Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

Pomyslné emisní nůžky neustále svírají spalovací motory. Německý startup ale tvrdí, že má technologii, která spalovací motory omilostní.

Budoucnost patří elektomobilům, to už nějakou dobu víme. Ví to i v Bruselu, vždyť právě tomu odborníci současnou anabázi se snižováním emisí i „hon“ na naftové motory přičítají a na autoprůmysl to má nelítostný dopad. Nyní to ale vypadá, že budoucnost spalovacích motorů není tak temná. Světlem na konci tunelu se stal německý startup MWI (Micro Wave Ignition).

Jak funguje EGR ventil? A proč je slabým místem moderních motorů?

Jak funguje EGR ventil? A proč je slabým místem moderních motorů?

Teď sáhnu po učebnici fyziky a budu chvíli technický. Spalovací motor je stroj, ve kterém se spaluje směs paliva a vzduchu a vzniklá uvolněná energie se převádí na energii mechanickou. U zážehového motoru je k zapálení směsi potřeba zapalovací svíčka. U vznětového začne palivo hořet samovznícením ve vzduchu ohřátém kompresí. To je opravdu stručná definice fungování čtyřdobého motoru s vnitřním spalováním. Teď to ale začne být zajímavé.

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Technologie německého startupu totiž k rozpohybování spalovacího motoru vznítí palivovou směs za pomoci mikrovln. Inženýři z MWI tvrdí, že díky tomuto řešení mohou u benzinových i dieselových motorů snížit spotřebu až o 30 % a emise dokonce o 80 %, protože směs se zažehává při menších teplotách.

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Malá firma z jihoněmeckého městečka Empfingen získala podporu spousty vlivných lidí a akcionářů. Mezi ně patří i Wendelin Wiedeking, bývalý generální ředitel Porsche. Společnost nyní hledá kupce a mezinárodního partnera, který by projekt finančně podpořil a pomohl ho dostat do světa. Proběhlo již pár schůzek s lidmi z velkých jihokorejských a čínských automobilek, víc však společnost neřekla.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Firma MWI vidí budoucnost pozitivně. Její technologie by mohla pomoci spalovacím motorům a udržet je na silnicích delší dobu. Není samozřejmě jediná, vždyť spousta značek investuje do vývoje konvenčních motorů, jejich éra ještě zatím nekončí.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků