Michelin vyvíjí pružné disky. Skoncují s nepohodlím a prorážením gum

Michelin chce na trh dostat pružné disky kol. Zatím to vypadá na samé výhody tohoto řešení.

Michelin sice neuvádí, jestli do statistik zemí "se špatným povrchem silnic" řadí i Českou republiku, ale přesto zaujme, že v těchto státech se více než polovina pneumatik "nedožije" konce svého cyklu kvůli proražení bočního pláště. Typicky po projetí velké nerovnosti.

Nejdražší donuty v historii? Bugatti Veyron pálí pneumatiky za 800.000 Kč

Nejdražší donuty v historii? Bugatti Veyron pálí pneumatiky za 800.000 Kč

Příčinu hledejme i v estetických nárocích na kola. Nám všem se nejspíš velké disky líbí, jenže pneumatika může absorbovat nerovnosti a mikrootřesy přesně v takové kvalitě, jak vysokou a měkkou bočnici má. To samé platí i v oblasti ochrany disku a právě odolnosti proti proražení bočnic.

Michelin nyní tvrdí, že má netradiční řešení. Zatímco takzvaný Tweel, tedy pružné kolo bez vzduchu se navzdory prezentaci na Audi A4 v roce 2014 stále nedostalo na silnice, vynález s názvem Michelin Acorus se zdá být realitě o něco bližší.

Tyto pneumatiky Goodyear umějí produkovat kyslík! Používají k tomu mech

Tyto pneumatiky Goodyear umějí produkovat kyslík! Používají k tomu mech

Na vývoji spolupracovali se společností Maxion Wheels, protože Acorus je v podstatě spojením technologie pneumatiky a disku, na které se specializuje Maxion. Princip je takový, že okraje pneumatiky navazují na pryžové okraje disku. Při projetí nerovnosti tato část chrání jak pneumatiku, tak disk. Celý disk má dva pryžové okraje, hliníkové tělo a vnitřní designovou část. Tento disk je kompatibilní s jakoukoli pneumatikou daného rozměru.

Benefitem je fakt, že pryžová část má stejnou barvu jako zbytek disku, a tak nenarušuje design vozu. Naopak, díky tomu by se měl alespoň z části vyřešit problém nepohodlí vlivem velkých disků a malých profilů pneumatik.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků