Mild-hybridní Fordy Puma a Fiesta dostanou nově i automatickou převodovku

Ford rozšiřuje nabídku motorizací a určitě tak potěší zájemce o Pumu a Fiestu.

Nabídka motorizací bude u Fordů Puma a Fiesta zanedlouho o něco rozmanitější. Automobilka totiž oznamuje, že pro své mild-hybridní tříválce 1.0 EcoBoost mHEV začne nabízet i možnost sedmistupňové automatické převodovky DCT. Dosud byl automat u obou modelů výhradou pouze litrového motoru v naladění na 92 kW (125 koní) bez elektrifikace.

Ford plánuje konec spalovacích motorů v Evropě v roce 2030. Do elektrifikace dá stovky miliard

Ford plánuje konec spalovacích motorů v Evropě v roce 2030. Do elektrifikace dá stovky miliard

Sedmistupňové DCT tak bude možností jak s motorem 1.0 EcoBoost mHEV naladěným na 92 kW (125 koní), tak s výkonnější variantou mild-hybridu o síle 114 kW (155 koní). Ve srovnání s nehybridní variantou si modely polepší v pružném zrychlení. Například u nejsilnější motorizace standardní Pumy se tak snižuje zrychlení z nuly na 100 km/h na 8,7 sekundy (bez automatu za 9,0 s).

TEST Ford Puma 1.0 EB mHEV ST-Line X: Hra na kočku, ale rozhodně ne na myš

TEST Ford Puma 1.0 EB mHEV ST-Line X: Hra na kočku, ale rozhodně ne na myš

Samozřejmě nechybí zmínka o větší šetrnosti motorů s automatem, kdy Puma i Fiesta vykazují v této specifikaci snížení emisí CO2 v cyklu WLTP o více než 5 % (oproti ekvivalentu bez automatu). A díky převodovce DCT mohou být mild-hybridní modely vybaveny i funkcí Stop & Go pro adaptivní tempomat, která dokáže vůz zcela zastavit i znovu automaticky uvést do pohybu.

První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

České zastoupení Fordu potvrzuje, že tato kombinace motorů a převodovky DCT se objeví na našem trhu již v březnu letošního roku.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
TEST Mercedes-Benz EQV 300: Tichá plavba elektrickou hvězdnou lodí

Mercedes-Benz EQV 300

Elektrifikace proniká do všemožných sfér – auta, motorky, koloběžky, kola... I civilní dodávky. Pokud víte, k čemu budete tento elektrický minibus používat, odvede skvělou práci.

5.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
TEST Audi S3 Sportback TFSI (228 kW): Tak mi to teda nandej, bejby!

Audi S3 Sportback TFSI

Nové Audi S3 Sportback si toho nechá opravdu hodně líbit. Při pořádné náloži se ale vůbec netrápí, vlastně si to užívá.

2.  5.  2021 | Vladimír Kadera
První jízda s Renaultem Arkana TCe 140: Základ Clia nevadí. SUV-kupé stojí za to!

Renault Arkana TCe 140 EDC

Má stejný základ jako Renault Captur, nabídku tvoří pouze hybridní motory a je to nové SUV-kupé v kompaktním segmentu. Renault Arkana konečně dorazil do Česka a něco nám říká, že o něm ještě dost uslyšíme.

29.  4.  2021 | Jan Mička | 10 příspěvků