Miloš Zeman dostal dvě nové luxusní Škody. Kolik stojí a jakou mají výbavu?

Prezident republiky bude mít zase v čem jezdit. Není to dárek k narozeninám. Jde o plánovanou roční obměnu vozového parku.

Miloš Zeman používá vozy Škoda od jeho nástupu do prezidentského úřadu v roce 2013. Vozům Superb druhé generace byl věrný až do roku 2015, kdy převzal Superb třetí generace, a dokonce se stal jeho prvním uživatelem v České republice. Později přibyla do flotily prezidentských vozů také Škoda Kodiaq. SUV Zeman využívá při svých krajských cestách či při událostech, jejichž charakter nevyžaduje státnickou limuzínu.

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Škoda poskytuje vozy Útvaru pro ochranu prezidenta při Ministerstvu vnitra na základě Smlouvy o nájmu vozidla. Vždy po jednom roce provozu vozidel dochází k výměně. Ta připadla na Den české státnosti a proběhla na Zámku Lány. Prezident republiky dnes rovněž slaví své 75. narozeniny, vozy Superb a Kodiaq ale pochopitelně nedostal jako dárek. Jde o verze Laurin & Klement s motory 2.0 TSI/200 kW (Superb) a 2.0 TSI/140 kW (Kodiaq). Oba vozy standardně disponují převodovkami DSG a pohonem všech kol.

Příběhy tří tatrováckých Prezidentů: Nejúspěšnější je ten poslední

Příběhy tří tatrováckých Prezidentů: Nejúspěšnější je ten poslední

Škoda Superb stihla v letošním roce projít faceliftem. Pro potřeby prezidenta republiky je nad rámec standardní výbavy doplněn držáky vlajek na předních blatnících a na přání ochranné služby policie i výstražným zařízením s majákem, kamerami a vysílačkou.

Sériová výbava Škody Superb Laurin & Klement zahrnuje třeba virtuální kokpit, Matrix LED světlomety, LED svítilny s animovanými směrovkami, vyhřívaná sedadla (vpředu i ventilovaná), progresivní řízení, audio Canton s deseti reproduktory a subwooferem, zatmavená zadní okna či vkládané tkané koberce Lounge Step. Bez doplňkové výbavy (držáky vlajek, majáky, kamera, vysílačka) vyjde takový vůz na téměř 1,2 milionu korun (1.168.900 Kč za auto, 17.500 Kč či 23.800 Kč za černý lak karoserie).

Nejluxusnější Škoda Kodiaq odhaluje detaily. 1,1 milionu Kč překročí hravě

Nejluxusnější Škoda Kodiaq odhaluje detaily. 1,1 milionu Kč překročí hravě

Škoda Kodiaq Laurin & Klement je o téměř 100.000 Kč levnější než Superb (s motorem 2.0 TSI/140 kW stojí 1.070.900 Kč). Výbava zahrnuje virtuální kokpit, kožené čalounění sedadel, adaptivní tempomat, podvozek DCC, volič jízdních režimů s módem Off-road, panoramatický kamerový systém, elektricky nastavitelná přední sedadla, vyhřívané čelní sklo či bezdotykové ovládání víka zavazadlového prostoru.

Škoda Superb a Kodiaq 2.0 TSI: Oficiální technická data výrobce
Model Superb Kodiaq
Motor 2.0 TSI 2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 200/5500-6500 140/4200-6000
Točivý moment [N.m/min] 350/2000-5400 320/1500-4100
Převodovka 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 250 211 (210)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,6 7,5 (7,7)
Provozní hmotnost [kg] 1645 1711 (1754)
Spotřeba paliva [l/100 km] 8,0-9,3 6,9 (7,0-7,1)
Cena Laurin & Klement [Kč] 1.168.900 1.070.900 (1.090.400)
*Údaje v závorkách platí pro 7mísnou verzi. Spotřeba: Superb dle WLTP, Kodiaq dle NEDC
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek