Milovník Lega navrhl stavebnici Lancie Delta S4. Vznik můžete podpořit i vy

S automobilovými projekty ze stavebnice Lego se v posledních měsících roztrhl pytel. Nejnovějším nápadem je realizace kultovní Lancie Delta S4.

Lancia Delta S4 patří do skupiny legendárních speciálů rallye z osmdesátých let a respekt tento automobil budí dodnes. Právě jeho realizaci ze stavebnice Lego navrhl stavitel AbFab74 a přidal i vizualizaci toho, jak by projekt v konečné fázi mohl vypadat.

Sen každého chlapce: Mustang z téměř 200.000 kostek Lega!

Sen každého chlapce: Mustang z téměř 200.000 kostek Lega!

Do kabiny sice nevidíme, ale autor díla uvádí, že myslel na každý detail. „Navrhl jsem také interiér se spoustou zajímavých detailů, jako je kovový bezpečnostní rám za sedadlem řidiče či údaje o pohonné jednotce,“ stojí u návrhu, jehož autenticitu doplňuje příroda a doplňky symbolizující tehdejší atmosféru na závodech Rallye Monte-Carlo.

Návrh projektu je k nahlédnutí na stránkách Lega, kam stavitelé umisťují své nápady na realizaci. AbFab74 musí získat alespoň 10 tisíc příznivců, aby byl návrh pro společnost zajímavý. Ani po získání tohoto počtu ale nemá vyhráno, fanoušci mu zajistí pouze to, že se Lego bude návrhem zaobírat.

Tohle na silnici jen tak nepotkáte: Karavan z Lega drží světový rekord

Tohle na silnici jen tak nepotkáte: Karavan z Lega drží světový rekord

Od autora to není jediný automobilový návrh, který by pod taktovkou stavebnice Lego mohl vzniknout. Již dříve publikoval na stejných stránkách návrhy Peugeotu 205 T16 či Lamborgini Miura. Nejúspěšnějším projektem je právě Peugeot, který za několik týdnů získal již přes pět tisíc podporovatelů.

Legenda osmdesátých let

Lancia Delta S4 byla jedním z legendárních strojů Skupiny B. Uprostřed auta se ukrýval 1,8litrový čtyřválec s výkonem úctyhodných 480 koňských sil.

Bývalé hvězdy rallye opět závodí v Česku. Startovaly na Václaváku

Bývalé hvězdy rallye opět závodí v Česku. Startovaly na Václaváku

Model se v šampionátu WRC poprvé představil v roce 1985 a hned první závod ve Velké Británii skončil úspěchem - tým zaznamenal první a druhé místo. Několik dalších vítězství následovalo o rok později, včetně toho v Monte Carlu. Po několika tragických událostech byly závody Skupiny B zrušeny a Delta S4 se zúčastnila již jen několika drobnějších podniků.

Fotogalerii Lancie Delta S4 z Lega si můžete prohlédnout níže...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Lancia Delta 1,4
Rok výroby: 2008
Stav: 136 488 km
Cena: 160 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 134 620 km
Cena: 136 000 Kč
Lancia Delta 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 115 555 km
Cena: 150 000 Kč
Lancia Phedra 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 166 240 km
Cena: 117 000 Kč
Lancia Delta 2
Rok výroby: 2009
Stav: 117 048 km
Cena: 170 000 Kč
Peugeot 206 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 84 289 km
Cena: 54 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků