Milionové jubileum ve třídě Golfu. Velký úspěch kompaktního MPV

Milionové jubileum ve třídě Golfu. Velký úspěch kompaktního MPV

Praha, 8. prosince 2014 – Z montážní linky závodu Volkswagen ve Wolfsburgu sjelo milionté vozidlo modelové řady Golf Sportsvan a předchůdce Golf Plus. Jubilejní vůz má motor 2.0 TDI BlueMotion Technology s výkonem 110 kW/150 k1, výbavovou linii Highline a metalický lak v odstínu Habanero Orange. Sportsvan je vyráběn výhradně v závodě Wolfsburg.

„Tento atraktivní automobil je kromě Golfu, Tiguanu a Touranu čtvrtým úspěšným modelem v našem závodě. Máme také velkou radost ze zisku Zlatého volantu 2014, který je zaslouženým oceněním práce všech zaměstnanců našeho závodu,“ řekl vedoucí závodu Jens Herrmann.

Člen závodní rady Jürgen Hildebrandt k tomu uvedl: „Golf Sportsvan podtrhuje kompetence všech zaměstnanců našeho závodu. Z tohoto modelu se stal další pilíř výroby ve Wolfsburgu.“

Modelová řada Golf Plus/Golf Sportsvan slaví úspěchy od svého představení v roce 2004. Zákazníci na těchto vozech oceňují především v porovnání s klasickým Golfem větší a variabilnější interiér, vyšší střechu a zvýšenou polohu sedadel. Díky tomu vzniklo do konce roku 2013, kdy byla ukončena výroba modelu Golf Plus, více než 930 000 vozidel. Na tento úspěch navazuje nástupce Golf Sportsvan, jehož statistický údaj o počtu vyrobených vozů se již stačil vyšplhat na 70 000.

Hlavním trhem kompaktního MPV je Německo, před Francií a Itálií. Nejoblíbenějším motorem je TSI s výkonem 92 kW/125 k. Čtenáři odborného časopisu „auto, motor und sport“ zvolili Sportsvan v designérské anketě „Autonis 2014“ jako nejhezčí novinku roku v kategorii MPV. Golf Sportsvan je vedle klasického Golfu a verze Golf Variant třetí karosářskou variantou modelové řady bestselleru, která je postavena na modulární platformě MQB.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků