Němci tvrdí, že mají technologii, která sníží emise až o 80 procent!

Pomyslné emisní nůžky neustále svírají spalovací motory. Německý startup ale tvrdí, že má technologii, která spalovací motory omilostní.

Budoucnost patří elektomobilům, to už nějakou dobu víme. Ví to i v Bruselu, vždyť právě tomu odborníci současnou anabázi se snižováním emisí i „hon“ na naftové motory přičítají a na autoprůmysl to má nelítostný dopad. Nyní to ale vypadá, že budoucnost spalovacích motorů není tak temná. Světlem na konci tunelu se stal německý startup MWI (Micro Wave Ignition).

Jak funguje EGR ventil? A proč je slabým místem moderních motorů?

Jak funguje EGR ventil? A proč je slabým místem moderních motorů?

Teď sáhnu po učebnici fyziky a budu chvíli technický. Spalovací motor je stroj, ve kterém se spaluje směs paliva a vzduchu a vzniklá uvolněná energie se převádí na energii mechanickou. U zážehového motoru je k zapálení směsi potřeba zapalovací svíčka. U vznětového začne palivo hořet samovznícením ve vzduchu ohřátém kompresí. To je opravdu stručná definice fungování čtyřdobého motoru s vnitřním spalováním. Teď to ale začne být zajímavé.

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Technologie německého startupu totiž k rozpohybování spalovacího motoru vznítí palivovou směs za pomoci mikrovln. Inženýři z MWI tvrdí, že díky tomuto řešení mohou u benzinových i dieselových motorů snížit spotřebu až o 30 % a emise dokonce o 80 %, protože směs se zažehává při menších teplotách.

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

10 nejproblematičtějších ojetin podle Němců. Těmto se rozhodně vyhněte

Malá firma z jihoněmeckého městečka Empfingen získala podporu spousty vlivných lidí a akcionářů. Mezi ně patří i Wendelin Wiedeking, bývalý generální ředitel Porsche. Společnost nyní hledá kupce a mezinárodního partnera, který by projekt finančně podpořil a pomohl ho dostat do světa. Proběhlo již pár schůzek s lidmi z velkých jihokorejských a čínských automobilek, víc však společnost neřekla.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Firma MWI vidí budoucnost pozitivně. Její technologie by mohla pomoci spalovacím motorům a udržet je na silnicích delší dobu. Není samozřejmě jediná, vždyť spousta značek investuje do vývoje konvenčních motorů, jejich éra ještě zatím nekončí.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 147 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků