Ach jo, tolik škody za takovou chvilku :-O
Miuru považuji za nejhezčí auto všech dob. Vivat Bertone!
Být moje, nejdřív bych byl v šoku, pak bych brečel a nakonec se zastřelil :-/
Shořelo auto ... a co má jako bejt?
Tak co sem lezeš, děvko, tady prádýlko nenajdeš..;-)
zejtra má bejt středa :-D
Nic kreténe!
Muira tím byla známá už v době svého vzniku, že začínala nenadále a velmi rychle hořet. I samotní konstruktéři věděli, že to auto není připravené do provozu, stejně se začalo vyrábět a prodávat.Problém spočíval v karburátorech, které velmi často propouštěli benzín, bohužel tak nešťastně, že přímo na výfukové potrubí. Problém se objevoval při jejich náhlém plnění, tedy při startu motoru, rozjezdu (svižnějším) nebo při rychlém přidání plynu naplno. Mnoho majitelů tohoto auta popisovalo start Muiry jako věc u které jste nikdy nevěděli jak to dopadne. Prostě jste otočili klíčem, slyšeli jak se karburátory plní benzínem a pak auto buď nastartovalo nebo začalo hořet.A to nebyl jediný problém tohoto auta, při vyšších rychlostech se díky tvarování přídě vzduch dostával pod auto a nadlehčoval přední kola, přičemž odcházel po stranách, takže jet s tímto autem jen po zadních kolech nemusel být zas až takový problém.Problém náhlého vzplanutí je ovšem problém většiny aut která mají výkonný motor, který vytváří hodně tepla, obvykle je na vině lepidlo v oblasti motorového prostoru, které prostě nevydrží a začne hořet. Z těch dostupnějších aut tím byli pověstné třeba starší Audi ve výkonnějších motorizacích. Stejná značka pak byla po úplném převzetí koncernem VW proslavena tragickými jízdními vlastnostmi svých aut, kdy motor byl tak hrozně natlačený dopředu, že to bylo jako kdyby jste si na chladič přivázali krávu.
Ano, Miura při vyšších rychlostech generuje na přídi vztlak. Ale ta story, jak jsi ji napsal, zavání diletantismem. Proudění vzduchu pod auto? Odcházení po stranách? To má být příručka "Urban Story: Aneb jak aerodynamika zaručeně nefunguje"? Vždyť to nemá s realitou nic společného. Jestli někde na autě vzniká vztlak, je to kvůli tvaru náběžné hrany a proudění NAD. A ta poznámka o jízdě po zadních kolech byla doufám vtip. Vztlaková síla takto vzniklá pochopitelně nemá šanci odlepit předek od země. V reálu jde o odlehčení přední nápravy v řádu maximálně pár desítek procent, což ale bohatě stačí, aby téměř nešlo zatáčet. A o tom ta story má být.
Dík za info, dobré počtení.
Tez se mi zda ze ty lamborgini celkem dost často hoří, a nemyslím jen ty stare modeli. Ta jejich vychytavka na hoření funguje a i do ted ! Ha ha ha :-P
A zas je o jednoho klasika míň :-(.
R.I.P. :-(
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.