Mila Alpin: další nová alternativa

Rakouský Magna Steyr ohlásil pro letošní Ženevu svoji třetí studii z řady Mila. Je jí Mila Alpin, kompaktní flexibilní vůz do terénu.
Mila Alpin: další nová alternativa

Vůz má být schopen skloubit řadu rozdílných požadavků. To znamená především dobrou průchodnost terénem, variabilní interiér a produkci pouhých 100 g CO2 na kilometr. Projekt Mila Alpin přináší novinky také do oblasti přípravy a technologie výroby, protože byl navržen s ohledem na co nejnižší výrobní náklady. 

Stačí se na něj jen podívat a je vám jasné, že se jedná o kategorii samu pro sebe. Vzhled vozu byl podle jeho tvůrců inspirován přírodou, jeho tvary tak jsou čisté jako kámen nebo kus ledu. Mila Alpin je designován jak pro rekreační využití, tak pro plnění zvláštních úkolů. Mezi hlavní přednosti tohoto lehkého vozidla patří jednoduchý, ale účinný pohon všech kol, s jehož výrobou má Magna Steyr dlouholeté zkušenosti. Díky němu dosahuje stoupavost vozu 100%, tedy 45 stupňů. Znamenité zážitky lze očekávat i při jízdě po zpevněných vozovkách, pramenící z nezávislého zavěšení všech kol a systému ESP, přitom Mila Alpin zůstává šetrným k životnímu prostředí.  
 
Rám vozu je tvořen rovnými komponenty vyrobenými z různých materiálů, čímž se dosáhlo lehké konstrukce a univerzálnosti pro snadnou konverzi na jiné druhy karosérie. Modulární konstrukce navíc umožňuje do vozu implementovat součásti z běžné velkosériové výroby a skombinovat je s jedinečnými díly. Zárukou optimálního rozložení hmotnosti a spolehlivé distribuce točivého momentu je instalace pohonné jednotky ve středu vozu. K bezproblémovému pohybu v terénu přispívají také malé nájezdové a přechodové úhly, uzávěrky diferenciálů a redukce, což bychom u takto malého vozu zřejmě nečekali.

Vůz Mila Alpin je koncipován jako 3 + 1 místný, rozhledu posádky po okolí nahrává jak její vyšší posez, tak i rozměrná, panoramatická střecha. Mezi motory lze nalézt přeplňované jednotky na benzín či na zemní plyn nebo kompaktní hybridní jednotku. Současně s vývojem prototypu probíhala i příprava veškerých potřebných technologií včetně zásobníků energie a principů hybridního pohonu.

Výrobce má v úmyslu spustit malosériovou výrobu tohoto modelu, nabízeného v řadě variant. Počítá se přitom s využitím možností modulární konstrukce, ale také s vysokým podílem precizní ruční výroby podle konkrétních požadavků zákazníka. Právě s tímto výrobním konceptem má Magna Steyr řadu zkušeností. Nízké výrobní náklady však zůstávají v popředí celé myšlenky.

Cílem rakouského tvůrce bylo při vývoji modelu Mila Alpin postavit malý vůz do terénu s možností individuálních úprav a univerzálního využití, snížit emise oxidů uhlíku a optimalizovat celý proces konstrukce i samotné výroby. Do jaké míry se tyto cíle podařilo splnit, to zjistíme během nejbližší doby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mila Alpin
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků