Ford rozšiřuje nabídku motorizací a určitě tak potěší zájemce o Pumu a Fiestu.
Nabídka motorizací bude u Fordů Puma a Fiesta zanedlouho o něco rozmanitější. Automobilka totiž oznamuje, že pro své mild-hybridní tříválce 1.0 EcoBoost mHEV začne nabízet i možnost sedmistupňové automatické převodovky DCT. Dosud byl automat u obou modelů výhradou pouze litrového motoru v naladění na 92 kW (125 koní) bez elektrifikace.
Sedmistupňové DCT tak bude možností jak s motorem 1.0 EcoBoost mHEV naladěným na 92 kW (125 koní), tak s výkonnější variantou mild-hybridu o síle 114 kW (155 koní). Ve srovnání s nehybridní variantou si modely polepší v pružném zrychlení. Například u nejsilnější motorizace standardní Pumy se tak snižuje zrychlení z nuly na 100 km/h na 8,7 sekundy (bez automatu za 9,0 s).
Samozřejmě nechybí zmínka o větší šetrnosti motorů s automatem, kdy Puma i Fiesta vykazují v této specifikaci snížení emisí CO2 v cyklu WLTP o více než 5 % (oproti ekvivalentu bez automatu). A díky převodovce DCT mohou být mild-hybridní modely vybaveny i funkcí Stop & Go pro adaptivní tempomat, která dokáže vůz zcela zastavit i znovu automaticky uvést do pohybu.
České zastoupení Fordu potvrzuje, že tato kombinace motorů a převodovky DCT se objeví na našem trhu již v březnu letošního roku.
Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.
Ford Puma druhé generace oficiálně • První skica • První generace