Milionové jubileum ve třídě Golfu. Velký úspěch kompaktního MPV

Milionové jubileum ve třídě Golfu. Velký úspěch kompaktního MPV

Praha, 8. prosince 2014 – Z montážní linky závodu Volkswagen ve Wolfsburgu sjelo milionté vozidlo modelové řady Golf Sportsvan a předchůdce Golf Plus. Jubilejní vůz má motor 2.0 TDI BlueMotion Technology s výkonem 110 kW/150 k1, výbavovou linii Highline a metalický lak v odstínu Habanero Orange. Sportsvan je vyráběn výhradně v závodě Wolfsburg.

„Tento atraktivní automobil je kromě Golfu, Tiguanu a Touranu čtvrtým úspěšným modelem v našem závodě. Máme také velkou radost ze zisku Zlatého volantu 2014, který je zaslouženým oceněním práce všech zaměstnanců našeho závodu,“ řekl vedoucí závodu Jens Herrmann.

Člen závodní rady Jürgen Hildebrandt k tomu uvedl: „Golf Sportsvan podtrhuje kompetence všech zaměstnanců našeho závodu. Z tohoto modelu se stal další pilíř výroby ve Wolfsburgu.“

Modelová řada Golf Plus/Golf Sportsvan slaví úspěchy od svého představení v roce 2004. Zákazníci na těchto vozech oceňují především v porovnání s klasickým Golfem větší a variabilnější interiér, vyšší střechu a zvýšenou polohu sedadel. Díky tomu vzniklo do konce roku 2013, kdy byla ukončena výroba modelu Golf Plus, více než 930 000 vozidel. Na tento úspěch navazuje nástupce Golf Sportsvan, jehož statistický údaj o počtu vyrobených vozů se již stačil vyšplhat na 70 000.

Hlavním trhem kompaktního MPV je Německo, před Francií a Itálií. Nejoblíbenějším motorem je TSI s výkonem 92 kW/125 k. Čtenáři odborného časopisu „auto, motor und sport“ zvolili Sportsvan v designérské anketě „Autonis 2014“ jako nejhezčí novinku roku v kategorii MPV. Golf Sportsvan je vedle klasického Golfu a verze Golf Variant třetí karosářskou variantou modelové řady bestselleru, která je postavena na modulární platformě MQB.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků