Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

Pomyslné emisní nůžky neustále svírají spalovací motory. Německý startup ale tvrdí, že má technologii, která spalovací motory omilostní.

Budoucnost patří elektomobilům, to už nějakou dobu víme. Ví to i v Bruselu, vždyť právě tomu odborníci současnou anabázi se snižováním emisí i „hon“ na naftové motory přičítají a na autoprůmysl to má nelítostný dopad. Nyní to ale vypadá, že budoucnost spalovacích motorů není tak temná. Světlem na konci tunelu se stal německý startup MWI (Micro Wave Ignition).

Jak funguje EGR ventil? A proč je slabým místem moderních motorů?

Jak funguje EGR ventil? A proč je slabým místem moderních motorů?

Teď sáhnu po učebnici fyziky a budu chvíli technický. Spalovací motor je stroj, ve kterém se spaluje směs paliva a vzduchu a vzniklá uvolněná energie se převádí na energii mechanickou. U zážehového motoru je k zapálení směsi potřeba zapalovací svíčka. U vznětového začne palivo hořet samovznícením ve vzduchu ohřátém kompresí. To je opravdu stručná definice fungování čtyřdobého motoru s vnitřním spalováním. Teď to ale začne být zajímavé.

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Technologie německého startupu totiž k rozpohybování spalovacího motoru vznítí palivovou směs za pomoci mikrovln. Inženýři z MWI tvrdí, že díky tomuto řešení mohou u benzinových i dieselových motorů snížit spotřebu až o 30 % a emise dokonce o 80 %, protože směs se zažehává při menších teplotách.

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Malá firma z jihoněmeckého městečka Empfingen získala podporu spousty vlivných lidí a akcionářů. Mezi ně patří i Wendelin Wiedeking, bývalý generální ředitel Porsche. Společnost nyní hledá kupce a mezinárodního partnera, který by projekt finančně podpořil a pomohl ho dostat do světa. Proběhlo již pár schůzek s lidmi z velkých jihokorejských a čínských automobilek, víc však společnost neřekla.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Firma MWI vidí budoucnost pozitivně. Její technologie by mohla pomoci spalovacím motorům a udržet je na silnicích delší dobu. Není samozřejmě jediná, vždyť spousta značek investuje do vývoje konvenčních motorů, jejich éra ještě zatím nekončí.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky