Mille Miglia 2021, den třetí: Dvanáctiválce na plný plyn a jedna obří párty v Boloni

Ke každodenním scenériím jsme si včera přidali i úchvatnou večerní párty.

Jestliže se předevčírem ukázal závod Mille Miglia v tom nejlepším světle, včera už to byl opravdový rauš. Už se jelo nazpátek z Říma do Boloně. Po cestě nás čekaly dva horské přejezdy. Do Říma jsme však předevčírem nedojeli, nechali jsme závodníky odjet a nadjelli jim přes sto kilometrů, kde jsme měli pronajatý kus toskánské farmy.

Místní víno nám zachutnalo, ale rozhodně to nebyl důvod tohoto odklonu. Před veterány totiž startuje ještě kolona nadšenců s těmi nejlepšími kousky z novodobé historie značky Ferrari. Vyráží ovšem hodně brzo ráno, takže pokud jsme je chtěli vidět v nějakém hezkém prostředí, byla to jediná možnost.

BMW se vrací na vrchol vytrvalostních závodů. Speciál nasadí i proti Porsche

BMW se vrací na vrchol vytrvalostních závodů. Speciál nasadí i proti Porsche

V devět ráno jsme už tak stáli v ostré zatáčce, za níž je strmý kopec. Pak to začalo. 550 Maranello, Pisty, Challenge Stradale, 812, 599 i Monza. Troubí, berou za to, ale nikdo se nějak extra nepředvádí. S kolonou těchto aut jsme si užili většinu dne. Především v horských přejezdech, kde řev dvanáctiválců ze všech stran vytvořil jedinečnou atmosféru.

Odpoledne bylo horko už opravdu šílené, klidně i 35 stupňů ve stínu. Řada dalších starých aut tak nepobírala dech především v ostrých pasážích. Drtivá většina jezdců je ale stejně nešetřila. Prostě se jelo jako o život. Policejní motocykly jezdily napřed hlídat, jestli něco nevykoukne za zatáčkou. Podobné úlohy se tady často ujímáme také.

Používání mlhovek je v Česku stále problém. Učit bychom se mohli od Itálie i Polska

Používání mlhovek je v Česku stále problém. Učit bychom se mohli od Itálie i Polska

Okolo desáté večer měli v cíli už všichni jezdci strhané tváře a utahané ruce. Aby také ne, když většina z nich měla za sebou přes 400 kilometrů v průběhu celého dne za neúprosného horka. Energie se ale u většiny rychle vrátila, cíl v Boloni byl totiž neskutečný.

Celé město bylo na nohou a vypadalo to jako na obřím festivalu. V noci dostávají auta ještě větší kouzlo. Lidé šílí a dělají si při průjezdu aut obří párty s vůní benzinu. Je to divoké. Na některých místech prostě Itálie vypadá jako jeden obří popelník prolitý benzinem a olivovým olejem.

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků