Michelin to už s FIA nebaví a definitivně končí ve Formuli 1

Francouzský výrobce pneumatik Michelin oznámil, že po sezóně 2006 odejde z Formule 1. Jako jeden z hlavních důvodů uvedl, že se snaha mezinárodní federace zavést ve Formuli 1 pouze jednoho dodavatele pneumatik pro všechny týmy neslučuje s filozofii této společnosti. Dle vyjádření vedení společnosti je možnost výběru nutná k tomu, aby byl přinášen pokrok, což v prostředí s monopolním dodavatelem není možné. Dle zástupců FIA přinese jeden dodavatel finanční úsporu pro týmy a také se tím zajistí lepší kvalita a bezpečnost a zamezí se podobným excesům, jaké byly při GP v USA.

Samotný odchod je poměrně překvapivý, protože právě Michelin měl velkou šanci stát se jediným dodavatelem. Druhý z dodavalelů pneumatik do Formule 1, společnost Bridgestone, vzala oznámení na vědomí a lituje tohoto rozhodnutí. Dění okolo Formule 1 ovšem nehodlá opustit.

Jak může FIA mluvit o větší bezpečnosti s monopolním dodavatelem, když na druhé straně znemožní během závodu vyměnovat pneumatiky? Možná by měla FIA přehodnotit celkově svůj postoj vůči Formuli 1 a nesnažit se z ní udělat unifikovanou a nudnou zábavu. Neustálé a doslova nesmyslné zákazy a příkazy degradují tento vrchol motoristického sportu. Jeden motor na dva závody, nemožnost měnit pneumatiky, zavedení jednoho dodavatele pneu atd. jednoduše snižují možnosti jednotlivých týmů. Je jen otázkou, kdy se FIA rozhodne zavést také jednoho dodavatele na motory. Pouze maximální svoboda, která je pouze mírně omezena v širokých mantinelech, by mohla z Formule 1 udělat opět onu zábavu a přehlídku vrcholné techniky. Na druhou stranu je jasné, že takový podnik by nebyl pro chudé stáje, které přežívají pouze proto, že jim FIA přizpůsobí pravidla. Možná by také stálo za to, položit otázku, zda divák, pro kterého je celé toto divadlo určeno, chce vidět nudné představení dvaceti stejných stájí nebo pořádnou akci v podání menšího počtu špičkových a stále se předhánějících týmů...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků