Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

Pomyslné emisní nůžky neustále svírají spalovací motory. Německý startup ale tvrdí, že má technologii, která spalovací motory omilostní.

Budoucnost patří elektomobilům, to už nějakou dobu víme. Ví to i v Bruselu, vždyť právě tomu odborníci současnou anabázi se snižováním emisí i „hon“ na naftové motory přičítají a na autoprůmysl to má nelítostný dopad. Nyní to ale vypadá, že budoucnost spalovacích motorů není tak temná. Světlem na konci tunelu se stal německý startup MWI (Micro Wave Ignition).

Jak funguje EGR ventil? A proč je slabým místem moderních motorů?

Jak funguje EGR ventil? A proč je slabým místem moderních motorů?

Teď sáhnu po učebnici fyziky a budu chvíli technický. Spalovací motor je stroj, ve kterém se spaluje směs paliva a vzduchu a vzniklá uvolněná energie se převádí na energii mechanickou. U zážehového motoru je k zapálení směsi potřeba zapalovací svíčka. U vznětového začne palivo hořet samovznícením ve vzduchu ohřátém kompresí. To je opravdu stručná definice fungování čtyřdobého motoru s vnitřním spalováním. Teď to ale začne být zajímavé.

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Technologie německého startupu totiž k rozpohybování spalovacího motoru vznítí palivovou směs za pomoci mikrovln. Inženýři z MWI tvrdí, že díky tomuto řešení mohou u benzinových i dieselových motorů snížit spotřebu až o 30 % a emise dokonce o 80 %, protože směs se zažehává při menších teplotách.

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Malá firma z jihoněmeckého městečka Empfingen získala podporu spousty vlivných lidí a akcionářů. Mezi ně patří i Wendelin Wiedeking, bývalý generální ředitel Porsche. Společnost nyní hledá kupce a mezinárodního partnera, který by projekt finančně podpořil a pomohl ho dostat do světa. Proběhlo již pár schůzek s lidmi z velkých jihokorejských a čínských automobilek, víc však společnost neřekla.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Firma MWI vidí budoucnost pozitivně. Její technologie by mohla pomoci spalovacím motorům a udržet je na silnicích delší dobu. Není samozřejmě jediná, vždyť spousta značek investuje do vývoje konvenčních motorů, jejich éra ještě zatím nekončí.

TEST Škoda Citigoe iV: Konečně levný elektromobil pro každou českou rodinu?

Škoda Citigoe iV

Elektromobily se už konečně stávají cenově dostupné. Za méně než půl milionu u nás sice koupíte nanejvýš městská miniauta, právě v těch však dává elektrický pohon v současnosti největší smysl. Jak se vstup do tohoto segmentu podařil Škodovce, jsme zjišťovali v redakčním testu.

dnes | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Mitsubishi L200 Invite+ a Instyle

Nové Mitsubishi L200 je skvělé auto na práci. Jak si ale povede jako auto pro každý den?

25.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

24.  2.  2020 | Svět motorů | 12 příspěvků