Mila Alpin: další nová alternativa

Rakouský Magna Steyr ohlásil pro letošní Ženevu svoji třetí studii z řady Mila. Je jí Mila Alpin, kompaktní flexibilní vůz do terénu.
Mila Alpin: další nová alternativa

Vůz má být schopen skloubit řadu rozdílných požadavků. To znamená především dobrou průchodnost terénem, variabilní interiér a produkci pouhých 100 g CO2 na kilometr. Projekt Mila Alpin přináší novinky také do oblasti přípravy a technologie výroby, protože byl navržen s ohledem na co nejnižší výrobní náklady. 

Stačí se na něj jen podívat a je vám jasné, že se jedná o kategorii samu pro sebe. Vzhled vozu byl podle jeho tvůrců inspirován přírodou, jeho tvary tak jsou čisté jako kámen nebo kus ledu. Mila Alpin je designován jak pro rekreační využití, tak pro plnění zvláštních úkolů. Mezi hlavní přednosti tohoto lehkého vozidla patří jednoduchý, ale účinný pohon všech kol, s jehož výrobou má Magna Steyr dlouholeté zkušenosti. Díky němu dosahuje stoupavost vozu 100%, tedy 45 stupňů. Znamenité zážitky lze očekávat i při jízdě po zpevněných vozovkách, pramenící z nezávislého zavěšení všech kol a systému ESP, přitom Mila Alpin zůstává šetrným k životnímu prostředí.  
 
Rám vozu je tvořen rovnými komponenty vyrobenými z různých materiálů, čímž se dosáhlo lehké konstrukce a univerzálnosti pro snadnou konverzi na jiné druhy karosérie. Modulární konstrukce navíc umožňuje do vozu implementovat součásti z běžné velkosériové výroby a skombinovat je s jedinečnými díly. Zárukou optimálního rozložení hmotnosti a spolehlivé distribuce točivého momentu je instalace pohonné jednotky ve středu vozu. K bezproblémovému pohybu v terénu přispívají také malé nájezdové a přechodové úhly, uzávěrky diferenciálů a redukce, což bychom u takto malého vozu zřejmě nečekali.

Vůz Mila Alpin je koncipován jako 3 + 1 místný, rozhledu posádky po okolí nahrává jak její vyšší posez, tak i rozměrná, panoramatická střecha. Mezi motory lze nalézt přeplňované jednotky na benzín či na zemní plyn nebo kompaktní hybridní jednotku. Současně s vývojem prototypu probíhala i příprava veškerých potřebných technologií včetně zásobníků energie a principů hybridního pohonu.

Výrobce má v úmyslu spustit malosériovou výrobu tohoto modelu, nabízeného v řadě variant. Počítá se přitom s využitím možností modulární konstrukce, ale také s vysokým podílem precizní ruční výroby podle konkrétních požadavků zákazníka. Právě s tímto výrobním konceptem má Magna Steyr řadu zkušeností. Nízké výrobní náklady však zůstávají v popředí celé myšlenky.

Cílem rakouského tvůrce bylo při vývoji modelu Mila Alpin postavit malý vůz do terénu s možností individuálních úprav a univerzálního využití, snížit emise oxidů uhlíku a optimalizovat celý proces konstrukce i samotné výroby. Do jaké míry se tyto cíle podařilo splnit, to zjistíme během nejbližší doby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mila Alpin
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků