Mimořádně nápadná a stylová studie Infiniti QX30 Concept

Mimořádně nápadná  a stylová studie Infiniti QX30 Concept
  • Koncept kombinuje zvýšený postoj crossoveru s výraznými křivkami kupé.
  • Světová premiéra na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2015.
  • Crossover je o 30 mm vyšší než studie Q30 Concept.

Automobilka Infiniti dnes odhalila první oficiální fotografie studie QX30 Concept, která se představí ve světové premiéře na letošním mezinárodním autosalonu
v Ženevě. Koncept crossoveru naznačuje podobu budoucího prémiového kompaktního vozu a jednoznačně potvrzuje snahu značky působit v tomto segmentu.

Studie QX30 Concept posouvá dosavadní hranice designu tím, jak spojuje uhlazené křivky kupé s charakteristickými rysy a vyšším postojem crossoveru. Elegantně tvarovaný koncept, již od pohledu připravený k okamžité akci, je příslibem mimořádných schopností ve stylovém balení.

„Naším přáním bylo, aby uvolněné tvary studie QX30 Concept působily jako protipól městského shonu a nepružnosti, abychom vyjádřili univerzální schopnost tohoto vozu dojet kamkoli a bez velkého předchozího plánování,“ uvedl Alfonso Albaisa, výkonný ředitel Infiniti pro design.

„QX30 Concept byl navržen tak, aby pasažérům nabídl pocit bezpečnosti a dobré ochrany, aby jej majitelé mohli řídit ve městě i mimo něj bez zbytečných obav ze škrábanců na chromových dílech.“

Motiv „stylové ochrany“ je patrný skutečně z každého centimetru. Návrháři pracující na studii QX30 Concept se rozhodli pro nápadnější přední nárazník lemovaný hliníkem, zatímco vzadu je nárazník zakulacený a opatřený masivním ochranným krytem.

Hladké vnější křivky studie QX30 Concept zahrnují výrazné profily, hluboké vertikální řezy a protínající se kontury, čímž vzniká jakási „zdvojená vlna“, která je již charakteristickým znakem vozů Infiniti. Atletické rysy, zdůrazněné aerodynamickými tvary, poukazují na sebejisté schopnosti tohoto vozu. Komponenty z uhlíkových vláken u spodních panelů karoserie a výztuží střešních nosičů akcentují charakter výkonu bez zbytečných kilogramů navíc.

Jádrem spolehlivého postoje tohoto crossoveru jsou 21" kola a pneumatiky s větším profilem. Jedinečné pletence paprsků kombinují trojrozměrný frézovaný hliník v různých barevných tónech, které se elegantně propojují.

Dokonce i střešní nosiče neplní čistě funkční úlohu. Tyto komponenty protažené dovnitř směrem k ose vozidla podél skleněného střešního okna tvoří jakousi „plastiku“, která z pohledu zadních cestujících evokuje nezvyklou perspektivu vnějšího světa.

„Design studie QX30 Concept zprostředkovává pocit energické pevnosti
a odolnosti, avšak robustnost zde neznamená totéž co hrubost. U všech detailů jsme se snažili vyvolat pocity příkladného řemeslného umění, dokonce i u těch ryze funkčních částí,“ uvedl Albaisa.

QX30 Concept bude oficiálně odhalen 3. března během tiskové konference Infiniti (od 14:15 hodin) na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2015.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků