Milionové vozy značky Škoda? Povětšinou byly stříbrné

Z výrobní linky sjel patnácti miliontý vůz značky Škoda. Došlo k tomu 108 let po založení automobilky.
Milionové vozy značky Škoda? Povětšinou byly stříbrné

Na výrobu prvních deseti milionů kusů vozů potřebovala mladoboleslavská automobilka 101 roků – deseti miliontá škodovka byla vyrobena 13. 7. 2006. Na dalších pět milionů kusů čekala firma už jen sedm let…

Je symbolické, že kulatou cifru 15 000 000 zaokrouhlil v současnosti nejprodávanější model Octavia, ten 15timiliontý patří už ke třetí generaci. Skončí jako VIP vozidlo v technologickém centru v Česaně.

První generace Octavií se prodalo od roku 1996 takřka 1,5 milionu, celkově za 18 let asi 3,75 milionů kusů. V roce 2012 představovala Octavia 44 procent celosvětových prodejů automobilky.

14timilionté auto sjelo z výrobního pásu na počátku loňského roku. V témže roce také dosáhla Škoda Auto firemního rekordu – prodala 939 200 vozů po celém světě.

Plány automobilky prodávat v roce 2018 celosvětově 1,5 milionu vozů všech modelových řad potvrdil i předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.

Další milionové škodovky

  • Miliontá Škoda Octavia  byla vyrobena 17. 4. 2004, jednalo se opět o provedení Octavia Combi, barva stříbrná.
  • Miliontou Fabii ve verzi RS a s řízením na pravé straně si převzal manželský pár z Velké Británie 8. 4. 2004.
  • Svého milionu se dočkal i pobočný závod ve Vrchlabí: na milion aut vyrobených pod mateřským křídlem Volkswagenu potřebovala vrchlabská pobočka škodovky 18 let – stala se jím Škoda Octavia Combi v provedení Ambiente a putovala do Maďarska. Stalo se 30. 9. 2009.
  • První typ, který překročil milionovou hranici, byla Škoda 105/120. Celkově se této řady vyrobilo 2 008 740 kusů.
  • Škoda v provedení 100, 110 a variantě kupé má na svém kontě číslo 1 136 610 ks.
     
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků