Michelin to už s FIA nebaví a definitivně končí ve Formuli 1

Michelin to už s FIA nebaví a definitivně končí ve Formuli 1

Francouzský výrobce pneumatik Michelin oznámil, že po sezóně 2006 odejde z Formule 1. Jako jeden z hlavních důvodů uvedl, že se snaha mezinárodní federace zavést ve Formuli 1 pouze jednoho dodavatele pneumatik pro všechny týmy neslučuje s filozofii této společnosti. Dle vyjádření vedení společnosti je možnost výběru nutná k tomu, aby byl přinášen pokrok, což v prostředí s monopolním dodavatelem není možné. Dle zástupců FIA přinese jeden dodavatel finanční úsporu pro týmy a také se tím zajistí lepší kvalita a bezpečnost a zamezí se podobným excesům, jaké byly při GP v USA.

Samotný odchod je poměrně překvapivý, protože právě Michelin měl velkou šanci stát se jediným dodavatelem. Druhý z dodavalelů pneumatik do Formule 1, společnost Bridgestone, vzala oznámení na vědomí a lituje tohoto rozhodnutí. Dění okolo Formule 1 ovšem nehodlá opustit.

Jak může FIA mluvit o větší bezpečnosti s monopolním dodavatelem, když na druhé straně znemožní během závodu vyměnovat pneumatiky? Možná by měla FIA přehodnotit celkově svůj postoj vůči Formuli 1 a nesnažit se z ní udělat unifikovanou a nudnou zábavu. Neustálé a doslova nesmyslné zákazy a příkazy degradují tento vrchol motoristického sportu. Jeden motor na dva závody, nemožnost měnit pneumatiky, zavedení jednoho dodavatele pneu atd. jednoduše snižují možnosti jednotlivých týmů. Je jen otázkou, kdy se FIA rozhodne zavést také jednoho dodavatele na motory. Pouze maximální svoboda, která je pouze mírně omezena v širokých mantinelech, by mohla z Formule 1 udělat opět onu zábavu a přehlídku vrcholné techniky. Na druhou stranu je jasné, že takový podnik by nebyl pro chudé stáje, které přežívají pouze proto, že jim FIA přizpůsobí pravidla. Možná by také stálo za to, položit otázku, zda divák, pro kterého je celé toto divadlo určeno, chce vidět nudné představení dvaceti stejných stájí nebo pořádnou akci v podání menšího počtu špičkových a stále se předhánějících týmů...

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků