Michelin: aktivní kolo do výroby již za rok

Již dvanáct let nám společnosti Michelin, Venturi, Heuliez a další slibují sériovou aplikaci tzv. aktivního kola, o němž jsme hovořili naposledy v souvislosti se studií sportovního vozu Venturi z loňského autosalonu v Paříži na tomto místě. Připomeňme, že „aktivní kolo“ v sobě integruje pohonné ústrojí v podobě elektromotoru, brzdu a pružicí jednotku.

Mezi leadery ve vývoji tohoto systému patří Michelin, jenž v Ženevě uvedl, že se právě chystá do sériové výroby uvést malý vůz Will (vychází z Opelu Agila) osazený právě aktivními koly. Půjde o pětimístný elektromobil s li-ionovými akumulátory a dosahem 150 km. Michelin se na produkci tohoto vozu dohodl s malosériovým francouzským výrobcem Heuliez, který nyní prototypy zkouší v běžném provozu.

Heuliez je francouzskou společností se sídlem v Cerizay, jenž nyní zajišťuje hlavně produkci malosériových vozů pro PSA. Od roku 2010 má v plánu vyrábět vozy Will v řádu tisiců. Tento stroj bude mít aktivní kola vpředu, zatímco ta zadní budou spočívat na konvenčních klikových závěsech. O přednostech aktivního kola jsme hovořili ve výše vzpomenutém článku, proto jen připomeňme výhody absence převodovky, spojky, diferenciálu či tlumičů pérování, jež zároveň spoří hmotnost, zvětšuje prostor pro posádku a zlepšuje proudění vzduchu pod vozem.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků