Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

.  |  14. 11. 2018 17:17

darebáci..i kdyby padl vw tak prostě se najdou jiné přiležitosti, nové odvětví s přidanou hodntou, češi jsou šikovní, nevěřte těmhle zaprodaným zmrdům co chtějí jen montovny...samozdřejmě lidi bez vzdělání a bez ochoty se něco učit, tak ti smrdlaví nafty výtají ideálně s nájezdem 300.000+...

Odpovědět  |   | 
Petr 48  |  14. 11. 2018 21:12

Práce je hodně,ale pokud se živíš rukama a nebydlíš ve velkoměstě,tak si rád za starou pojízdnou popelnici. Ze 20 000 hrubého si toho moc nenašetříš. Já se toho naučil dost,ale vše rukama, tak mám taky starou popelnici o kterou se starám a jsem rád že jezdím.

Odpovědět  |   | 
Anonymí přispěvatel  |  16. 11. 2018 08:32

Každý peníze investuje dle toho co považuje za důležité. Je dobře, že lidé uvažují hlavou a na vožení odpadu holt volí popelnici. Vnutit nám systém, že auto má být odrazem úspěchu je zcestné a jsem rád, že se neuchytilo. Vozit odpad v tanku (SUV) jak se to mnohdy děje ve městě je opravdu na Chocholouška. Také jsem si koupil sedm let starou elektro popelnici z ekonomických důvodů (No nekupte to za 200kKč). Ono jezdit za 0,26Kč/km, takže cesta do práce a z5 je za 5,2Kč to zatím nikdo nepřetrumfnul. Ano kolo, ale to je ve městě o život a v dnešní inverzi a rannímu nástupu dýzlů i o plíce.

Odpovědět  |   | 
...  |  18. 11. 2018 19:02

Po započtení amortizace baterií (min. 4 Kč/uložená kWh, ale častěji je to kolem 8 Kč) se ta ekonomická bilance jaksi obrací ve prospěch konvenčních pohonů. Bohužel.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  14. 11. 2018 21:16

tak se nauč nejdříve psát "Ynteligente"

Odpovědět  |   | 
Kuk  |  15. 11. 2018 09:34

Samozdřejmě...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2018 02:45

A hele já to tu komentuju i když tu nejsem.
Pročpak tu asi zrušili zobrazování IP adres

Odpovědět  |   | 
Benzin  |  18. 11. 2018 13:09

GDPR?

Odpovědět  |   | 
fero  |  15. 11. 2018 09:51

cesi nie su sikovni :)

Odpovědět  |   | 
Barum  |  16. 11. 2018 00:51

Češi jsou tak šikovní, že si nejmocnějším mužem země zvolí StBáka před kterým i Alcapone bledne

Odpovědět  |   | 
Anonymí přispěvatel  |  16. 11. 2018 08:34

Hlavně že Ty jsi čistý jako to slovo Boží. Až Tě závist opustí, tak pokecáme.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  14. 11. 2018 17:42

Asi reakce na článek,, Současné diesly jsou skutečně čisté''.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2018 02:55

To bude asi něco jako suchá voda

Odpovědět  |   | 
G  |  14. 11. 2018 18:17

Pán o tom nemá ani páru ale umí psát dlouhé články .

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  14. 11. 2018 18:56

Zatimco Vy o tom jiste paru mate, ale dlouhy clanek napsat neumite.

Odpovědět  |   | 
G  |  14. 11. 2018 22:39

Pokud někdo mele o vodíku jako lepší alternativě tak o tom nic neví. Vodík je možná dobrý v průmyslovém měřítku ale ne do aut.
"vzácné prvky v bateriích nelze recyklovat " toto je lež!
"baterie jsou napájeny zejména uhlím?" energie z uhlí např. Francie (9,69 %), Slovensko (17,7 %) Finsko (7 %), Belgie (0 %) Rakousko(20 %) Švédsko(9,3 %) Česko(50 %) zase manipulace, záleží na státu.
"Koncern Volkswagen provedl celou sérii testů" věrohodné testy od WV, asi tak jako jejich emise..
Logika kdy je lepší vyrábět složitější auta s více zaměstnanci aby byla zaměstnanost je opravdu směšná.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  14. 11. 2018 23:33

Pán vyštudoval medzinárodné vzťahy. Technik jak vyšitý ...

Odpovědět  |   | 
Anonymí přispěvatel  |  16. 11. 2018 09:10

Tak si milé Slovačisko naštuduj jak se H2 vyrábí a kolik energie to sežere. A pokud budeš argumentovat OZE a výrobou H2 elektrolýzou pak věz že k výrobě 1kg H2 spotřebuješ 60kWh elektrické energie. Na 1kg H2 najedeš 100km. Na stejných 60kWh elektrické energie v elektromobilu i s těmi těžkými akumulátory dojedeš 400km. Takže vivat H2 to se vyplatí!

Odpovědět  |   | 
king014  |  15. 11. 2018 09:31

Do výčtu se vám nehodilo ekonomicky a ekologicky vyspělé Německo? Rakousko hodně energie dováží tak ty čísla také budou v reálu jiná, Francie atom a nechtějme vědět v jakém technickém stavu ty jejich zázraky jsou. Kolik se se v Evropě za posledních deset let postavilo elektráren? Protože ty staré jsou už na hraně své životnosti

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 11. 2018 10:05

Rakousko jede na 70% z OEZ. Povidejte o stavu jaderne energetiky ve svete. Vystavba JE se bohuzel prodrazuje a politizuje, nicmene OZE a JE (jedno jestli next gen spalujici vyhorele palivo, fuzni reaktory nebo lokalni ,mini, reaktory zakopane v zemi) jsou bez debat budoucnost.

Odpovědět  |   | 
G  |  15. 11. 2018 10:18

Tak přece se někdo nachytal.....Německo (38%) dole máš odkaz....
Itálie (15,5%) Španělsko (16,6 %) Polsko(90%)
Pocity do technických diskuzí nepatří doporučuji ti ověřovat si informace.

http://oenergetice.cz/elektrina/podil-elektrick... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 11. 2018 17:09

A to je jako dobře, že je takový podíl výroby elektřiny z uhlí? Každý stát vyrobí jiné množství elektrické energie a u malé výroby jsou procenta zavádějící. Jestli není potřeba ty procenta brát trochu jinak, například celkové množství vyrobené elektrické energie ve světě a jaký z toho je podíl v uhelných elektrárnách. To už potom tak růžově nevypadá.
https://www.cez.cz/edee/content/file/pro-med... ...

A jinak, Německo je označováno za největšího znečisťovatele ovzduší v Evropě vlivem uhelných elektráren.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ...

A není nic nového, že v Německu budou uvádět do provozu novou uhelnou elektrárnu.
http://oenergetice.cz/uhli/nemecku-bude-i-pres-... ...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 17:50

Já osobně jsem zastáncem jádra, německo se rozhodlo pro obnovitelné zdroje, dnes z nich mají cca. 1/3 el.a masivně do nich investují a uvést do provozu moderní elektrárnu byť na uhlí je lepší než provozovat ty staré..Na počet obyvate je největším znečištovatelem polsko

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 11. 2018 20:11

A to je přesně ta zavádějící informace, na počet obyvatel Polsko. Přeženu to, když budu sám a sám si budu vyrábět a jen z uhlí, tak jsem největší znečisťovatel, ale v celku naprosto mizivé procento.
https://www.electricitymap.org/...
https://www.electricitymap.org/...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 20:27

A jak by jste to chtěl porovnávatVatikán s minimem lidí a žádným průmyslem by také vyšel nejlépe co

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2018 03:05

Já bych ty špinavý uhelky zakázal hned, ale to by pa museli zavřít i rafinérie, který jsou na špici spotřeby elektrický energie a to by pak nebyl benzín do spalovácích popelnic. Jejda

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2018 12:40

Jako dlouhodobě zarytému propagátorovi elektromobility již dále nebudu odporovat tvé propagandě. Používání demagogie nemám zapotřebí odporovat, to je jen ztráta času. A samozřejmě, všichni jsme hlupáci, kteří poukazujeme na to, že pro elektromobilitu ještě nedozrál ten správný čas.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  22. 11. 2018 00:54

Blá blá blá, kecy prdy beďary ukřivděný průpovídky, argument veškerej žádnej.

Odpovědět  |   | 
G  |  15. 11. 2018 18:28

Článek je o EU. A já upozorňuji na lži autora. cituji: "baterie jsou napájeny zejména uhlím z uhelných elektráren"

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 18:35

Autor trošku zaspal dobu

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2018 03:43

Autor zapoměl napsat, že největším odběratelem elektrické energie je petrochemický průmysl tedy rafinérie. Spalovací popelnice jezděj na uhlí a jěstě k tomu pálej sajrajt a zasíraj ovzduší

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 11. 2018 20:20

Tak samozřejmě, že o EU, ale nějak neznám oddělené statistiky týkající se jen EU. Jednotlivé státy se dají dohledat a potom by se to muselo spočítat. Pokud se však jednotlivé zdroje oddělí od sebe, tak má s největší pravděpodobností pravdu a tak to bylo jistě myšleno. Mezi samostatnými zdroji výroby elektřiny bude uhlí na prvním místě.
http://www.vitejtenazemi.cz/cenia/index.php...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2018 03:30

Zase blábolíš nesmysly, neumíš hledat a ještě si zaspal dobu.
V EU bylo v roce 2017 z huhlí už jen 1/5 elekřtiny čili 20,6 %.
Nejvíc bylo z OZE 30 %, pak z jádra 25,6 %, pak to huhlí 20,6 %, plyn 19,7 % a nakonec ostatní fosílie maj 4,1 %.
https://sandbag.org.uk/wp-content/uploads/2018/0... ...

Loni se v EU odstavilo 5,1 GW uhelek a trend pokračuje. V USA se za poslední období nepostavilo už od Bushe plánovanejch cca 230 uhelek z asi 250. Akcie amerických uhelných firem míří dlouhodobě ke dnu. Rotschildové už před několika lety prodali všechny svoje podíly ve fosilním průmyslu. Spousta států v Evropě má uhelky už jen jako zálohy. Kromě Polska, nás a Německa.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2018 12:34

Nesmysly blábolíš jen ty, nebo chceš tvrdit, že proudění vzduchu se zastaví na hranicích EU? Já uváděl globální údaj, ne malé oblasti zvané EU. Nebo chceš tvrdit, že např CO2 se za chvíli rozpadne a nestihne s prouděním vzduchu překonat větší vzdálenosti? Že se něco nepostavilo neznamená, že produkce škodlivin tím ze stávajících elektráren klesla.
S tou zálohou to nemyslíš vážně, že ne. To může platit snad jen u Francie, Švédska, Norska a z části Finska a Dánska.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  22. 11. 2018 01:20

Ty trpíš schizofrenií a ještě máš určitě kompletní lobotomii. Nejdřív neznáš statistiku EU ani podíl uhlí na výrobě a když ti to doplním, tak do toho žačneš zase klasicky po Mirečkovsku montovat nějaký svoje problémy o proudění a CO2 o kterých nebyla řeč. Hlavně že máš plnou hubu demagogie
Zbytek tvejch problémů je fakt k smíchu. Řešíš EU a oháníš 10 let starým globálním údajem z roku 2009 a víš prd o současný statistice. Nejdřív si vůbec ujasni co chceš ty komickej whatabautisto

Odpovědět  |   | 
Saman  |  15. 11. 2018 11:01

drtiva vetsina dovozu elektriny do Nemecka je pouze reexport elektriny do Nemecka aneb nemaj hlavne site kteryma by tu energii transportovali ze severu na jih kde maji nejvice prumyslu, prez 60% elektriny dovazene do Nemecka je z jejich vlasnich vetrniku, az si dostavej vedeni, tak jim dovoz dovoz vyrazne klesne, navic Nemecka energeticka koncepce pocita v horizontu 10 a 15 let s vystavbou vetrnych farem se zalohou do vody, maji naplanovane a naprojektovane zdroje ze by to stacilo na 5x zasobovani cele CR a Slovenska dohromady

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 18:32

Souhlas Německo je jako my vývozcem elektřiny a s rozšířením elektromobilů nebude takový problém s přebytky el.proudu, když hodně fouká

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2018 03:40

A kdy si ty Němci dostavěj to vedení ze severu na jih?

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  14. 11. 2018 18:34

S vetsinou textu se da, vice ci mene, souhlasit. Vitam, ze nekdo tuto verejnou diskusi konecne otevira a konecne prinasi racionalni argumenty. Prozatim se v mediich objevovala predevsim ekologicka propaganda pricemz realna fakta byla casto zcela zamlcovana.

Autor clanku ovsem neni zcela presne informovan: Nemecke automobilove koncerny; coz skutecne nejsou jen zname VW, BMW a Mercedes-Benz, ale i treba takove MAN, ZF, Schäffler, Getrag, Mannesmann, Bosch + Siemens ... ; se do elektromobility skutecne vlozily. Vetsina z techto obrovskych koncernu a konglomeratu vyclenila na EV jak ohromne prostredky tak i lidske zdroje, takze vznikly zcela nove divize, pro kterezto se stavi nove budovy a laboratore a porizuje nove vybaveni. Komponenty pro EV, jakoz i samotne EV, jsou predmetem frenetickeho vyvoje, testovani, planovani vyroby a hledani dodavatelu atd. "Mene zajimava vyroba" se prevadi do levnejsich zemi jako jsou CR, SR, Rumunsko a podobne. Stavajici vyrobni kapacity jsou zcela prebudovavany, aby dokazaly masove produkovat produkty nutne pro EV. Rozsah techto zmen je neskutecne masivni a nemecke pomery opravdu nevidany.

Ano, Nemci skutecne uplny pocatek EV nezachytili, cemuz se ovsem nelze prilis divit. Ano, prozatim to z pohledu bezneho obcana vypada, ze se toho v oblasti EV prilis nedeje. Bylo by dobre uvazit, jak giganticky nemecky (potazmo evropsky) automobilove-prumyslovy cluster je a jak velikou stervacnost takova organizace ma. Na druhou stranu by bylo dobre uvedomit si, o jak obrovsky financni, lidsky, technologicky a vyrobni potencial se jedna. Ono sice bude jeste chvili trvat, nez lide uvidi realne zmeny v showroomuech u dealeru, lec az ty zmeny nastanou, bude to zasadni.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 11. 2018 21:18

Z tohoto rozsáhlého díla je jasné, žes jako pisatel nepochopil, o co se jedná. Je pěkné, že vznikají nové pracovní pozice.., ale kdo to bude kupovat a za jakou cenu? Zatím nejsem vůbec přesvědčený o tom, že takové investice jsou vůbec návratné a že to je přínos pro životní prostředí.
Faktem zůstává, že se tlačí na odvětví průmyslu, jehož výrobky jsou minoritním znečisťovatelem, ale největší znečisťovatelé jsou v naprostém klidu.
Ano domácnosti jsou daleko větším znečisťovatelem. Na konci naší ulice je jeden takový, který v zimním období, po setmění začne spalovat kdo ví co a doslova zamoří velkou část města, a to jen pár kroků od radnice a sídla městské policie. Takové znečistění ovzduší nezpůsobí ani všechna auta v našem městě.
Navíc si je třeba uvědomit, že tenhle tyjátr zatím vyvádí jen Evropská unie. Nakonec nás okolní svět zvenčí oplotí a lidé tady budou jezdit na výlety jako do skanzenu, který se dokázal různými nařízeními sám zničit.

Odpovědět  |   | 
...  |  14. 11. 2018 22:17

Tak proč toho souseda neřešíte jako sousedi? Petice, oznámení, hygiena atd. V dnešní době to není až takový problém řešit, ovšem je to běh na trochu delší trať, ne na pár dní. Stejně jako u nás jsme se veřejně "dohodli" o nepálení listí a zahradního odpadu. Kdo to poruší, je oznámen a světě div se, funguje to. Topí se hlavně plynem a elektřinou případně se přitápí dřevem (hromadně vyřízené dotace na nové kotle).

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 11. 2018 10:55

A na co je potom ten stát dobrý, když potřebuje obyčejné lidi jako donašeče, když to mají celou dobu na očích. A co mu tak asi udělají, když se prokáže, že má jen předpotopní kotel, který má velice špatné spalování a nespaluje zakázaný odpad. Plyn mají všichni, jen on si ho nenechal připojit.

Odpovědět  |   | 
...  |  15. 11. 2018 11:19

Stát? I ty jsi součástí státu, tak proč to neřešit? Proč se definuješ jako donašeče? Vznikl problém, který tebe a tvé sousedy omezuje při běžném způsobu života či ničí ti zdraví, tak proč by jsi to neměl řešit? Kdo to má celou dobu na očích? Ostatní? Asi jim to tak nevadí.

Hele nevím jak ty, ale když mi něco opravdu vadí, tak to řeším a snažím se to změnit. Určitě máte ve své obci zasedání zastupitelstva, tak to tam přednes. Pokud nechceš, aby se někde rozmazávalo tvé jméno, můžeš podat anonymní oznámení taktéž na obci a ta je povinna to řešit.

Samozřejmě záleží taky na vaši vyhlášce, která pokud je dobře napsaná, může taky hodně pomoci.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 11. 2018 17:28

Asi by sis měl nastudovat problematiku kontroly topenišť a kdo má právo tohle řešit.
V našem státě jsou instituce, které by to měly řešit a činí tak? To má každý občan chodit na úřady a neustále někoho popostrkoval k plnění svých povinností? Já jen neustále slyším, jak jsou špatně placení, že potřebuji zvednout plat... a co plnění povinnosti, které vyplývají z jejich práce? Ono je velice snadné vydat nějaký zákon, předpis... a kdo bude dohlížet na dodržování? Jako příklad uvedu protikuřácký zákon. Čtu o pokutách, které za to hrozí, ale denně vidím hodně kuřáků kouřit na zastávkách a vlakových nádražích. To mám dotyčného chytit a odvést na policii, nebo jak bys to chtěl řešit? Na co máme tedy ty lidi ve státní správě k tomuto určené?

https://frankbold.org/poradna/kategorie/ochrana... ...
"Správními orgány, které jsou povinny kontrolovat dodržování povinností provozovatelů stacionárních zdrojů znečištění, jsou v souladu s ustanovením § 22 odst. 1 zákona o ochraně ovzduší obecní úřad obce s rozšířenou působností a Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP).

Soukromoprávní cesta - sousedská žaloba
Jestliže však zvolíme tuto cestu obrany, je nutné si uvědomit, že žalobce nese důkazní břemeno. Musí si opatřit důkazy jako např. odbornou studii, příp. svědectví."

Odpovědět  |   | 
...  |  16. 11. 2018 11:09

Ty furt svaluješ vinu na jiné. Máš li problém, řešení ho. Ať jsou zákony sebehloupější, musíš najít mezeru, a že jich tam je a dostat se z toho problému. Úředníka musíš nasměrovat, taky chci u chaty novou cestu a tak hledám možnosti a snažím se - v komunikaci roste tráva, vymletý asfalt až na podklad a hlínu atd. Posílám faktury za opravu podvozků a neustále bombarduju. Jsou to drobnosti, ale taky se toho chytám a bojuju (už přes 10 let). Ale to odbíhám od tématu.

Souhlas.

Poslední odstavec: to je v celku pochopitelné, přece by jsi nechtěl, aby topič musel dokazovat, že netopí bordelem, nebo jinak, aby jsi musel dokazovat ty, že netopíš bordelem kdyby tě chtěl někdo křivě obvinit.

Prostě a jednoduše. Bojuj, nevzdávej to, držím ti palce.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2018 12:13

To dobíhání od tématu se mi líbí, tohle jsem také nějaké roky dělal a hádej s jakým výsledkem, no nulovým. Například položili nový asfaltový povrch a u něj udělali strouhu, žulové kostky uložené do betonu, ke kanalizaci. Mělo to jednu chybu, strouha byla asi 10 cm nad povrchem cesty a při dešti se tam tvořila louže přes 2/3 cesty v délce asi 20 m. Osobně jsem to řešil s kamarádem s místostarostkou, slíbila, že při budování nové kanalizace na sousední cestě, kde kanál ústil. Kanalizaci udělali, chyby neodstranili. Místostarostku jsme u toho měli a výsledek, nula. Nabídli jsme přímo starostovi, že to zdarma opravíme, jen když zaplatí materiál, odmítl, že by to potom chtěl každý. Je to tam dodnes a je to přes 10 let. Takových zážitků mám více.

O jaké svalovaní viny máš řeč. Já jsem nic neudělal, tedy nemůžu na nikoho svalovat vinu. A že si odpovědné orgány neplní své povinnosti je naprosto jasné.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2018 12:42

...kde kanál ústil, to opraví.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 10:41

Postavte se kolem 8 a17 hod.na jakýkoliv hlavní tah do Prahy a velice rychle pochopíte, že doprava je majoritním znečisťovatelem

Odpovědět  |   | 
MV.  |  15. 11. 2018 10:58

1) odstranit auta s vykuchanym DPF
2) Kdyz tu bude jezdit nejaka ta ctvrtina evozu tak proc ne ze ... to zlepsi lokalni znecisteni.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 11. 2018 11:09

Tak samozřejmě, kolik procent aut je v současné době s filtry? Dnes přede mnou jely dvě Octavie I, diesely, pěkný čmoud za nimi. A tak to bude u většiny aut. Jak víš, jak by to vypadalo, kdyby měla všechna auta filtry. Takže to raději plundrovat přírodu, znečisťovat problematickou těžbou kobaltu, uhelné elektrárny....., než udělat něco pořádného s tím, co máme. Povídej si co chceš, ale doprava není majoritní znečisťovatel. zajeď si do oblastí, které jsou vyhlášené znečisťováním průmyslovými exhalacemi, třeba Radvanice a okolí (Nová huť ArcelorMittal), ať víš, co to je znečistění životního prostředí.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 11. 2018 14:06

Predomnou minule isiel Tiguan - urcite nie starsi ako 2 roky. Cmudil ako stara tatrovka, a teraz si nerobim srandu.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 17:48

Pár let staré Octavie ty filtry mají,ale v realu ty emise násobně překračují viz. Dieselgate.Těžba ropy její doprava a zpracování přírodu neplundruje?A co války kvůli ropě?Doprava je nejvěší znečiťovatel v místech kde žije nejvíc lidí .Průmyslové podniky,elektrárny a spalovny jsou dnes hlídány, někde i on-line,zjistěte si o kolik se snížli emise z těchto zdojů na rozdíl od dopravy za posledních 10-20let,asi budete překvapen.

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  15. 11. 2018 11:11

Zkuste to same u malesicke teplarny/elektrarny. Skutecne verite, ze tam bude znecisteny vzduch jen v 8 a 17 hod?

Ceska Republika ma rozlohu 78866 km2 a 10610947 obyvatel, Praha 298 km2 a 1301132 obyvatel. Praha tedy zabira 0.38% rozlohy republiky a zije tam 12.3% obyvatel republiky.

My vsichni tedy budeme resit minoritni zdroj znecisteni na zanedbatelnem uzemi zeme, kde zije jen mala cast obyvatel. Je snad situace v Praze zodpovednosti vsech obcanu republiky? Nema snad Praha vlastni samospravu a urednicky aparat presne za tim ucelem, aby si tam mesto samo resilo sve zalezitosti?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 17:59

U malešické spalovny těžko něco ucítíte, leda že by jste vylezl na ten cca.200m vysoký komín Znečištění se týká všech větších měst, kde žije většina obyvatel.Do Prahy dojíždí velké množství lidí z celé republiky a její obyvatelé zase jezdí ven, takže se to týká cele republiky, pokud si bude každý hrát na svém písečku tak se nic nezmění

Odpovědět  |   | 
slepici vyvar  |  15. 11. 2018 21:05

Tedy situace v Praze se tyka cele Republiky, zatimco situace ve zbytku Republiky se Prahy netyka? Doposud jsem totiz nikdy neslysel, ze by se nekdo zamyslel nad situaci v okoli velkych elektraren mimo Prahu. Vetsinou se to dobyde slovy, ze tam tolik lidi nezije, takze je to vlastne az tak nevadi.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 09:15

Proč myslíte,že jsem na závěr napsal toto? pokud si bude každý hrát na svém písečku tak se nic nezmění

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 18:06

Spalovna Malešice.Většina emisí se momentálně pohybuje na hodnotě 10 % povoleného množství https://cs.wikipedia.org/wiki/Spalovna_Male%C5%A1ice... Pokud by ty auta byly na10% to by byla paráda co?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 11. 2018 20:27

Jako obvykle, 10% z čeho, z jakého množství? 10% z 10 je jedna, ale 10% z 1000 je 100. Co srovnáváš?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 20:29

Zkuste strýčka gůgla

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2018 20:32

Já se tady neoháněl procenty, tos měl se strýčkem udělat ty.

Odpovědět  |   | 
slepici vyvar  |  15. 11. 2018 21:11

A to je jako v Praze jen tento komin? Skutecne hodlate porovnavat uhrne znecisteni vsech aut s jedinym kominem? Pokud by vsechny ty kominy byly na 10%, to by byla parada, coz!?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 09:29

Tak znova malešická spalovna má emise na10% povoleného množství ,pokud by vaše auto mělo reálně 10% emisí euro xx tak by to byla paráda, pokud to stále nechápete tak už fak nevím Ps. v praze je těch komínů minimum vytápění většinou dálkové z mělníka zbytek plyn a elektrika

Odpovědět  |   | 
...  |  18. 11. 2018 19:09

Jenže Praha má 496 km^2.

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  15. 11. 2018 10:53

Kdo to bude kupovat je jedna vec. A k teto veci, jak jste si racil povsimnout, jsem se vubec nevyjadril.

A to predevsim proto, ze se vubec neodvazuji odhadovat, jak se k politickemu vnucovani EV postavi verejnost. Tento aspekt EV skutecne neni ve stredu meho zajmu. Stejne tak nemam zajem diskutovat fakt, ze automobilova doprava je zcela minoritnim znecistovatelem ovzdusi. Iracionalnost politickeho vnucovani EV je zcela evidentni a muze ji zpochybnovat snad jen nekdo, kdo na zakladni skole nepochopil procenta.

Otazka zda Evropa dokaze stahnout naskok Ciny ve vyvoji technologii pro elektromobily, je vec druha a s tou prvni de facto nesouvisejici. Nemyslim si, ze cemukoliv prospeje dalsi straseni obcanu, tentokrate ze prijdou o praci.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 10:48

Německo se konečně probudilo http://www.hybrid.cz/nemecko-bude-investovat-1... ... snad není pozdě.Na jednu stranu nás straší, že se bude propouštět a zároveň tvrdí,že je nedostatek pracovníků a proto migranti

Odpovědět  |   | 
davidek  |  14. 11. 2018 19:01

Celá EU je jen časovanou bombou. Kdo má malej mozeček tak to prostě nikdy nepochopí a nebo je mafianek a okrádá pracující lid a slibuje lepší zítřky.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  14. 11. 2018 19:13

Půr nerozumí světu, jen papíru. To je stejný jak končily třeba parní lokomotivy, něco skončí a co jako má být, země se přestane točit či co?

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  14. 11. 2018 19:26

15 největších lodí znečistí životní prostředí více než všechna auta světa. Každý den jich přitom po mořích pluje 60 000 ...

https://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-z... ...

Odpovědět  |   | 
MV.  |  14. 11. 2018 19:40

Pane bez lodni dopravy by se zhroutil mezinárodní obchod a cele ekonomiky, rovnez tak pri zakazu nebo vysokem zdaneni osobni prepravy nebo letadel. To tema uzce souvisi s naším blahobytem, nikdo nechce delat nepopularni kroky... ale pokud tu budou diky co2 emisim a oteplování za par let rust palmy a nase zeme bude vyprahla a neurodna budeme v pytli stejne a nakonec se budeme muset stejne uskromnit. Zajimave ze nikdo nenavrhuje zdanit vozy podle hmotnosti a druhu pohonu bez ohledu na stari. Takova 15let provozovana fabie zachrani planetu lepe z pohledu co2 bilance nez novy hybrid nebo evuz... Jenze to by slo proti konzumni ekonomice...

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  14. 11. 2018 20:10

Je nesmysl tlačit na nesmyslné limity emisí u aut, které se na celkovém znečištění podílí minimálně. Pomohlo by zavést poplatek za vjezd do centra měst autům, jejichž řidiči tam nebydlí s výjimkou ekologických vozidel. Do této kategorie bych nepočítal "hybridy", které neujedou jen na elektřinu nejméně 50 km (ideálně 100 a více). Podpořit koupi ekologických vozidel formou dotací by šlo z poplatků za emise, které platí řidiči starých EURO norem. Je také potřeba zahnat ekoteroristy do defenzívy. Díky nim např. vozy Ford nedobíjí akumulátor na 100%, ale jen na 80% (tzv. "Smart Charging" – zkrácení životnosti akumulátoru vznikem sulfatace, nízké napětí 12,2 V pak např. znemožňuje spuštění přídavného topení v zimě). Podobný problém měly vozy BMW, u kterých se akumulátor dobíjel pouze při brždění…

Odpovědět  |   | 
MV.  |  14. 11. 2018 20:32

Takovych napadu od stolu je mnoho, ale zijeme ve state kde policie neni schopna zkontrolovat zda ma auto funkcni DPF filtr, kde stanice STK jsou k smichu a jedine co se odehraje bude to ze nemci nam a dalsim vychodnim zemim poslou darek ve forme starych dieselu... za ktere nas nasledne potresta poplatkem nejake EU narizeni.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  14. 11. 2018 22:27

A jak by mohla být schopna zkontrolovat, zda má auto funkční DPF? Můžete mi a ostatním poradit nějaký návod, který bude účinný? Jak vlastně policie zjistí, že dané vozidlo má mít DPF či močovinu? Jak zjistí, jakou emisní normu má vozidlo plnit? Děkuji za odpověď.

PS: stahování na STK neberu, už se vidím, jak mě zastaví a budu s nima muset jet a zdržet se na STK min. hodinu. A myslím, že ostatní by z toho taky nebyli opravdu nadšeni. Pokud by to bylo 100% nefunkční, pak je to bez diskuze.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  15. 11. 2018 09:10

V civilizovanych zemich se to samozrejme resi, technicky je mozne odhalit zda auto huli jako blazen ci nikoli a takova zarizeni uz ma policie napr. v Parizi,Londyne.

Otazkou spise je proc nase vlada a policie nekona... asi tu je vsude cisty vzduch.

https://www.transportenvironment.org/news/how-tackle-illegal-d... ...

https://www.theguardian.com/environment/2016/apr/17/d... ...

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  15. 11. 2018 11:08

Tak. A jsme u toho. Obviňuješ někoho, kdo za to nemůže - policii, ale jak ses opravil, může za to vláda. Ok z části souhlasím.

Nevím však o tom, že by se to v Londýně nějak moc řešilo a kontrolovalo, asi tak, jako se u nás měří propustnost oken (jednou za několik let se udělá akce a to je vše).

Stále jsi mi ale neřekl, jak policista zjistí, kolik emisí má dané vozidlo s danou motorizací vypouštět.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 11. 2018 20:31

Další hlupák, který musel vytáhnout deset let starou studii, která vedla k docela zásadním změnám... Lidi, už se konečně poučte, panejo.
Jinak ten aktivista je typický příklad toho, kdo o tom nic neví, ale musí se za každou cenu vyjádřit.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 11. 2018 21:34
Mirek  |  15. 11. 2018 20:44

Pro pomalejší, nechápající, jak tato doprava znečisťuje, stačí shlédnutí alespoň od času 33:50.

Odpovědět  |   | 
Radon  |  15. 11. 2018 09:34

hlupák jsi leda ty. Už dávno tu měl být stejný tlak na loďařský průmysl a mělo dojít ke změnám lodních motorů a hlavně ve všech přístavech kontrolovat kvalitu paliva.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 11. 2018 11:18

A myslíš, že není? Akorát životní cyklus lodi není pět let jako u auta, takže ta obměna je pomalejší. A naopak emisní opatření se na lodních komínech dělají snáze, než na autech.
Ale proč to vysvětluji odpadu, to netuším.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 11. 2018 22:07

Emisie na tonu prepraveneho nakladu su pri cargo ships vcelku v norme.

Skus nalozit takmer 20-tisic kontajnerov, ktore sa zmestia na CSCL Globe na kamiony/vlaky a doprav to z Azie do Europy. Amen

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  15. 11. 2018 13:12

když se dělí nulou, tak vycházejí takové nesmysly.

Odpovědět  |   | 
Petr62  |  14. 11. 2018 20:13

Konečně tu někdo napsal pravdu o emisích CO2 domácnosti 23%, průmysl 19% a to si myslím že nezahrnuje tu výrobu elektřiny z elektráren na fosilní paliva pro ty ekologická vozidla a dále ta lodní doprava , která aby nebyla postižitelná tak používá rejdařství rozvojových zemí , tak činí i Německo či GB a přitom moderní velké lodní motory produkují minimum emisí ale ....
Problém je , že peníze jsou až na prvním místě a skutečně nesmyslné limity emisi mohou srazit českou ekonomiku na kolena a nejen tu českou ale i evropskou ale pánové v Bruselu mají uzákoněný poměrně slušný důchod asi 2000 - 3000 euro !!!

Odpovědět  |   | 
Jozin  |  14. 11. 2018 20:57

Za me tento clanek pozlatit a rozdat do postovnich schranek 100 % pravda.

Odpovědět  |   | 
JohnBattler  |  14. 11. 2018 21:21

Tento článek není dobrý. Na úvod chci říct, že nejsem velký příznivce elektroaut a myslím, že je to slepá vývojová větev. Minimálně ty bateriové.

Nicméně v článku jsou dva zásadní nesmysly. Automobilku rozhodně nepozavírají výrobu kvůli EV. Naopak budou do toho nějaký čas masivně investovat a výrobu rozšiřovat. Pak možná přejdou na něco jiného (vodík?). Ale v blízké budoucnosti rozhodně nějaké masové zavírání výroby nehrozí.

Druhý zásadní nesmysl je tvrzení, že člověk vypouští jen 3,5% světových emisí. Toto je velice rozšířený řekl bych až hoax popíračů klimatické změny. Člověk je zodpovědný za většinu světových emisí to je jasný fakt. Šíříte tady bludy. Ale jinak souhlasím, že osobní automobilová doprava zdaleka není hlavní věc. Přeprava zboží přes půl světa loděmi nebo letecká doprava je pravděpodobně ještě horší. S emisemi se musí něco dělat, jinak tu zanecháme našim potomkům planetu v opravdu špatném stavu. Samozřejmě není to jenom o emisích, ale o dalších věcech jako odlesňování, odpadky atd. Nicméně musíme začít něco dělat.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  14. 11. 2018 23:50

Nesmysly? To si nemyslím. Automobilky se budou snažit vyrobit co největší množství vozů s co nejlevnější technologií aby si mohly dovolit zafinancovat ztrátovou produkci BEV. Kdo to nezvládne stane se "lokální" filiálkou čínských firem. Ve finále tedy bude vítězem Čína. Fakt. Je to proces, kterého jsme aktuálně svědky.
3,5% CO2 je hoax? Když to tvrdíte, tak to je asi pravda. Nebo, že by ne? Ne, není a s popírači klimatické změny opravdu nesouvisí. Je to ovšem číslo vytržené z kontextu. Je to poměrně prosté (je to patrné z grafu č.3): Oněch cca 3,5% je fakt. Přírodní zdroje suchozemské vyprodukují cca 440 Gt CO2, pohltí pak 450 Gt. Oceán jako takový vyprodukuje 330 a pohltí 340 Gt CO2. A lidstvo přispěje 30 Gt CO2. Takže to máme na straně produkce 30/(30+440+330)=3,75%. Kde tam vidíte jaký hoax? Problémem, je že zůstává cca 10 Gt CO2 navíc. Fakt. Žádné bludy.
75% emisí, které nezpůsobuje doprava, ale obecně "další" lidská činnost (průmysl, zemědělství).. je také fakt ( třeba to hezky shrnul jistý B.Gates). Ve světle těchto tvrdých dat jsou pak, s prominutím "jelimani", prosazující BEV ať to stojí co to stojí,jsou na ránu. Ve výsledku totiž jejich "masivní" nasazení nepřinese nic. Ale oni to zjistí. Prostě jsme (evropané) pionýři slepé uličky.
Klimatické změně na které se člověk nesporně podílí. Logicky, nežijeme na Marsu. Ale té se dá vzdorovat pouze a jenom vědou a technikou. Nikoli modlením se k zeleným bohům a popíráním reality (fyzika, chemie ..). Já osobně se do středověku vracet nechci a nebudu. Nebudu vyhazovat 300 let znalostí a dovedností, protože zelený imbecil myslel až nedomyslel. Takže asi tak.
P.S. Pro mě osobně největší problém představuje graf č.1, na kterém jsou zachyceny emise spalovacího motoru. Extrémně mě zajímá ona malá část, ta 2% představující "toxické emise". To je skutečně věc na řešení. CO2 mě z tohoto pohledu netrápí. Do roku cca 2000 byly řešeny. V provozu byly nepřímo vstřikové benzínové motory s třícestým katalyzátorem. Problém vyřešen. A pak "někdo" začal řvát CO2, CO2! A ve výsledku jsme si vyrobili další problémy NOx (mámo nafta neprodukuje méně CO2), pevné částice (nafta, přímý vstřik benzínu) .
Upozornění: použito zjednodušení, výsledky zaokrouhleny (3,5 není 3,75, a ty Gt jsem lehce o jednotky zaokrouhlil, pro ilustraci to ovšem stačí)
zdroj:https://www.skepticalscience.com/human-co2-smaller-than-na... ...

Odpovědět  |   | 
JohnBattler  |  15. 11. 2018 07:47

Tak tím odkazem jste si naběhl.
Ano máte sice pravdu, že v rámci koloběhu CO2 na planětě lidé neprodukují většinu, ale produkují rozhodně většinu toho co zůstane v ovzduší a výrazně narušují rovnováhu. Přímo v tom odkazu co jste zaslal se píše, že přírodními procesy by se množství CO2 v atmosféře zvýšilo o 100 ppm asi za 5000 - 10 000 let, ale s příspěním lidí se tak stalo za 120 let. Jasný důkaz toho, že my lidé narušujeme přirozený běh této planety a to dosti výrazně. Doplatíme na to. Resp. naši vnuci.

Nicméně to pořád nemění nic na tom, že EV je slepá ulička. Nazvěte mě zeleným bezmozkem, ale já jsem pro radikální omezení dopravy a to jak osobní tak nákladní jako celku. Proč máme sakra všechno převážet sem a tam, když bychom to dokázali vyrobit i tady?? Jde jenom o peníze. Prostě jen proto, že to v Asii vyrobí levněji, to vozíme přes půl světa. Politici tomuto musí nějak zabránit, ale bohužel náš slavný kapitalismus je nastaven takto a ještě dlouho bude. Až si pod sebou přeřízneme větev.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  15. 11. 2018 09:48

Souhlasim s Vami, pokud mate cas doporucuji tento clanek : https://theintercept.com/2018/08/14/hothouse-earth... ...

V zasade lze rict ze nikdo na svete nechce zchudnout, zadny stat se neomezi radikalne tim ze napr. zdani vyrazne dopravu jak navrhujete - to by mel pak stat mensi HDP a ekonomicky by ho prevalcovaly okolni staty a nakonec by to byla I otazka narodniho zajmu - cim vic surovin a energie stat(ekonomika) ma tim je vyznamejsi/silnejsi.

To neni 'o kapitalismu' proste kdo toho vic vydrancuje z prirody a kdo toho vic proda je bohatsi - to vznika na zaklade prirozene soutezivosti, kdo je lepsi ten prezije, kdo je bohatsi bude vic bohatsi.... na techto principech se diky bohu vybudovala soucasna spolecnost ale bouzel to muze byt v budoucnu nase zkaza - nikdo nebude chtit zchudnout a pokud se vyrazne otepli bude mene zdroju (vody, jidla, nektere neobyvatelne pobrezni oblasti, nekde bude moc horko aby se tam dalo zit apod...)

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  15. 11. 2018 09:54

Přečtěte si prosím můj příspěvek ještě jednou. A doporučuji v klidu. Děkuji
Řešeni je pouze jediné: Vedeckotechnicky pokrok. Rozhodne ne žádné zakazy.
P.S. Zeleným bezmozkem jde Vás opravdu nenazval.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  14. 11. 2018 21:41

Euro poslanci jsou odborníci,nebo jen rozhodují o něčem čemu naprosto nerozumí???

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  14. 11. 2018 22:10

Pri vsetkej ucte, pan Půr ma pravo napisat svoj nazor, ale v ziadnom pripade ho nemozno povazovat za autoritu v oblastiach ako automobilovy priemysel, legislativa, fyzika/chemia, politka, a klima.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  14. 11. 2018 22:23

Článek je značně tendenční a autor nemá o problematice přehled, nebo úmyslně zveřejňuje jen co se mu hodí k nadpisu. Nechápe například, že lidi ve městech dýchají rakovinotvorné zplodiny ze starších dieselových aut, nebo novějších s vymontovaným filtrem, zatímco zplodiny elektroaut vznikají při výrobě v místech kde problém není zdaleka tak závažný jako ve městech, kde je koncentrace splodin a lidí kteří to dýchají obrovská. Další chybné srovnání ceny dieselu s ekologickým pohonem: například cena hybridu od Toyoty je nižší nebo stejná jako cena dieselu a bez problému se vejde i do malých aut a ve městě má o cca 60% nižší emise, protože z 60 a více % jede na elektřinu.
Další chybná úvaha autora je, že se elektrický pohon nevejde do malých aut. Naopak, potřebuje méně prostoru pro motor a převodovku - příkladem budiž VW Up! Také je nesmysl, že malá nízkoobjemová auta vypouští nejvíce emisí - vždyť emise jsou závislé na spotřebě a tu mají logicky nejvyšší obrovské SUV s těmi nejsilnějšími motory. Dalo by se pokračovat... Mělo by se také rozlišovat, k čemu je auto určeno: pro jízdu po dálnici je diesel nejlepší, po městě zase hybrid nebo elektromobil a na krátké trasy po okreskách stačí benzín. Pravdou je, že by se měli omezovat vjezdy starých dieselů do měst , důsledně kontrolovat emise na technické a nové diesely by také zasloužili podporu protože jsou extrémně čisté.

Odpovědět  |   | 
Mechanik  |  15. 11. 2018 07:34

To sice hezký že při výrobě energie pro elektromobil vznikají ty emise za městem ale zase se jich vytvoří víc, protože se do toho musí také započítat energie na vytěžení uhlí, učinnost parního kotle, turbíny, generátoru, a potom ztráty na vedení. Účinnost uhelné elektrárny je kolem 42%. A to v tom ještě nejsou přenosové ztráty na vedení a potom transformátor a nabíječka, to jsou další ztráty. Tak nevim v čem ta ekologie spočívá.
A to že nový diesel je oproti starému čistý, tak to je taky kravina. Z přímovstřikového motoru jako je commonrail vznikají daleko menší pevné částice než ze starého komůrkového, ze kterého ty velké částice sednou na zem. Z commonrailu létají furt ve vzduchu a usazují se hluboko do plic.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 11. 2018 09:22

Clovece, pises, ako keby sa benzin a nafta vyrabali z mesacneho svitu.

Ropa sa musi vytazit, prepravit, rafinovat na produkty... a na to vsetko potrebujes elektrinu, ktoru tiez musis vyrobit.

A potom to cele este dopravit kamionmi, ktore, cuduj sa svete, spaluju naftu, na cerpacky urcene pre koncoveho zakaznika.

Akurat ze pre ludi ako Pur atd. su toto fakty, ktore sa im nehodia do kramu - ci uz z politickych a ideologickych dovodov, alebo prosto kvoli nedostatocnej mentalnej kapacite.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 11. 2018 10:07

Pritom spotrebni zbozi dovazene z Asie jim nejspis nevadi

Odpovědět  |   | 
Mechanik  |  15. 11. 2018 13:07

Furt je to ale lepší než 42% učinnosti elektrárny. A to co ze strátama dostaneš do tý baterky bude něco kolem 15-20%

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 18:23

Už jsem to tu dával několikrát,tak ještě jednou https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potre... ... zkuste to celé přečíst a zamystet se

Odpovědět  |   | 
Jiří Donát  |  15. 11. 2018 07:11

Pane Půre ( nebo Púre ? ), to jste redaktor ? Co shoda podmětu s přísudkem ? Prostě hrozná čeština, ani jsem článek nedočetl.

Odpovědět  |   | 
Kalfa  |  15. 11. 2018 07:13

Celý pes je ovšem zakopán jinde. Fyzikální zákony platí bez ohledu na přání ekoaktivistů, natož politiků (a ekonomické taky) a jejich běžná odpověď na otázku : Kde se ta elektřina vezme, klidně odpoví "Ze zásuvky". Pokud si každý moula myslí, že dobít elektoautomobil je stejný problém jako dobít mobilní telefon, čeká naši civilizaci náraz hubou na realitu - zhroucení distribuční sítě.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  15. 11. 2018 08:24

Už zase nabíjení? Ale no tak , tolik EV se neprodá .

Odpovědět  |   | 
G  |  15. 11. 2018 08:54

Já vás uklidním, distribuční soustava to zvládne úplně v klidu...a prosím, už ten hoax nešiřte.

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  15. 11. 2018 10:35

Kolik toho distribucni soustava zvladne? A kdy? Politicke ohlupovani typu "to se zvladne", "yes, we can" a nebo "proste to vyresime" si nechte pro metalne mene zdatne volice. Nas skutecne zajima jen rec cisel. Pokud nemate verohodna cisla, nemate nic.

Odpovědět  |   | 
G  |  15. 11. 2018 11:07

Tak já Vám to spočítám:
15000/100*18*5 500 000=14,850TWh.
Roční výroba JE Temelín cca 15TWh

Výsledek... pokud budou všechna!!!! auta v ČR elektromobily bude stačit jeden Temelín.

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  15. 11. 2018 12:06

A proč když o víkendu k nám na chalupy dorazí luťtáci a pozapínají co jde. Vypadne jistič až u JZD? Ono kabel z elektrárny a kabel který vede k baráku kde lidé bydlí není to samé. Vony ty prodlužovačky pak fungují při tom odběru jako topné a možná i krátkodobě osvětlovací těleso.


Odpovědět  |   | 
MV.  |  15. 11. 2018 14:06

Pokud to jsou bohati luftaci tak budou mit elektro jako druhe auto nekam do zamestnani.

Pokud nemaji na 2 auta tak budou mit stejne 1 octavii ...

samozrejme nechci snizovat nadseni nekterych ridicu, treba si fakt nektere rodiny v Praze koupi jen 1 elektroauto a pak budou opravdu chtit nabijet nekde v kotehulkach v penzionu ze zasuvky...

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  15. 11. 2018 15:55

No vidíte a co to mění na tom, že další cirkulárka, klimatizace, čerpadlo, sekačka překračuje únosnou mez ? Ve městech nad k rodinným domům vedení jak do malé fabriky , nebo co ? Elektrárny na to mají, silové vedení taky , ale to co lidé mají k barákům to ustát rozhodně nemusí .

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  15. 11. 2018 15:00

To jste tomu vypoctu moc nedal.

Dejme tomu, ze prumerny najezd osobniho vozu muze byt tech 15 000 km rocne. Dejme tomu, ze prumerna spotreba muze byt tech 18 kWh/100 km. Dejme tomu, ze v CR muze byt 5.5 milionu osobnich vozu. Jak jste zohlednil kamiony a autobusy? Jak jste zohlednil ztraty ve vedeni, ktere mohou dosahovat az 10%? Jak jste zohlednil ztraty samovybijenim akumulatoru?

A predevsim, spotical jste kapacitu zdroje el. energie, coz neni odpoved na mou otazku. Chapete rozdil mezi zdrojem a prenosovou soustavou? Nebo snad rovnez nedelate rozdilu mezi vodovodni trubkou a prehradou?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 11. 2018 18:49
G  |  15. 11. 2018 19:38

Ani nemusel, vaše argumenty jsou z časového hlediska zcela marginální.

Pokud by jste ode dneška začal prodávat 60% nových aut jako elektromobily tak bude trvat 34 let než jich bude 5 500 000.(samozřejmě že to bude trvat déle značná část už bude ve šrotu). Dám nápovědu vývoz 13(TWh) Jestli nepochopil pak už nevím.

Mohu pro vás zajistit prohlídku největší rozvodny v ČR i s mým osobním výkladem, pokud máte zájem napište mi e-mail.

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  16. 11. 2018 10:45

Chapu, za tech 34 let budou ztraty ve vedeni zakazany zakonem. A obezita se bude lecit tak, ze osobni vahy budou jechovany jen 75 kg.

Odpovědět  |   | 
G  |  16. 11. 2018 13:54

Nepochopil, nevadí, ani jsem to neočekával...(u mě spokojenost hezky ses nechal povodit)

Odpovědět  |   | 
Hansmann  |  15. 11. 2018 10:36

Tohle téma je velmi odborné a drtivá většina nechápe, že ekologie v politice není o ekologii ale o byznysu a nejhorší je, že pro někoho je byznys i to, že ekonomika klesne na dno. To už je těžce pochopitelné i pro odborníky, a závěry z nějakých dílčích otázek jsou bezpředmětné, když nevidíte jádro problému a skutečný princip této hry. Všimněte si, že US, Čína, Rusko, atd nedodržují emisní limity, vypovídají zbrojní limity, a dělají co mohou pro zlepšení ekonomiky a my děláme přesný opak? Ve jménu čistých lesů? Vždyť oni nás skoupí totálně a i ty lesy skoupí a vytěží... Jako by se to už nedělo... Ale žádný problém nemáme... Stačí ještě více politickou ekologii prosazovat, a budeme tu mít čisto a ráj na zemi

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  15. 11. 2018 10:50

Hansmann: "závěry z nějakých dílčích otázek jsou bezpředmětné, když nevidíte jádro problému a skutečný princip této HRY" - Tesat do kamene!! Konečně někdo, kdo nemá v hlavě seno.

Odpovědět  |   | 
666  |  15. 11. 2018 10:49

"Kdybychom vztáhli stejný model na mladoboleslavskou škodovku, je to 7000 lidí."
Možná by bylo dobré rozmyslet, jestli vám lidé přebývaní nebo chybí - https://www.mesec.cz/clanky/nejsou-lidi-zoufal... ...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 11. 2018 11:25

Tak ono je třeba pochopit, že chybí v současnosti, pro současnou výrobu. Pokud by se v dohledné době začaly elektomobily vyrábět a cena byla na přibližně současné úrovni, tak jak velké budou prodeje, když auto nižší stření třídy by stálo cca 900 000 Kč? Kolik lidí si toto auto půjde koupit a o kolik klesne výroba a tím i zájem o pracovní sílu?

Odpovědět  |   | 
666  |  15. 11. 2018 17:13

"Tak ono je třeba pochopit, že chybí v současnosti, pro současnou výrobu"
Tak hlavně je potřeba pochopit, že čísla o chybějících pracovnících jsou vycucaná z prstu, aby byl agument pro tahání levných UK, bulharů. albánců.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 11. 2018 20:47

Tak na tuhle notu si hrej s někým jiným, třeba s Okamurou "...tahání levných UK, bulharů. albánců."

Odpovědět  |   | 
666  |  16. 11. 2018 07:21

"Tak na tuhle notu si hrej s někým jiným, třeba s Okamurou"
Taháte to jiným směrem než to bylo myšleno. Sám si položte otázku, jestli udržovat současný stav montoven a chcete pracovat za 1/3 mzdy německé mzdy.....

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2018 20:50

Tak dej výpověď a jdi do jiné firmy v Česku, která ti dá 100% německé mzdy. Potom mi dej vědět, která to je a já tam půjdu také.

Odpovědět  |   | 
666  |  17. 11. 2018 08:23

"Tak dej výpověď a jdi do jiné firmy v Česku, která ti dá 100% německé mzdy"

V Česku?...Děkuji, už jsem si zde prošel dostatek pohovů....Raději v Německu...

Odpovědět  |   | 
Saman  |  15. 11. 2018 10:55

"baterie jsou napájeny zejména uhlím z uhelných elektráren a recyklace elektroaut je obzvlášť složitá, protože vzácné prvky v bateriích nelze recyklovat."

u tohohle nesmyslu jsem prestal cist, zaprve uhlim jsou napajene i fosilni auta, neb bez elektriny z uhelnych elektraren by zadne aplivo jako benzin ci nafta nebylo, a zadruhe prave vzacne prvky se nejvic recykluji, jsou firmy co maji prave na recyklaci baterii postavenej hodne lukrativni business prave diky tem vzacnym prvkum

ten kdo ten clanek psal nema ani tuseni jak to je, i novinari v Blesku by se za takove hoaxy co jsou v clanku stydeli

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 11. 2018 11:36

To jste mel docist, podobnych perel je tam vice. Navic byva dobrym zvykem, u statistickych dat uvadet jejich zdroj - tim spise pokud se jedna o tak citlive/zavazne tema, kdy se bezne uvadi dost odlisne hodnoty.

Navic automotive neni jen o CO2 a z vetsich producentu CO2 ma rozhodne velky podil na situaci (znecisteni) ve mestech (v obydlenych aglomeracich).

No... moderni novinarina

Odpovědět  |   | 
jozka  |  15. 11. 2018 18:54

Zkusim to (ponekolikate, nedelam si nadeji...)...

co je tohle?
https://mapy.cz/turisticka...

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  15. 11. 2018 12:45

Nové emisné normy tak ako boli schválené spôsobia, že auto bude drahá vec, viacerí aj tu diskutujúci si neuvedomujú,že budú musieť presedlať na hromadnú dopravu, to viacerým nedochádza, stále si myslia že výrobcovia upravia motory tak ako doteraz. Ale toto sú už také škrty emisií že to bude totálna zmena v automobilizme !

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 09:54

Toyota, hyundai a další s tím nemají problém, to, že se VW a pár dalších domnívali,že to zas nějak ojebou je jejich problém

Odpovědět  |   | 
fanúšik  |  16. 11. 2018 10:01

Evidentne ty si jeden z tých, ktorým to nedochádza ja nehovorím o tom čo platí od 1.9. tohto roku, ale potom od budúceho roku a ďaľej o ďaľších 40 % nižšie emisie oproti týmto čo už teraz sú problém, za prijateľnú cenu to nedá ani tvoja Toyota !

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 17:29

Evidentně Vám nedochází, že Toyota a hyundai nemají problém i dalším snižováním emisí,stačí se trochu informovat a vzhledem k narůstajícím prodejům hybridů a PlugIn-Hybridů to snad každý pochopí

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 17:49

Některé značky mají proto problémy s dodávkami vozů zákazníkům. Jiné naopak problémy nepociťují. Například Toyota ve výrobě plynule přešla na nově homologované modely v první polovině letošního roku a prodává bez výpadků. Toyota, na rozdíl od jiných značek, nemusela řešit poměrně náročné úpravy dieselových motorů, ale soustředila se na benzinové a hybridní agregáty, které si vyžádaly jen drobnou změnu. Současné benzínové motory Toyoty navíc splňují novou normu i bez filtru pevných částic, a jsou proto pro zákazníky levnější a spolehlivější.

Zdroj: https://autoroad.cz/technika/93692-toyota-pro... ...

Odpovědět  |   | 
jaro  |  16. 11. 2018 21:12

Zisti si čo je to Euro 6D a od kedy platí.

Odpovědět  |   | 
VWBMW  |  17. 11. 2018 17:23

Toyota byla vždy top auto v motorech, tedy jen benzinových, o karoseriích bych raději mnoho nemluvil a věřím, že Japonec dokáže vyvinout brzy zajímavé technologie, ale hybrid takový jaký je dnes to nebude, elektro bude jednou velká zátěž životního prostředí vyšší než benzin nebo diesel. Ekologický hybrid by měl znamenat přeskočit z koně na osla a z osla na velblouda, když už ty ostatní nejedou.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 17:52

Splnit plán čisté mobility pro rok 2030 nemá být pro Hyundai velký problém https://fdrive.cz/clanky/splnit-plan-ciste-... ... Doufámže vám to bude stačit?

Odpovědět  |   | 
jaro  |  16. 11. 2018 21:05

Ty musíš byť ťažký prípad, odkaz je o elektrických a hybridných autách ktoré sú cenovo niekde úplne inde a nie každý na ne má, lebo len tieto pohony dokážu splniť budúce emisné normy, a o tom to celé je, drahšie autá=menšie predajné počty=nie pre každého=nemáš na to ? = tvoj problém, ojazdené alebo MHD. Toto nás čaká.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 21:37

Tak si srovnejte cenu hybridu od toyoty se stejně vybaveným automobilem konkurence s automat.převodovkou,u toyoty to je plus cca.10% .Navíc máte nižší spotřebu a nadprůměrnou spolehlivost,to je u vás uplně někde jinde?A v odkazech jsou i klasicke atmosfery které u hyundae už nyní plní emise na rok 2019 tak že asi máte problém s psamým textem nebo jste lehký případ speciálně pro Vás z odkazu:Všechny osobní vozy Hyundai jsou zároveň již nyní připraveny na emisní normu Euro 6d Temp, která má vstoupit v platnost v roce 2019.

Odpovědět  |   | 
jaro  |  16. 11. 2018 21:47

Rozdiel medzi Euro 6D a Euro 6D Temp je závažný, študuj ďaľej !

Odpovědět  |   | 
jaro  |  16. 11. 2018 21:56

Ale ináč súhlasím s tým že VW v emisiách podvádzal a nie je mi ľúto, že skončil s TDI aj tak je to blbosť v malých autách, aj TSI boli zázračné- pri vyššom výkone mali samozrejme viac emisií, ak si si všimol neodsudzujem snahu o lepšie emisie len konštatujem čo nás čaká.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 22:10

Podle vás hyundai po zavedení nové normy v příštím roce nebude moci prodávat auta?a čekám na odpověd o těch strašných cenách hybridů.

Odpovědět  |   | 
jaro  |  16. 11. 2018 22:19

Tak sme naštudovali že Euro 6D Temp je len odvar z Euro 6D, na ktorom si s benzínovým motorom nabijú hubu aj tí čo majú teraz ruku hore ?
Nie. Hyundai aj VW bude predávať aj ďaľej, ide o to, že čo a za aké ceny. Preto aj VW sa zúrivo pustil do Elektromobilov, ak nechce zaniknúť.

Odpovědět  |   | 
VWBMW  |  16. 11. 2018 22:33

Dost lituju VW, že se pouští do rozšiřování výrob elektomobilů. Evropa by neměla podporovat evozy a měla by se zamyslet nad svýma neekologickýma rozhodnutíma.

Odpovědět  |   | 
jaro  |  16. 11. 2018 22:38

Ešte je tu jedna možnosť. Voľby do Európskeho parlamentu budúci rok. Ak európa vymení takých ako je opitý Juncker a iní odtrhnutý od reality môze sa to ešte zmeniť.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 11. 2018 11:45

Ja bych spise nepoustel k volbam lidi, kteri si mysli, ze za vsechno spatne muze Juncker atp

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 22:39

Stále čekám odpověď na ty hybridy

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 22:42

Vy děláte někde ve vývoji, když tvrdíte: na ktorom si s benzínovým motorom nabijú hubu aj tí čo majú teraz ruku hore Podle mě si jenom honíte triko

Odpovědět  |   | 
jaro  |  16. 11. 2018 22:51

Túto diskusiu majú vo VW dávno za sebou. Došli k rozhodnutiu vyrábať elektromobily. To isté ide robiť aj PSA aj keď doteraz sa EM vyhýbali. Nie preto že veľmi chcú ale nemajú inú možnosť. Emisie benzínových motorov sú na hranici vývoja, ktorý je možné dosiahnuť. Flotilové emisie znížia len pomocou EM.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 23:01

Toyota na to má jiný názor (hybridy)a zátím ty emise vždy splnila dopředu. A stále čekám na odpověď ohledně cen hybridů už to je trochu trapné, jak se vyhybáte odpovědi

Odpovědět  |   | 
jaro  |  16. 11. 2018 23:09

Yaris benzin 10000 Eur, Yaris Hybrid 15000 Eur o 50% Viac !

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 23:17

A srovnáváte automat s hybridem a stejné vybavení

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 23:22
kkk  |  16. 11. 2018 23:47

Tak nas to koukám 3dvéřová 1,0 manual live za 283000 holobyt srovnáváte s
1,5 Hybrid (100 k) aut. převodovka e‑CVT v nejvyšší výbavě za 445000 kam se hrabe Goebbels

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2018 20:58

Trochu od věci. A vidíš to, ani to netrvalo tak dlouho, ještě chceš tvrdit, že nebude nový výrobní závod někde na východě, Bulharsko, Turecko...
https://ekonomika.idnes.cz/volkswagen-passat-skoda-k... ...

Odpovědět  |   | 
jaro  |  16. 11. 2018 21:25

čítam ako čítam, ale o novom závode sa stále nerozhodlo, VW, Audi, Seat padajú predaje uvidíme aká bude realita. Aj VW Bratislava je východná európa.

Odpovědět  |   | 
Alergik  |  15. 11. 2018 14:14

Nesmyslné limity emisí mohou srazit na kolena ekonomiku, nesmyslné emise mohou srazit na kolena celý otrávený svět, včetně nás. Co si vybereme? Peníze a nemoce? Čistý svět a zdraví?

Odpovědět  |   | 
jobb24  |  15. 11. 2018 14:29

Líbí se mi jak se tady všichni dohadují o emisích,motorech a jinejch kravinách. Každej řeší jak z toho ven ale nikomu ve finále nedochází,že o lidi vůbec nejde. Všechno jde proti lidem,všechny nařízení směřují jen k likvidaci lidí a menších automobilek ve světě. Jeden koncern bonzuje na druhý,hledá nedostatky u konkurence aby na ně mohl upozornit a odradit případné kupující a přetáhnout je k sobě.
Kdyby tolik šlo o lidi a různé škodliviny z provozu aut, nedělalo by se tolik omezení rychlosti, zpomalovacích hrbů po městech a neměli by přednost chodci! Kdo pamatuje časy před dvaceti a více lety,provoz venku i ve městě byl plynulý a celkem rychlý. Dnes je to děs všude. Venku nesmyslná omezení na 50Km/hod. bez zjevného důvodu,přes obce často 30km jen na pár metrů a člověk marně přemejšlí proč tam to omezení je! Žádná škola,žádnej přechod,žádná nebezpečná křižovatka ani výjezd hasičů.Prostě jen nesmyslné omezení a všude jen kamery,radary nebo za bukem policajti.
A teď se zeptám,uvědomil si někdo z vás že nejvíc humusu produkuje každý motor v zátěži při rozjíždění,řazení a nejmíň při plynulé jízdě? A to ani nechci rozebírat brzdy a karcinogenní prachové částice z nich.
Tak jsem několikrát jen ze zvědavosti počítal, kolikrát zastavím v silném provozu v okresním městě než ho přejedu z jednoho konce na druhý! Pod třicet zastavení na přechodech,semaforech nebo jen popojíždění po metrech jsem se nedostal. Ve slabém provozu(večer nebo o víkendu )jsem se vešel do dvaceti zastavení a rozjezdů! A to se nebavím o zpomalovacích hrbech (5x za sebou v 50metrových odstupech,specialita v Mladé Boleslavi) kde človek musí bezdůvodně zpomalit,přeřadit na dvojku a opatrně přejet aby nechytil čumákem o silnici.Takže v akci je spojka a brzdy(prach) a motor v zátěži při přejezdech a rozjíždění! Za den tudy projedou tisíce aut a autobusů,jedná se o výpadovku na Mělník a starou silnici na Prahu! Řeší někdo, kolik humusu spolykají a vdechnou lidé v ulicích při neustálém brzdění,rozjíždění a popojíždění tisíců a tisíců aut každý den? O hledání místa k zaparkování snad nemá smysl ani mluvit a aut neustále přibývá. A tady se řeší emise. Je to úsměvný. Tak jako nízkoobsahové motůrky s turbem nebo nadupaný káry s kosmickým zrychlením. O systému Start/Stop snad radši ani nemluvit. A nakonec chodci kteří vlezou na přechod i když jedu jedinej a široko daleko jiný auto není,přecházejí klidově s bradou nahoře a dávají mi najevo,že sice nikam nepospíchají ale já si musím zastavit a počkat! Tak většinou s úsměvem čekám a v duchu si říkám:,,Tak si lokni kreténe těch smradů,takhle moc dlouho nevydržíš". No a tak to je.Omezujou nám plynulost provozu kde se dá,stresují nás zákazy,příkazy,radary i kamerami a vy tu řešíte emise.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  15. 11. 2018 15:19

"Kdo pamatuje časy před dvaceti a více lety,provoz venku i ve městě byl plynulý a celkem rychlý. Dnes je to děs všude"

"a aut neustále přibývá. A tady se řeší emise"

Shodneme se tedy ze vozu je mnoho a budou pribyvat, aktualne silnice jak jsou uz nekde nestaci a cekat v kolonach bude vic a vic. Nedava tedy smysl omezit pocet vozu na silnicich ? napriklad tvrdym zdanenim kvuli vlastnictvi vozu nebo pres ty emise ? Ty emise navic resi problem pro lidi ve mestech kde je koncentrace vozu nejvyssi.

Rozjizdeni a brzdeni vozu resila Toyota uz pres 20ti lety proto uz taky 20let prodava hybridni vozy... teprve ted kdyz se pritvrdila legislative zacali i ostatni vyrobci sahat po hybridnich resenich, alespon je videt jak na to z vysoka ....

Odpovědět  |   | 
Kunigunda Schwanzhof  |  15. 11. 2018 16:22

"Nedava tedy smysl omezit pocet vozu na silnicich?"

Polozme si otazku proc se lide spojili a vytvorili lidskou spolecnost a civilizaci? Domnivam se, ze - mimo jine aspekty - tez za ucelem spolecneho vytvareni a sdileni zdroju takovych, ktere jsou za hranicemi moznosti jednotlicvu.

A dopravu povazuji za jeden z vydobytku lidske spolecnosti. Nekdo muze namitat, ze soukroma doprava je de facto luxusem. Pripustme, ze to tak muze byt. Jak ovsem stat reaguje na dopravni potreby obcanu? Skutecne je dopravni obsluznost tak dobra, aby mohli obcane bez problemu presedlat ze soukrome na verejnou dopravu? Jak stat prispel ke snizeni kumulace dopravy? Proc nedecentralizuje vladu, skolstvi, zdravotnictvi, vyzkum? Proc zacinaji skoly a university vyuku ve stejnem case?

Nebylo by lepsi misto omezovani poctu vozu na silnicich omezovat potrebu lidi cestovat, nenutit lidi cestovat do stejneho mista, rozlozit dopravu v case? Nemate pocit, ze lidska spolecnost by mela moznosti svobodneho cestovani zjednodusovat a ne omezovat?

Mam se bat, ze az nabydete dojmu, ze dnesni deti jsou na Vas prilis chyre, navrhnete omezeni jejich vzdelavani?

Odpovědět  |   | 
MV.  |  15. 11. 2018 19:49

Ano to jsou legitimní otazky, mate nejaky příklad světové metropole ktera na to sla tak jak popisujete? Ono by tu stacilo nepolevit po revoluci a masivne investovat do rychlovlaku a obchvatu, ted bychom z toho velmi tezili... ale nas stat neni ani schopen efektivne naplanovat stavbu dalnic, stara infrastruktura nam pada na hlavu, nemyslim si ze by byl nekdo tak osviceny a realizoval co popisujete....

Odpovědět  |   | 
Já první  |  16. 11. 2018 07:01

A že před dvaceti lety jezdila asi čtvrtina současného počtu aut ti z té tvé matematiky uniklo jak?

Odpovědět  |   | 
jobb24  |  16. 11. 2018 13:39

A to, že můj příspěvek nebyl o počtu aut ale o něčem úplně jiném zase asi uniklo Tobě(když už si tykáme).Buď autem nejezdíš a nebo se snažíš jen prudit. Napsal jsem jen názor a o počtu aut to až zas tolik není.Plynule může projet několik desítek aut a nevypustí tolik smradu,jako deset aut které nesmyslně na určitém úseku zrychlují,zastavují,rozjíždí se a vzápětí zase brzdí.Jen proto že se upravila přednost chodců a k tomu se přidala další omezení o kterých jsem psal....ale to už se opakuji. Vypadá to že jsi trochu pozadu a stejně to nepochopíš ani polopaticky,nebo jseš fakt jen prudič a já s tebou ztrácím zbytečně čas

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 11. 2018 16:39

Jistě, můžeš nechat plynule projet několik desítek aut, čímž ucpeš jiné ulice a auta tam budou dlouho stát. Hlavně, když to budou ulice, po kterých jezdíš ty, co? Ostatní a okolí tě vůbec nezajímá. Typické, jsi klasický český sobec.

Odpovědět  |   | 
Zlobr  |  15. 11. 2018 17:29

To je zas blábol! Než si něco zjistit, tak raději převzít "studii" od VW, že? Milí autore, na začátek si zjisti něco o největších ekologických katastrofách (Exxon Valdez, Kuvajtské ropné věže a především Deepwater Horizon). Pak mi dej vědět, jestli se někde na Mostecku převrhl kamión s hnědým uhlím a můžeme to porovnat.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2018 02:42

A hele ropáci a dinosauři nasadili šéfredaktora, aby nás citově vydíral se svejma blábolama. Asi jde do tuhýho a teče jim do bot
Ja říkal Ghándí: Nejdřív tě ignorujou, pak se ti vysmívaj, pak proti tobě bojujou a pak zvítězíš.
Odhaduju to že ropáci už jsou ve 3. stádiu rozkladu a kopou kolem sebe

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2018 04:12

"Vodík představuje mnohem lepší alternativu elektromobilitě, která je navíc závislá na prvcích (například kobalt), jejichž zásoby během několika let dojdou."

Autor je zřejmě rozumu dosti mdlého a opil se destilovanou vodou cákající z vodíkomobilu neboť evidentně neví, že automobily na vodíkové články jsou vlastně taky jen elektromobily, akorát s jiným zdrojem nabíjení elektrické energie. Tudíž takový vodíkový automobil má baterii a v té baterii je i ten zpropadený kobalt co podle něj za chvíli dojde. Ten pisálek asi ještě neslyšel o recyklaci a žije stále ve světě jednorázové spotřeby a spalování. A tím, že se ve vodíkovej autech musej kromě jiného často měnit katalyzátory z extradrahé platiny tím už ho radši nebudem zatěžovat.

To, že se vodík z 96 % vyrábí energeticky velmi náročnou cestou cestou ze zemního plynu, ropy a uhlí pisálkovi naprosto uniká stejně jako, že distribuce vodíku do čerpacích stanic je bezpečnostní a logistická noční můra. Minimální cena za jednu čerpačku je přes milion dolarů

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2018 04:29

Další pisálek co rozumí energetice, technice i ekonomii jak koza petrželi, tak to zkouší aspoň v žoldu povodníků VW gruppensex konzernu s citovým vydíraním a strašením prostého lidu
Neklamná známka toho, že dinosaurům teče do bot a maj koule ve svěráku. Vítejte na pohřbu spalovácích popelnic a rakovinometů.

Odpovědět  |   | 
mpa  |  16. 11. 2018 13:37

dobrá kravina!
súdruh šéfredaktor by si mal uvedomiť, čo vlastne píše - chce, aby ľudia v čechách zomierali v záujme ziskov! budú naďalej dýchať splodiny áut, ktoré podľa zmanipulovaných certifikátov/meraní emisií sú v poriadku a v skutočnosti vypúšťajú viac exhalátov ako o dva stupne "horšie" motory!
ak by chcel zachrániť českú/európsku/svetovú ekonomiku, mal by žiadať o výkup a likvidáciu nespôsobivých DNEŠNÝCH motorov/áut. tak ako amíci "zaparkovali státisíce áut v púšti (čakajú na likvidáciu)!

Odpovědět  |   | 
Turbo  |  16. 11. 2018 15:09

Proboha to je snůška nesmyslů... Píše to tak autor záměrně, nebo se opravdu v problematice neorientuje? Kdyby si alespoň pravil ty hrubky :)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 11. 2018 16:40

Tipuji na kombinaci obojího dohromady. A nejhorší je, že takoví chtějí nejen psát, ale hlavně věci řídit.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 18:17

Za třicet stříbrných se napíše cokoli

Odpovědět  |   | 
VWBMW  |  16. 11. 2018 21:36

Naprosto souhlasím s panem Michalem Půrem, autorem článku, že současné kroky Bruselu ke snižování CO2 formou elektromobility je absolutní nesmysl a bude stát peníze nás normální lidi. Pokud nejsme schopni prozatím vyrobit takovou baterii, která nám vyroste ze semínka na zahradě a bude recyklovatelná v našich komposterech, nesmí nikdo hovořit o nulových emisích CO2, protože se musí jednat o klamavou informaci výrobce elektromobilu. Provoz elektrovozidel by neměla podporovat ani taková země, která má vysoký podíl elektřiny z ekologických zdrojů, protože ani tyto rádoby ekologické zdroje, nejsou vždy ekologické, viz. výroba ekologického zdroje nebo doprava komponentů námořníma loděma s komínem jak velké náměstí. Dále zde máme likvidaci ekologických zdrojů, ne plně zrecyklovatelné solární články, baterie, zasázená pole kukuřicí pro bioplynky, která způsobují záplavy a nedostek jídla pro zemědělce. Zůstává už jen vítr, voda, ale vítr není všude a voda ubývá. Pravděpodobně nebude dlouho trvat a všichni uvidíme, že v Bruselu vysoce zdaní likvidaci těchto nesmyslných zdrojů, které dnes podporují.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 11. 2018 22:14

Zapomnel jsi dat jako priklad napr Norsko nebo Rakousko, kde tamni vodni elektrarny privezli sroubek po sroubku, cihlu po cihle velmi neekologickyma lodickama az z daleke Ciny, kde vse bylo vyrobeno samozrejme ve velmi neekologickych podminkach

Odpovědět  |   | 
kkk  |  16. 11. 2018 22:52

Jo jo možná dováží i tu vodu z číny

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 11. 2018 11:46

To jo, dlooouhym potrubim, ale je demineralizovana a dekarbonizovana, aby se pri preprave snizila jeji uhlikova stopa

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  17. 11. 2018 06:33

No jo, ale tlením v komposteru taky vzniká CO2.

Odpovědět  |   | 
VWBMW  |  17. 11. 2018 17:05

CO2 vzniká i přitom když se kráva vykadí a je ho více než z mého golfa tdi, tak
budeme trestat a zdaňovat krávy ?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  24. 11. 2018 03:51

Budeme

Odpovědět  |   | 
Hendly  |  17. 11. 2018 09:50

Čína je daleko před náma ve vývoji a navržené řešení je nechat si jí utéct uplně. Demagogie.
Laciný rádoby odborný článek plný překrucování a polopravd.

Odpovědět  |   | 
VWBMW  |  17. 11. 2018 17:15

Asi se všichni rozvpomenete, kdy byl propagován dokonce i Tdi Cup různých vozů
jako ekologické řešení závodních vozů. Dokonce si osobně pamatuji zákaz jízdy v letních měsících v Německu, rok 1998, kdy byl smog a v Německu byla na každém kroku cedule, jen dopravní obsluze a auta na diesel volno.... Za chvíli očekávejme cedule elektromobily stop, není právě proud z ekologických zdrojů a pokud máte starou baterku, tak ji nechejte ihned draze zrecyklovat, protože nová vydrží déle.

Odpovědět  |   | 
James Bond  |  17. 11. 2018 17:17

Autor článku napsal to, co mne trápí už pěkně dlouho. Nekompetentnost EU a EK nás zavádí do budoucí těžké krize, e.auta nejsou řešením (možná jen do 10% trhu - pro ty, kdo mají svou garáž s elektrikou). Rychlonabíjení přijde mnohem dráž, bude třeba - v našem případě - zajistit jeden jaderný blok navíc, zavést mnoho set km nových vvn a vn vedení, posílit ta stávající, každý stanice (i podél dálnic) bude mít třeba 4 trafa á 1MW a jejich síť musí být hustší než stávající pumpy, to není záležitost několika let, ale desetiletí, takže hloupost. Nemluvě o budoucí nedostupnosti baterií, které bude odčerpávat i energetika sama (k solárním a větrným zdrojům). Prostě ambiciozní plán narazí hned z několika důvodů a bude to průser, protože i toto bude jednou z příčin budoucí těžké a vleklé krize. Jakoby nexistoval na těch postech rozumnej člověk, kterej by jim to alespoň vysvětlil, že se takové (neprověřené) skoky nemají dělat.

Odpovědět  |   | 
VWBMW  |  17. 11. 2018 17:27

S tímto Jamesem Bondem souhlasím, jádro je řešení, vyvíjet technologie jádra a pak můžeme hovořit o E-autech a o E-všem. Ale do ty doby by měla být EU raději v klidu a řešit opravdové ekologické zátěže,,

Odpovědět  |   | 
Art Vandelay  |  17. 11. 2018 17:43

Nechutny clanok plny klamstiev a polopravd. VW sa boji i svoju buducnost, a niekto pren robi spinavu robotu. Prem na to znamena - uz nikdy viac VW a uz nikdy viac Audi...

Odpovědět  |   | 
Hendly  |  19. 11. 2018 10:01

Fotosyntéza - učivo základní školy. Rostliny jsou zdrojem CO2, ale pouze v noci, ve dne naopak CO2 přeměňují na kyslík.
Ják může psát články někdo bez znalostí:(

Odpovědět  |   | 
kuk  |  24. 11. 2018 03:54

Dneska už nikdo se znalostma nepíše články. Novináři nejsou a zbyli jen pisálkové, vopisovači, špatní překladatelé a kopírovači. Vo novináře nezakopeneš a vo takovýho co má původní materiál aověřil si ho z několika zdrojů už vůbec ne.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  24. 11. 2018 03:55

Proto jsou tak důležitý diskuze, kde se občas najde někdo kdo ty žvásty uvede na pravou míru.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Američané mají nový patent na otevírání dve…

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

28.  12.  2018 | | 23 N/A
Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou …

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

27.  12.  2018 | | 211 N/A
Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejl…

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

8.  1.  2019 | | 101 N/A
Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raděj…

Asistence jízdy v pruhu patří k pomocným systémům, které řidiči velice často vypínají. Průzkum IIHS z USA nyní ukázal, že nelibost vůči technologií proudí z jednoduchého důvodu a lze ji přitom lehce vyřešit.

2.  1.  2019 | | 148 N/A
Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve…

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

12.  1.  2019 | | 23 N/A