Mille Miglia 2021, den čtvrtý: Dokonáno! Sláva vítězům, obrovská čest poraženým

Po čtyřech den v podstatě neustále na plný plyn máme hotovo. Atmosféra byla neskutečná.

Tak, máme hotovo. Poslední etapa závodu Mille Miglia vedla z Boloně přes Veronu až do Brescie. Celou dobu se jelo takřka rovně. Itálie je v těchto místech už spíše rovinatá a závodníci už spěchali domů. Nečekaly nás tedy žádné horské přejezdy, jen jeden dlouhý sprint do cíle.

Atmosféra však zůstala stejná, především při projíždění malých vesniček, kde bychom vlajky s logem závodu snad ani nespočítali. Jet zástavbou na červenou rychlostí přes 100 km/h je také něco, co prostě jen tak nezažijete. Ještě k tomu s policejním doprovodem.

Mille Miglia 2021, den první: Z Brescie do Viareggio na plný plyn. Do cíle 1100 km

Mille Miglia 2021, den první: Z Brescie do Viareggio na plný plyn. Do cíle 1100 km

Etapa to byla krátká. Před čtvrtou hodinou se už závodníci štosovali na předměstí Brescie pro poslední krátkou část závodu. Vítězem 39. ročníku závodu Mille Miglia se stala posádka složená z Fabia Salvinelliho a Andrea Vesca.

Vítězným vozem je Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport z roku 1929 a startovním číslem 43. Na druhém místě se umístila Lambda Spider Casaro z roku 1929 a startovním číslem 41. Na třetím místě skončila taktéž Lancia Lambda Spider Casaro, ovšem z roku 1927.

Lancia 037 se vrací jako restomod. 513 koní na zadní kola posílá manuál

Lancia 037 se vrací jako restomod. 513 koní na zadní kola posílá manuál

Z celkově přihlášených 375 historických vozů dojelo do cíle 341. I přes snahu servisních vozů se tak některým bohužel nepodařilo dotáhnout závod až do konce. Víc už ale prozrazovat nebudu. Nás teď čeká odpočinek a utřídění myšlenek. 

Report ze závodu si budete moct přečíst nejen na našich stránkách, ale i v příštím čísle časopisu Auto Tip Klassik, které vychází 16. července. Případně si uniklé číslo můžete dokoupit na portálu iKiosek.

Škoda Superb Combi je nejlepší tažné auto, říkají Britové. Úspěch má i Octavia

Škoda Superb Combi je nejlepší tažné auto, říkají Britové. Úspěch má i Octavia

Pár poznatků na závěr. Škoda Superb Combi 2.0 TDI (147 kW) DSG pokořila závod se spotřebou 6,8 l/100 km. Najeli jsme celkem 3827 kilometrů a v autě strávili 57 hodin a 44 minut. Více info o cestě najdete brzy v samostatném článku.

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků