Milionové jubileum ve třídě Golfu. Velký úspěch kompaktního MPV

Milionové jubileum ve třídě Golfu. Velký úspěch kompaktního MPV

Praha, 8. prosince 2014 – Z montážní linky závodu Volkswagen ve Wolfsburgu sjelo milionté vozidlo modelové řady Golf Sportsvan a předchůdce Golf Plus. Jubilejní vůz má motor 2.0 TDI BlueMotion Technology s výkonem 110 kW/150 k1, výbavovou linii Highline a metalický lak v odstínu Habanero Orange. Sportsvan je vyráběn výhradně v závodě Wolfsburg.

„Tento atraktivní automobil je kromě Golfu, Tiguanu a Touranu čtvrtým úspěšným modelem v našem závodě. Máme také velkou radost ze zisku Zlatého volantu 2014, který je zaslouženým oceněním práce všech zaměstnanců našeho závodu,“ řekl vedoucí závodu Jens Herrmann.

Člen závodní rady Jürgen Hildebrandt k tomu uvedl: „Golf Sportsvan podtrhuje kompetence všech zaměstnanců našeho závodu. Z tohoto modelu se stal další pilíř výroby ve Wolfsburgu.“

Modelová řada Golf Plus/Golf Sportsvan slaví úspěchy od svého představení v roce 2004. Zákazníci na těchto vozech oceňují především v porovnání s klasickým Golfem větší a variabilnější interiér, vyšší střechu a zvýšenou polohu sedadel. Díky tomu vzniklo do konce roku 2013, kdy byla ukončena výroba modelu Golf Plus, více než 930 000 vozidel. Na tento úspěch navazuje nástupce Golf Sportsvan, jehož statistický údaj o počtu vyrobených vozů se již stačil vyšplhat na 70 000.

Hlavním trhem kompaktního MPV je Německo, před Francií a Itálií. Nejoblíbenějším motorem je TSI s výkonem 92 kW/125 k. Čtenáři odborného časopisu „auto, motor und sport“ zvolili Sportsvan v designérské anketě „Autonis 2014“ jako nejhezčí novinku roku v kategorii MPV. Golf Sportsvan je vedle klasického Golfu a verze Golf Variant třetí karosářskou variantou modelové řady bestselleru, která je postavena na modulární platformě MQB.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků