Milionové vozy značky Škoda? Povětšinou byly stříbrné

Z výrobní linky sjel patnácti miliontý vůz značky Škoda. Došlo k tomu 108 let po založení automobilky.
Milionové vozy značky Škoda? Povětšinou byly stříbrné

Na výrobu prvních deseti milionů kusů vozů potřebovala mladoboleslavská automobilka 101 roků – deseti miliontá škodovka byla vyrobena 13. 7. 2006. Na dalších pět milionů kusů čekala firma už jen sedm let…

Je symbolické, že kulatou cifru 15 000 000 zaokrouhlil v současnosti nejprodávanější model Octavia, ten 15timiliontý patří už ke třetí generaci. Skončí jako VIP vozidlo v technologickém centru v Česaně.

První generace Octavií se prodalo od roku 1996 takřka 1,5 milionu, celkově za 18 let asi 3,75 milionů kusů. V roce 2012 představovala Octavia 44 procent celosvětových prodejů automobilky.

14timilionté auto sjelo z výrobního pásu na počátku loňského roku. V témže roce také dosáhla Škoda Auto firemního rekordu – prodala 939 200 vozů po celém světě.

Plány automobilky prodávat v roce 2018 celosvětově 1,5 milionu vozů všech modelových řad potvrdil i předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.

Další milionové škodovky

  • Miliontá Škoda Octavia  byla vyrobena 17. 4. 2004, jednalo se opět o provedení Octavia Combi, barva stříbrná.
  • Miliontou Fabii ve verzi RS a s řízením na pravé straně si převzal manželský pár z Velké Británie 8. 4. 2004.
  • Svého milionu se dočkal i pobočný závod ve Vrchlabí: na milion aut vyrobených pod mateřským křídlem Volkswagenu potřebovala vrchlabská pobočka škodovky 18 let – stala se jím Škoda Octavia Combi v provedení Ambiente a putovala do Maďarska. Stalo se 30. 9. 2009.
  • První typ, který překročil milionovou hranici, byla Škoda 105/120. Celkově se této řady vyrobilo 2 008 740 kusů.
  • Škoda v provedení 100, 110 a variantě kupé má na svém kontě číslo 1 136 610 ks.
     
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků