způsob, jak zajistit dostatečnou záruku a úplnou spolehlivost. John Cooper stejně jako MINI je legendou. V roce 1959 a 1960 závodní stáj patřící Johnovi Cooperovi staršímu zvítězila ve formuli 1 v Poháru konstruktérů. Jeho pilot (a další legenda) Jack Brabham se stal světovým šampiónem. Krátce poté John Cooper přeměnil klasické MINI na go-fast model. Jeho syn, Mike Cooper mladší, však nyní učí MINI létat. To je možné jen s pomocí sportovního podvozku JCW (ten je mimo jiné snížený o 10 mm a charakterizuje ho ostře červené vinutí pružin), ke kterému může být přidaná kulatá vzpěra v části motoru, 18palcové JCW kola z lehké slitiny, JCW sportovní sedadla. Mezi další JCW části patří například průduchy ventilace a výplně z karbonových vláken. JCW zvukovou sadu pro motor MINI Cooper (vzduchový filtr, adaptibilní řídící jednotku zvyšující výkon o 2kW/3 k) bude možné zakoupit ještě tento rok. A co víc, na konci roku bude Mike Cooper nabízet JCW sportovní brzdový systém s většími a efektivnějšími brzdovými kotouči na předních kolech, spolu s jasně viditelnými červenými lakovanými třmeny brzd. To vše zajistí vozům MINI dokonalou stabilitu dokonce i při větším tepelném zatížení, nebo když se jede až na hranici možností. Jednotlivé JCW přídavné části se navzájem doplňují s MINI a nabízejí správně vyvážený a vše zahrnující paket.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků