Michelin vyvíjí bezvzduchovou pneumatiku Uptis více než dvacet let a zdá se, že by konečně mohl dosáhnout cíle v podobě sériové výroby. Zdroj: Michelin 

Michelin vyvíjí bezvzduchovou pneumatiku Uptis více než dvacet let a zdá se, že by konečně mohl dosáhnout cíle v podobě sériové výroby. | Zdroj: Michelin 

Hlavním problémem je replikace stejných jízdních vlastností a komfortu, na který jsme zvyklí. Zdroj: Michelin 

Hlavním problémem je replikace stejných jízdních vlastností a komfortu, na který jsme zvyklí. | Zdroj: Michelin 

Vzduch v klasické pneumatice totiž přispívá k pohlcování rázů i vibrací a zároveň jí pomáhá udržet tvar při působení bočních deformačních sil. Zdroj: Michelin

Vzduch v klasické pneumatice totiž přispívá k pohlcování rázů i vibrací a zároveň jí pomáhá udržet tvar při působení bočních deformačních sil. | Zdroj: Michelin

Nyní výrobce redakci The Drive prozradil, že pneumatika obstála ve zkouškách při rychlosti 200 km/h. Zdroj: Michelin 

Nyní výrobce redakci The Drive prozradil, že pneumatika obstála ve zkouškách při rychlosti 200 km/h. | Zdroj: Michelin 

Pneumatiky Uptis by ráda využívala evropská policie, která se při stíhání zločinců často potýká s defekty. Zdroj: Michelin 

Pneumatiky Uptis by ráda využívala evropská policie, která se při stíhání zločinců často potýká s defekty. | Zdroj: Michelin 

Ať už během pronásledování, nebo sabotáže plánované před trestným činem, aby pachatelé snáze utekli. Zdroj: Michelin 

Ať už během pronásledování, nebo sabotáže plánované před trestným činem, aby pachatelé snáze utekli. | Zdroj: Michelin 

Bezvzduchové pneumatiky jsou vhodné i pro plně autonomní vozy, protože v případě defektu si pneumatiku pochopitelně samy nevymění.

Bezvzduchové pneumatiky jsou vhodné i pro plně autonomní vozy, protože v případě defektu si pneumatiku pochopitelně samy nevymění.

Když jsme u trvanlivosti, tak pneumatiky Uptis celkově vydrží více a jsou výrazně odolnější vůči poškození. Zdroj: Michelin 

Když jsme u trvanlivosti, tak pneumatiky Uptis celkově vydrží více a jsou výrazně odolnější vůči poškození. | Zdroj: Michelin 

Také během výroby je potřeba méně surovin, což přispívá k ekologii procesu. Zdroj: Michelin 

Také během výroby je potřeba méně surovin, což přispívá k ekologii procesu. | Zdroj: Michelin 

Vedle složek IZS jedná výrobce také s General Motors a Teslou. Zdroj: Michelin 

Vedle složek IZS jedná výrobce také s General Motors a Teslou. | Zdroj: Michelin 

Pneumatiky Uptis budou fungovat jako alternativa k tradičním pneumatikám, protože s masovějším nasazením se zatím nepočítá. Zdroj: Michelin 

Pneumatiky Uptis budou fungovat jako alternativa k tradičním pneumatikám, protože s masovějším nasazením se zatím nepočítá. | Zdroj: Michelin 

Hlavním problémem je replikace stejných jízdních vlastností a komfortu, na který jsme zvyklí. Zdroj: Michelin 
Vzduch v klasické pneumatice totiž přispívá k pohlcování rázů i vibrací a zároveň jí pomáhá udržet tvar při působení bočních deformačních sil. Zdroj: Michelin
Nyní výrobce redakci The Drive prozradil, že pneumatika obstála ve zkouškách při rychlosti 200 km/h. Zdroj: Michelin 
Pneumatiky Uptis by ráda využívala evropská policie, která se při stíhání zločinců často potýká s defekty. Zdroj: Michelin 
11
Fotogalerie

Michelin konečně dostane bezvzduchové pneumatiky na silnice. Otestoval je při rychlosti až 200 km/h

Vývoj bezvzduchových pneumatik se ukázal jako náročná disciplína. Po dvaceti letech vývoje s nimi Michelin zamíří na běžné silnice.

Když se na veřejnost poprvé dostala myšlenka bezvzduchové pneumatiky, šlo o inovaci. Postupem času ale nadšení veřejnosti vyprchalo, což ale neznamená, že by výrobci tuto ideu opustili. Pouze zjistili, že jde o poměrně náročnou disciplínu.

Hlavním problémem je přenesení jízdních vlastností a komfortu, na které jsme zvyklí. Vzduch v klasické pneumatice totiž přispívá k pohlcování rázů i vibrací a zároveň jí pomáhá udržet tvar při působení bočních deformačních sil. Michelin vyvíjí bezvzduchovou pneumatiku Uptis více než dvacet let a zdá se, že by konečně mohl dosáhnout cíle v podobě sériové výroby.

Možná tak stihne termín vytyčený v roce 2019, kdy výrobce předpokládal nasazení už k roku 2024. Tou dobou se také rozjelo rozsáhlé testování na Chevroletu Bolt. Nyní výrobce redakci The Drive prozradil, že pneumatika obstála ve zkouškách při rychlosti 200 km/h. Na jakém voze byly pneumatiky obuté, není známo, ale vzhledem k plánovaným odběratelům musí být sada univerzální.

Pneumatiky Uptis by ráda využívala evropská policie, která se při stíhání zločinců často potýká s defekty. Ať už během pronásledování, nebo sabotáže plánované před trestným činem, aby pachatelé snáze utekli. Bezvzduchové pneumatiky jsou vhodné i pro plně autonomní vozy, protože v případě defektu si pneumatiku pochopitelně samy nevymění. Navíc jejich uvolněný styl jízdy pneumatiky nenamáhá, takže vydrží déle.

 

Když jsme u trvanlivosti, tak pneumatiky Uptis celkově vydrží více a jsou výrazně odolnější vůči poškození. Také během výroby je potřeba méně surovin, což přispívá k ekologii procesu. Vedle složek IZS jedná výrobce také s General Motors a Teslou. Pneumatiky Uptis budou fungovat jako alternativa k tradičním pneumatikám, protože s masovějším nasazením se zatím nepočítá.

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud