Milotec Octavia Combi RS: co na to říci?

Německý Milotec pravidelně dolaďuje tovární styling snad všech škodovek. Jaké doplňky připravil pro Octavii RS?

Tip: Octavia Combi RS není prvním dílem designérů Milotecu, již dříve jsme vás podrobně seznámili s úpravenou Škodou Roomster, Octavií RS první generace, Fabií 4x4 turbo nebo Octavií 2,0 TDI druhé generace.

Německý úpravce, který se zaměřuje na vozy vyráběné Škodou Auto (asi proto, že to nikdo jiný nechce dělat), dodal do světa "hustoaut" další lahůdku. Nový paket pro český supersport Octavia Combi RS podtrhne sportovní střih tohoto rodinného expresu a promění jej v, no, něco mimořádného.

Nejdříve na konvenční téma. Po delší době totiž došlo i na opravdové úpravy a nezůstalo jen u stylingu. Octavia dostala nové pružiny, které poslaly vůz nejen blíže k zemi, ale i mírně přidaly na tvrdosti. K tomu jsou servírována velká 19" kola o šířce 8,5". Zajisté výborný nápad, který pomůže dostat ledvinové kameny ven z vašeho těla.

Aby měl podvozek šanci ukázat, co v něm je, došlo i na navýšení výkonu. Benzínový čtyřválec dostal zřejmě nový software řídící jednotky a po úpravě ze sebe vymáčkne slušných 240 koní (sériově 200).

A nyní již k body kitu. Rychlý podvozek v kombinaci se silným motorem žádají řádné aerodynamické úpravy. Za pozornost stojí vcelku povedený přední nárazník, který je nyní mírně rozšířen. Sekundují mu širší prahové nástavce a také zadní nárazník, který lze namontovat i na sedan RS. Atraktivitě na silnici přidá i třídílná sportovní maska s bočními vzduchovými otvory, za kterými se bohužel neskrývají tunely vedoucí vzduch k brzdám.

Dokonalé? Podle Milotecu ne. Program RS zahrnuje i díly, které umožní provést výraznou a bezkonkurenční individualizaci. Na výběr máte krytky zpětných zrcátek v mnoha barvách, kterým vévodí matově stříbrné lakování a třpytící se úprava. Kliky dveří nebo ochrannou prahovou lištu můžete mít ve stejně blýskavé úpravě.

Na luxusu určitě přidá nerezová lišta spodní hrany pátých dveří, která je ovšem dostupná pouze pro Combi RS. Rámečky mlhovek ze stříbrného plastu ABS zaručeně nesmí chybět.

Také interiér si můžete vymazlit dle chuti. Milotec nabízí speciální kit, který tvoří rám odkládacího prostoru před předním sedadlem, kryt výškového nastavení sedadla a orámování bezpečnostních svítilen ve dveřích. Středovou konzoli lze vylepšit třídílným krytem ze stříbrného ABS. A maximálně sportovně pak působí osmidílná sada z karbonu pro obložení dveří, přístrojové desky a středové konzole. Bohužel nemáme informaci, o kolik se díky posledně jmenované sadě sníží celková hmotnost vozidla. Zajisté zásadně, protože jak známo, díly z uhlíkových vláken se u supersportovních vozů používají pro odlehčení a snížení těžiště.

Číst AutoRevue.cz je dnes "in" a tato móda se zjevně nevyhnula ani německým kancelářím. Inženýři Milotecu tak mohli snadno zjistit, že náš šéfredaktor při každém testu Octavie nesmírně trpí manuálním zvedáním kapoty motoru. V nabídce doplňků tak naleznete i hydraulickou vzpěru, která jistě uspokojí i jeho.

Z kuloárů německého úpravce se k nám doneslo, že pracuje i na speciálním výfukovém systému, jenž má nejen zaručit správný zvuk, ale taky přinést pár koníků navíc. Že by něco ve stylu rezonančních komor Focusu ST? Tímto však plány Milotecu nekončí.  Připravuje verzi s rozšířenými blatníky, kterou nám jistě v brzké době představí.

A komu se to nelíbí, nemusí to kupovat... Ovšem najde se někdo takový?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Milotec Octavia Combi RS
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků