Milion superbů již vyjelo do světa. Toho posledního vyrobili 250 000 kusů

Název vozu je odvozen od latinského slova "superbus", což je synonymum pro výraz hezký, vynikající nebo dokonce skvělý.

Značka Škoda oslavila vyrobení milióntého vozu s názvem superb. Milióntým exemplářem se stal liftback ve výbavě Laurin&Klement. Právě aktuální generace tohoto modelu má našlápnuto k tomu, aby se stala tou vůbec nejúspěšnější.

Poprvé se označení Superb objevilo v roce 1934, kdy z Mladé Boleslavi začaly vyjíždět Superby 640. Byl postaven na platformě modelu Popular a poháněl ho šestiválcový motor s objemem 2,5 litru a výkonem 55 koňských sil. Do celkové výrobní bilance vozů s tímto jménem však přispěl jen málo. Vzniklo ho totiž pouze 200 kusů.

Podstatně větší série modelu Škoda Superb sjíždí z výrobních pásů závodu v Kvasinách od roku 2001.  První novodobé generace se vyrobilo během šesti let 136 100 kusů.  Auto bylo v oblibě zejména díky (v rámci své velikostní třídy) unikátnímu vnitřnímu prostoru. Do výbavy patřila například navigace, vyhřívané sedačky, xenonové světlomety a parkovací senzory. Pod kapotou byl rovněž šestiválec.

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Druhá generace pak zaznamenala v letech 2008-2015 bilanci 618 500 vyrobených kusů. Model se prodával také s pohonem všech kol, v nabídce bylo poprvé rovněž kombi. Sedan měl unikátní způsob otevírání zavazadlového prostoru. Bylo možné vyklopit buď pouze plechovou část jeho víka, případně celé dveře včetně okna.

Třetí, která je v nabídce  od roku 2015, totiž již stihla překonat čtvrtmilionovou hranici. Prodává se skvěle díky designu od Jozefa Kabaně a velmi dobrému poměru mezi cenou a výbavou. Ta již prakticky v ničem nezaostává za konkurencí. Také jízda v němu je i díky nové platformě o poznání komfortnější než v předcházejících verzích. Poprvé se ale o pohon starají pouze čtyřválcové agregáty.

Projděte si galerii, která zachycuje dosavadní životní příběh Škody Superb: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků