Název vozu je odvozen od latinského slova "superbus", což je synonymum pro výraz hezký, vynikající nebo dokonce skvělý.
Značka Škoda oslavila vyrobení milióntého vozu s názvem superb. Milióntým exemplářem se stal liftback ve výbavě Laurin&Klement. Právě aktuální generace tohoto modelu má našlápnuto k tomu, aby se stala tou vůbec nejúspěšnější.
Poprvé se označení Superb objevilo v roce 1934, kdy z Mladé Boleslavi začaly vyjíždět Superby 640. Byl postaven na platformě modelu Popular a poháněl ho šestiválcový motor s objemem 2,5 litru a výkonem 55 koňských sil. Do celkové výrobní bilance vozů s tímto jménem však přispěl jen málo. Vzniklo ho totiž pouze 200 kusů.
Podstatně větší série modelu Škoda Superb sjíždí z výrobních pásů závodu v Kvasinách od roku 2001. První novodobé generace se vyrobilo během šesti let 136 100 kusů. Auto bylo v oblibě zejména díky (v rámci své velikostní třídy) unikátnímu vnitřnímu prostoru. Do výbavy patřila například navigace, vyhřívané sedačky, xenonové světlomety a parkovací senzory. Pod kapotou byl rovněž šestiválec.
Druhá generace pak zaznamenala v letech 2008-2015 bilanci 618 500 vyrobených kusů. Model se prodával také s pohonem všech kol, v nabídce bylo poprvé rovněž kombi. Sedan měl unikátní způsob otevírání zavazadlového prostoru. Bylo možné vyklopit buď pouze plechovou část jeho víka, případně celé dveře včetně okna.
Třetí, která je v nabídce od roku 2015, totiž již stihla překonat čtvrtmilionovou hranici. Prodává se skvěle díky designu od Jozefa Kabaně a velmi dobrému poměru mezi cenou a výbavou. Ta již prakticky v ničem nezaostává za konkurencí. Také jízda v němu je i díky nové platformě o poznání komfortnější než v předcházejících verzích. Poprvé se ale o pohon starají pouze čtyřválcové agregáty.
Projděte si galerii, která zachycuje dosavadní životní příběh Škody Superb: