Michal Půr: Babiš jednou povolí. Dotace na elektromobily jsou nevyhnutelné

Zelí  |  17. 04. 2019 08:35

Dobroser v praxi.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  17. 04. 2019 09:30

No a jako vždy zapomněl uvést jediný smysluplný důvod, proč by měla vláda elektromobilitu dotovat.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  17. 04. 2019 08:51

clanek plny protireceni a nesmyslu, tak to vezmu poporade
1) "Zároveň velcí hráči přiznávají, že elektroauta ještě dlouho nebudou levné zboží."
1) "K určitému zlevnění elektromobilů v čase nepochybně dojde, ale podle dat Bloomberg New Energy Finance budou mít srovnatelnou cenu (bez ohledu na podpory a daňové úlevy) jako konvenční vozy nejdřív v roce 2024."

5 let me neprijde jako nejak dlouha doba, pokud si autor nevsiml, mame rok 2019

2) "V podstatě to znamená, že jsme se kvůli politickému rozhodnutí vzdali obrovského technologického náskoku ve vývoji konvenčních pohonů, kterého evropské automobilky v uplynulých desítkách let dosáhly"

Muze nam autor priblizit nejake technologicke naskoky ve vyvoji konvencnich pohonu ktere s eudaly v Evropskych automobilkach? me naopak prijde ze i v tomto oboru delaji pokroky prevazne automobilky Asijske, kuprikladu Mazda z vznetovy motor na benzin. Evrospke automobilky se zasekli a vyvoj konvencnich motoru od 90 let se neda v Evrope prirovnat ani k evoluci, veskery vyvoj Evropskych automobilek se smrskl na pridavani turbodmichadel, tolik cca k technologickemu naskoku Sand jedine co se da oznacit v Evrope za pokrok je prace Christiana von Koenigsegga na technologii freevalve, to je snad jediny pokrok ktery se na konvencnich pohonech v Evrope udal

3) "Pokud bychom nadále stavěli na zdokonalování konvenčního pohonu či například vývoje vodíkového pohonu, byla by to asijská velmoc, kdo by musel dohánět náš náskok"

Autore, muzes nam napsat, ktera Evropska automobilka nejak vyrazne vyvyji vodikovy pohon? Ja bych rekl ze leader ve vyvoji a prosazovani vodiku je Toyota a take Hyundai, tedy v obou pripadech Asijske automobilky O vodik se snazilo vesmes jen BMW a moc se mu s touto technologii nedarilo, i presto ze v ni utopil nekolik miliard eur

4) "Politici si uvědomí (byť pozdě), že současné nastavení emisních limitů nedává smysl a ohrožuje miliony pracovních míst v celé Evropě."

Soucasne nastaveni emisnich limitu v Evrope je mene prisne nez jak jsou emisni limity nastavene v Cine, na hlavnich trzich USA nebo dnes i v Indii a zbtyle casti Asie. A pokud jsou ohrozeny pracovni mista v Evrope, tak proc tedy do Evropy musime tahat pracovni silu treba z Ukrainy, Rumunska a Beloruska? v Ohrozeni nejsou pracovni mista delniku, ale CEO tech firem kteri neumeji rychle reagovat na situaci ve svete, ne jen v Evrope

PS> pokud chteji Evropske automobilky uspet, musis si hlavne vybudovat vlastni baterkarny, to je jedine na cem jsme na Asii v automobilovem prumyslu zavisli, neb hlavni dodavatele baterii pro elektromobili sidli prave v Asii, LGChemn, Fujitsu, GP, Panasonic, Sony, Sanyo

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  17. 04. 2019 09:36

Tak technologický náskok některých evropských automobilek v konvenčních (spalovacích) pohonech je neoddiskutovatelný. Díky megaprůseru v USA se minimálně v případě VAG a BMW podařilo dostat dieselové motory emisemi ve všech ukazatelích pod hodnoty motorů zážehových a zážehové dostaly filtry pevných částic.

Odpovědět  |   | 
Cobo  |  17. 04. 2019 10:31

No jestli mazda má vznětový motor na benzín, tak VW má přece benzín co spaluje olej

Ale teď vážně, to že nemaj nějaký bombastický vynález neznamená že nemaj v dílčích řešeních náskok. To je stejné jako u podvozku. Nový focus má v některých vrzích jednodušší zádní nápravu a přesto se všude píše že převyšuje konkurenci. Takže to není vždy jen o technice ale také schopnosti jejího nastavení.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  17. 04. 2019 11:30

vsimni si, ze nove mereni emisi vadilo zpocatku hlavne Evropskym automobilkam, ty Asijske vesmes zadny problem nezaznamenali a vpohode splnili, tazke kde je ten pokrok Evropskych?

kdys se podivame do statistik ruznych TUV a podobnych "uskupeni" tak Asijske automobilky vesmes okupuji predni pricky, tazke kde je ten pokrok Evropskych?

veskery pokrok Evropskych automobilek me prijde jen jako nafouknute PR, a vesmes jedine co zmakli dobre byli diesely, na ktere zbytek sveta totalne sere a velice dobre take Evropske automobilky zvladali lobbing v EU, a na to jim tak podle vseho taky jiz vetsina lidi sere

Evropske automobilky se tak usilovne venovali dieselu, ze uplne zapomeli na ostatni moznosti pohonu, v benzinu se soustredili na turba a snizeni objemu kvuli Cine, aby jim nakonec Mazda a Toyota ukazali ze umej podstatne lepsi benzinaky bez turb a s vetsim objemem

a to se nezminuje treba fakt, ze Evropske automobilky na vyvoj alternaticnich pohonu dostali desitky miliard od EU, a co za to vyvynuli? bionaftu? uzasnej pokrok za desitky miliard eur

Odpovědět  |   | 
m  |  17. 04. 2019 12:12

Ty brďo, to je pravopis.

Odpovědět  |   | 
tom  |  20. 04. 2019 07:49

No, ze by mazda nebo toyota dokazaly neco s velkejma objemama? Toyota je ma podladeny a dohani to elektrikou, takze asi ok. Ale mazda? Taky jsem si ji pod vlivem dojmu koupil. Spotreba dvoulitru ca stejna jako muj puvodni dvoulitr v mondeu, takze to mozna cunvuje.nekde na homologacich. Po precteni cizich for, kde jich jezdi vic ty motory zrovna bezproblemovy taky nejsou. A benzinak s dieselovym cyklem? To myslis ten motor, kterej se.o ca 2 roky zpozdil a navic nakonec jexe v tomhle rezimu jen v uzkem pasmu, neco jako kdyz evropane vypinaji valce? V cem je prinos?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 04. 2019 13:53

Ten pisálek si fakt neví do huby, spácat takovej pomatenej protiřečící si blábol to dokáže jen zoufalej diletant.

Odpovědět  |   | 
VinBenzin  |  17. 04. 2019 16:00

iPace přesně jsi trefil hřebík na hlavičku

Autor jakožto šéfredaktor info.cz bravurně ukazuje "kvalitu" české žurnalistiky. Ale uznávám, najdou se horší

Evropské automobilky si podřízli větev se svou TDI mánií na straně jedné a NEDC cyklem na straně druhé. Vodíkový pohon je samozřejmě nesmysl, takže zbývají baterky. A kdy že to česká vláda začne podporovat? Můžete mi říct jediný důvod, proč by to mělo před uvedením první elektrické škodovky???

Odpovědět  |   | 
iPace  |  17. 04. 2019 18:56

ja treba zastavam nazor, ze podpora elektrimobility by pro uzivatele nemela bejt zadna, pokud nejakou podporu, tak pouze pro firmy aby zacali poradne rozsirovat infrastrukturu, ale vesmes treba jen danovou ulevu a ulehcit v tomhle ohledu stavebni procesy a podnikani v tomto smeru, nikoliv ze na neco stat da penize, stat by na to nemel davat ani korunu krom tech, ktere na to dava formou statni firmy, tedy kuprikladu CEZ at stavi, ale opet jen tak aby na tom dobudoucna vydelal

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  21. 04. 2019 18:22

Pokud hodláte z našich daní dotovat E.ON aby si mohl ve městech rozkopat ulice a vybudovat kapacitní síť kvůli autům na baterky, které zde chce málokdo a v důsledku toho zde bude umezena zdravotní péče, žebrácké starobní důchody a omezí se investice do dopravní infrastruktury tak potěš koště. E.ON si za naše peníze zlepší výtěžnost ze svého podnikání na úkor českých lidí. To tady chceme?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 04. 2019 17:08

K bodu 1, pleteš vyjádření velkých hráčů, výrobců, a nějaké agentury Blomberg, která nic nevyrábí, jen vydala nějakou nesmyslnou prognózu 5 let. Takže si nejprv ujasni, kdo je kdo. Věřím tomu, že elektroauta dlouho nebudou levným zbožím, tak jak se vyjádřili velcí hráči, a na prognózu agentury neberu vůbec ohled.
To srovnání cen lze také chápat tak, že se budou ceny sbližovat oběma směry, ale to neznamená, že elektroauta budou levná. Znamená to, že automobilismus se stane obecně drahou záležitostí.
Nechápeš, že autor umožňuje pohlížení na věc z obou stran, jak to která strana prezentuje, ale zastává názor, že postup EU je špatný a je docela reálné, že pokud se něco nezmění, hrozí automobilovému průmyslu v EU velké problémy.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  17. 04. 2019 19:14

ano auta budou drazsi, ale oni jsou dnes dosti levna az nesmyslne, navic se casem budou objevovat i elektroauta ktera nebodou zbytecne prodrazena o vybavu, ona jiz dnes ta srovnatelna vybava neni cenove as tak rozdilna jak se nekteri snazi navodit treba kdys srovnavaji zakladniho nejlevnejsiho Golfa s eGolfem ktery ma vybavu na urovni Golfu s cenovkou spise okolo 700 tisic, jiz dnes je tedy ten rozdil vesmes v nizsich statisicich korun

nikdo take nikoho nenuti si elektroauto porizovat, a v pristich 10 letech to 100% nenastane, porad bude mit zakaznik navyber i fosilni motorizace, ac ke konci toho desetileti to bude spise kombinace s elektromotorem ve forme hybridu ci plug-in hybridu

schvalne zajdi si nekdy do nejakeho autosalonu (jakehokoliv kde nemaji jen elektromobili) v CR a schvalne jakou motorizaci ti tam prodejce nabidne jako prvni, silne pochybuju ze to bude ta elektricka

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 04. 2019 19:32

Ty máš dosti pomatené názory. Podle čeho si myslíš, že jsou auta levná? Víš vůbec, jaké jsou výrobní náklady a kolik je zisk? Podívej se, jaký zisk vykázala za minulý rok například Škoda.
Kde na ty nesmysly s cenami chodíš? Jediný e-Golf stojí 969 000 Kč http://www.autojarov.cz/uploads/models/attachment... ...
a porovnej si to s normálními Golfy, minimální rozdíl cca 200 000 Kč Ty si snad myslíš, že se kupuje nejvybavenější model? A nedochází ti, že u klasických Golfů dělá cenu z velké části motor, pohon 4x4?
K tomu ostatnímu se raději nebudu vyjadřovat

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 04. 2019 17:56

prumerny zisk SKody auto na jednom voze cini cca 23 tisic korun, na nekterych variantach nekterych modelu nevydela nic a prodela, na jinych modelech naopak vydelava statisice, co je na tom zvlastniho?

kuprikladu flotilove prodeje Skody jsou v prumeru o cca 150 tisic korun na vuz pod cenou vuci oficialnim cenikum a jen tak do placu Skoda Auto je muj "zamestnavatel"

Odpovědět  |   | 
...  |  17. 04. 2019 08:57

Emise klasické motory zdraží auta natolik, že elektroauta budou levnější i bez dotací.

Odpovědět  |   | 
ixb1  |  17. 04. 2019 09:04

Výpalné za pseudoemise.Přesněji řečeno.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 04. 2019 17:10

A kdo je bude kupovat? "Všichni" si nechají staré ojetiny a na drahá auta, pro ně nedostupná, se vykašlou.

Odpovědět  |   | 
J.  |  17. 04. 2019 18:32

Elektro pohon je určite jednoduchší a spoľahlivejší ako EU (emisnými) normami vnútený a európskymi (VAG, D@Ch, BMW...PSA) automobilkami "vynájdený" hociktorý EKO oturbený trojhrnček s gpf@dpf ...ever

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 04. 2019 20:30

A co to s tím má společného, když na to dotyčný nebude mít peníze? Já snad něco píšu o spolehlivosti...?

Odpovědět  |   | 
J.  |  18. 04. 2019 08:38

V konečnom dôsledku by mal byť aj lacnejší t.z. podobne drahý ako "EKO" autá dneška... a prevádzkové náklady rádovo nižšie.

Odpovědět  |   | 
king014  |  17. 04. 2019 09:21

dotace jsou krátkodobé řešení a hlavně neefektivní a velmi nákladné, trh si to sám může zainvestovat a výsledek bude dlouhodobý, ale to by ty čtvrtletní "koláče" nevypadali tak krásně.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  17. 04. 2019 09:29

Dlhodobo dotujeme naftu, zvyhodnovali sme dieselove auta, nevidim ziadny dovod nepreniest tieto dotacie na elektromobily.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  17. 04. 2019 09:37

Blábol. Naftu nikdo nedotuje, naopak, nafta je stejně jako benzín významným daňovým zdrojem.
Dotace běží pouze na paliva z obnovitelných zdrojů, o což (nejen v CZ) téměř nikdo, až na nejmenované jedince, nestojí.

Odpovědět  |   | 
komik  |  17. 04. 2019 10:50

Nafta zatím stále zvýhodněna nižší sazbou (o 2Kč) spotřební daně na 1l. Jinak by byla aspoň o 2.50 Kč/l dražší. Další zvýhodnění spočívá v tom, že se daň počítá z litru - nafta má více energie a je těžší než benzín (tusím o 20%), takže kdyby se zdaňovala energie, resp. škodlivost, musela by být dražší asi o 5 Kč/l.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 04. 2019 11:25

Ano, ovšem ani jedno není dotace.

Odpovědět  |   | 
 |  17. 04. 2019 12:25

Ale ve výsledku to tak funguje.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 04. 2019 12:30

přesně tak, chybné zdanění není nic jiného než deformace trhu špatným směrem.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 04. 2019 17:27

Oba asi neznáte význam slova dotace a ty nechápeš, že trh se deformuje dotacemi, ne v tomto případě zdaněním. To by ti jinak došlo, že kdyby nafta zdražila o to, co tvůj kolega uvádí, tak stoupnou ceny prakticky všeho, co kupuješ, včetně hromadné dopravy lidí. Odrazilo by se ti to do cen prakticky všeho a co bys psal potom?

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 04. 2019 17:17

nebudu tady házet hrách na zeď...
(jen omíláš známe mantry dieselového náboženství a to je pak jakákoliv diskuze marná)

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  18. 04. 2019 21:54

Samozřejmě, tvoje elektopropaganda je zase tvoje náboženství.
Já jsem nikdy nevlastnil a nikdy se nechystám kupovat dieselové auto.
Zajímavé je, že se čím dál více píše a v televizi uvádí, že elektroauta pravděpodobně vůbec nejsou ekologičtější, než klasická auta. Jenže to je u tebe jako házet hrách na zeď. Proč se ohlížet na rabování přírodního bohatství, když se řídíš heslem po mně potopa.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 04. 2019 23:21

o elektromobilech nepíšu ani v jednom příspěvku... a hlášky typu "když zdraží nafta o korunu, budou rohlíky o 20% dražší" to jsou fakt iracionální bláboly...

Odpovědět  |   | 
tom  |  20. 04. 2019 07:52

A jak je to teda spravne? Dopravci si snizi zisk? Tvuj nick fakt sedi

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  21. 04. 2019 10:13

Daňové zvýhodnění samozřejmě je forma dotace. Až si otevřeš krám a tvůj konkurent z vedlejší ulice dostane daňovou úlevu, poznáš to rychle.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 04. 2019 12:38

naftu spíš "dotujeme", pak souhlas. Pokud máme dva statky a jeden zdaňujeme výrazně méně než druhý (přičemž podle všech věcných a logických argumentů by to navíc mělo být naopak), pak se skutečně dá říci, že ten ten méně zdaněný statek dotujeme. Každý, kdo jezdí na benzin, tak dotuje souseda (dobytka), co jezdí na naftu... To je prostě fakt.
Pokud jde o zvýhodnění LPG a CNG, pak to platí rovněž, ale tam lze najít alespoň nějaké logické argumenty, proč jim ulevit. U nafty nic takového není.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  17. 04. 2019 13:59

Co znamená to “dobytka”?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 04. 2019 17:19

To znamená, že to trdlo asi neví, co je to spotřební daň a srovnává historická dieselová auta s dnešními a myslí si, že "to jedno jest".

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 04. 2019 22:14

jasně Šmudlo, a víš, že průměrné stáří vozového parku je v ČR cca 15 let... Těch "historických dieselových aut" (což jsou všechna, která neplní aktuální Euro6), jsou plné ulice. Klidně tu o ostatní o spotřebních daní pouč, když jsi takový "odborník"....

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 04. 2019 22:28

Jasně šmudlo, tady se řeší historická auta? Tady se řeší současná a budoucí výroba. Přešlápni si, stojíš si na vedení, šmudlo.
A samozřejmě, vykládej někomu, že si má koupit elektroauto za 900 000 Kč, když nemá ani na auto za polovinu a proto kupuje ojetiny. Většina aut s dieselovými motory na naších silnicích jsou ojetiny z druhé ruky.
A jak dotuje ten, kdo jezdí na benzín toho "dobytka", co jezdí na naftu? Pouč mne.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 04. 2019 17:28

Sice "hrách na zeď", ale ještě to zkusím:
Pokud potřebuju (jako stát) vybrat na stavbu dálnice 10 Kč a ten s dieselovým autem zaplatí 4 Kč a ten s benzinovým 6 Kč, tak prostě ten s benzinovým autem svým způsobem "zadotoval" toho (dobytka) s dieselem jednou korunou.

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 04. 2019 22:07

eufemizmus pro sociopatického kreténa

Odpovědět  |   | 
lepsi nez na zapade  |  17. 04. 2019 09:45

dokud nejsou zakazy do mest tak nevidim duvod proc kupovat nove auto a stara auta budou vyrazne zdrazovat. kazdy rozumny clovek si radsi necha stare auto a pocka co jak dopadne. vzhledem k tomu ze cesi nemaji na nova auta a primarne kupuji ojetiny ze zapadu tak jsme zavisli na tom co nam sem prodaji a zatim co kupovat je a par let bude. nez nam nemci doprodaji posledni ojete diesely tak to dvacet let nastesti potrva

Odpovědět  |   | 
Boby_cze  |  17. 04. 2019 09:45

Blbost, blbost, blbost. Není jediný důvod cokoli dotovat. Dotace deformuje trh, jakýkoliv trh.
Naopak by se měla zdanit elektřina z dobíjecích stanic stejně jako nafta a benzín, aby jsme to neodnesli všichni doma. Kde stát vykompenzuje výpadky z daně z PHM?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  17. 04. 2019 11:33

a us jsi ty vypadky z dani za PHM spocital?

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 04. 2019 12:29

Dotace deformuje trh stejně jako chybně nastavené daně (např. ty z PHM). 50 let Evropa podporovala smrduté diesely, až jí ujel vlak....

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 04. 2019 08:20

Pán jezdí na benzín a chtěl by ho levnější..... dostal kačera k Vánocům, ale brácha dostal většího.

Odpovědět  |   | 
E15  |  18. 04. 2019 17:21

Klasické "podle sebe, soudím tebe". Pokus se pochopit, že ne každý ne každý je závistivý čulibrk a diskuze byla (než jsi se do ní vložil) vedena ve věcné rovině...

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  17. 04. 2019 09:59

Mimochodem, zaujal mne inzerát na jeden ojetý elektromobil. Rok 2013, najeto 21 000 km, městský provoz (dle velikosti), cena 260 000 Kč. S ohledem na novou cenu (ani nevím, zda se ještě prodává) ve výši 740 000 Kč vychází bez ostatních nákladů u konkrétního kusu náklad - pouze ztráta hodnoty, na 23 Kč/ km. Nový elektromobil, navíc dotovaný, mne osobně tak nedává smysl...

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  17. 04. 2019 12:46

Zkonroloval bych si u takové koupě, zda to nemá přetočené vinutí v elektromotoru

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  17. 04. 2019 10:01

Zajímavý, trochu strašidelný a rozumný článek. Je škoda, že většina zdejších pisatelů nemá dost trpělivosti si ho přečíst, případně kapacitu, aby ho pochopili.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 04. 2019 20:13

Bohužel asi skončili pouze u nadpisu, který vyznívá jinak, než obsah článku.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  17. 04. 2019 11:47

dotace spousty veci je nesmysl, ele auta jsou jedna z nich. Pika, mas na to, nemas ? Nekoupis, jasny, hotovo, dvacet. Az budem vydelavat 3000Euro mesicne, bude to jine, i bez dotaci si bude ELE karu moc dovolit kvanta lidi. Do te doby okrajovy pojem, pouze pro majetne, vsak co vidivam jezdit sem tam nejakou Teslu, tak ji zadny chudy pepik nema.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  17. 04. 2019 12:21

odčerpat peníze z rozpočtu a pak ještě přijít o daně z paliv....

Odpovědět  |   | 
E15  |  17. 04. 2019 12:25

Evropa jen sklízí, co zasela. Tak dlouho (a stále ještě) daňově zvýhodňovala diesely, až se ukázalo, že je to cesta do pekel.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  17. 04. 2019 12:48

Problém je pouze v tom,že elektrická auta nejsou budoucnost.Dominovat bude plyn,nejlépe auto na vodu,to je elektrolíza a získavat vodík na pohon auta.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  17. 04. 2019 12:56

Problém vodíku je, že aby jsi ho získal, musíš vydat více energie, než získáš... O skladování a manipulaci s vodíkem již netřeba hovořit...

Odpovědět  |   | 
iPace  |  17. 04. 2019 15:28

a vis o tom ze vodikovy elektromobil ma na 100km spotrebu cca 60-65kWh, fakt je to budoucnost? v dobe kdy je nedostatek vody budeme vodu pouzivat pro elektrolizu? jo zajimave plany

Odpovědět  |   | 
m  |  17. 04. 2019 16:08

elektrolíza

Odpovědět  |   | 
kuk  |  19. 04. 2019 14:23

Jo tobě už dominuje smradlavej plyn co máš místo mozku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 04. 2019 13:49

Estébák anosráč Bureš cejtí přímý vohrožení svejch dotací na řepku do nafty a svou výrobu biolihu do benzínu. Proto se kroutí jak had, kterýmu nědo dupnul na hlavu.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 04. 2019 17:15

Ať se kroutí jak chce, ale v tomto případě má pravdu, proč a z čeho by se měly elektroauta dotovat? Myslím, že je mnoho potřebnějšího, než dotace do elektroaut.

Odpovědět  |   | 
Net  |  17. 04. 2019 18:02

Ono je toho mnohem víc potřebnějšího než dotace na řepku...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  17. 04. 2019 19:35

On někdo dotuje řepku? Další, který nechápe slovo dotace a navíc pleteš dvě různé věci do jedné.
https://www.reflex.cz/clanek/profil/87482/fakta... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  19. 04. 2019 14:37

A hele chytroprd blbeček mireček zase dává odkaz na článek kterej si ani nepřečet a zase dokazuje že ničemu nerozumí.

Odpovědět  |   | 
 |  17. 04. 2019 14:57

Ano, ano soudruzi, je třeba více dotací, regulací , kvót a úřadů. My tady v té Evropě socialismus jednoho krásného dne vybudujeme. Na dotacích máme závislé zemědělství, teď jsme přidali energetiku a za pár let automobilový průmysl. Poslední dva obory generovaly miliardové zisky, teď je budeme dotovat, ptám se z čeho. Dále mě zajímá jak budou nahrazeny výpadky spotřebních daní na PHM, které jsou nesmyslně nastaveny ve prospěch nafty, což je opět evropský nesmysl. Pokud je účelem zavedení elektrických aut, úspora CO2, zajimala by mě analýza celkových emisí tj.behem výroby ,provozu a ekologické likvidace el.auta. Já totiž v žádnou celkovou úsporu CO2 nevěřím,to by totiž to el.auto muselo být levné. Mimochodem ještě ti dobytkove z rozmaru pendlují mezi Bruselem a Štrasburkem ? To jim zbytecne emise CO2 na vytápění a údržbu nevyužívaných budov a dopravu nevadí...

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  17. 04. 2019 17:12

Zase ten klasický blábol politiků....

Jaké nulové emise elekroaut. Neřeším výrobu, ale provoz. V našem případě cca 50% energie vyrábíme z uhlí a spalováním kdo ví čeho. Bylo by fér započítat do emisí elauta výrobu elektřiny. Vím, že by to každá země měla jinak, ale rázem by vše vypadalo poněkud jinak. Bylo by to zajímavé porovnání.....

Odpovědět  |   | 
Net  |  17. 04. 2019 18:00

Je otázka, co vadí. CO2 z fosilních paliv? Nebo mikročástice a škodliviny typu NOx a CO? Pokud vadí CO2, pak to bez masivní výstavby jaderných elektráren nepůjde a i tak je potřeba uvažovat obnovitelném palivu či palivových článcích, protože současné technologie čistou elektromobilitu neumožňují. A možná bude ekologičtější malé lehké auto s čtyřválcem než velké těžké SUV s třemi válci a turbem.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  17. 04. 2019 18:31

Ano. Všude se řeší CO2 a přitom to je plyn, který jednoduchou metodou výsadby rostlin a lesů všeobecně jednoduše znovu přeměníme na dřevo, což je vlastně zpět fosilní palivo. Nemluvě o tom, že zarostl krajina lépe zadržuje vodu a snižuje teplotu.

NOx apod. samozřejmě problém jsou, ale ty vznikají i v tepelných elektrárnách.

Odpovědět  |   | 

Četl jsem článek, který se přímo tímto zabýval a i kdyby se všechna elektřina vyráběla z uhlí, pořád vyjde elektroauto mohem ekologičtěji.

Tady: https://cleantechnica.com/2018/02/19/electric-car-w... ...

“The national average is 4,815 pounds of CO2-equivalent emissions for a typical EV per year as compared to the average gasoline-powered car which produces 11,435 pounds of CO2-equivalent emissions annually.”

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  17. 04. 2019 21:06

Díky za odkaz. Dneska jsme o tom mluvili v práci chvilku před šichtou a jen v rychlosti z čísel co jsem našel o uhelných elektrárnách mně to vyšlo oproti benzínu cca na 1/2, což je podobné číslům na tvém odkazu.

To že se může uvádět 0 emissions paradoxně pomáhá snižovat fleetové emise, nicméně z pohledu selského rozumu je to celé nesmyslné. Takto si spousta ekopozérů bude myslet jak jsou bezemisní a přitom jejich výfuk sice nefouká ve vilové čtvrti doma, ale dětem pod nos v Prunéřově.

A hlavně jak vždycky říkám, nejde jen o emise, ale o užitnou hodnotu. Někomu stačí auto jen na jízdy kolem města a někdo jezdí dál a tak stejně musí mít konvenční pohon (dojezd, tepelná pohoda, celkový čas jízdy).

Odpovědět  |   | 

Jasně, ale tak jako u všeho, i u elektroaut se nějak musí začít a do ideálního stavu se dojde až později. Momentálně se jede na uhlí, ale cílem je samozřejmě získávat elektřinu z obnovitelných zdrojů.

Taky jsem jeden z těch co jezdí 95% jízd po městě a přilehlém okolí (max 50km jedním směrem), takže pro mě by bylo elektroauto jako vyšité. Nemluvě o dynamice, kdy elektrický pohon je fakt zábava

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 04. 2019 16:37

To už jsem někde slyšel, aha..... EU je momentálně neživotaschopné, ale my to časem zreformujeme. Chce to jen čas....

Odpovědět  |   | 
Ruda L  |  17. 04. 2019 17:25

Fakt netuším z jakého důvodu by právě elektroauta měla být dotovaná a z jakého balíčku by se ty peníze sehnali? Ze zdravotnictví, či snad školství? Byla by to prostě nekalá soutěž vůči ostatni mobilitě která je nucena si na sebe vydělat sama. Rozhodně jsem proti takové zvrhlosti.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 04. 2019 11:49

Jenže i ta běžná mobilita je dotována. Ročně tečou miliardy dolarů v dotacích na podporu ropného průmyslu, dávají se různé výhody na naftu a další a další... takže fakt sama?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 04. 2019 17:49

Zaujjal mne pouze nadpis, cituji:"...Babiš jednou povolí. Dotace na elektromobily jsou nevyhnutelné..." - doplním jen, že pokud by Agrofert přišel o výrobu bionafty (a o související dotace) a koupil by a uvedl do provozu "baterkárnu", tak ty dotace na eleltromobily budou "mžikem" zavedeny. Zejména, pokud by tak bylo za jeho vlády ANO....
Dále jsem už nečetl a nemám zájem diskutovat
Přeji hezké Velikonoce všem diskutujícím na Autorevue.

Odpovědět  |   | 
Net  |  17. 04. 2019 17:54

Dotace jsou v podstatě čiré ekonomické zlo. A zejména současná podoba dotací, kdy de facto obyčejní dělníci z daní platí výhody (a případně dotace) pro pár boháčů, co si jako čtvrté auto pořídí elektromobil je naprostá zvrácenost.
Jinak dotacemi a regulacemi trpí třeba energetika, dnes nelze bez dotací a regulací postavit jakoukoli elektrárnu, přednostní odběr z obnovitelných zdrojů znamená, že i uhelné a jaderné elektrárny budou převážně ve ztrátě, protože budou prodávat mimo vzácné špičky energii pod cenou nebo dokonce platit za to, že se nevypnou když chybí poptávka. Obnovitelné zdroje si konkurují navzájem a dotované mají takovou výhodu, že bez nich se sotva uživí, ale nesmí se do toho počítat údržba a následná likvidace.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  17. 04. 2019 18:29

Naprostý souhlas. Prostě je to tak, že dotace slouží k ještě většímu ožebračování nás obyčejných lidí.

Celému europarlamentu bych povinně nařídil elauta a při porušení trest smrti. Čím politici a pracháči většinou jezdí všichni víme, či tušíme, že?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  17. 04. 2019 20:17

S obsahem článku lze víceméně souhlasit s jedinou výhradou. Dotace zaměřené na domácí trh u exportní země absolutně nic neřeší. Logičtější by bylo místo přerozdělování dotacemi kompenzovat růst cen snížením spotřební daně.

Odpovědět  |   | 

"Dotace zaměřené na domácí trh u exportní země absolutně nic neřeší."

Vaše věta je ekvivalentem k větě:

"Zavlažování trávníků je v době jarních slev zimního oblečení naprosté plítvání vodou."

Pro pobídku nákupu elektromobilů chcete snížit spotřební daň čeho? Piva?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  21. 04. 2019 16:53

Nevím, kde jste vzal pobídku elektromobilů. Jasně píšu o kompenzaci růstu cen, samozřejmě spalovacích vozidel.

Navrhuji snížit spotřební daň z PHM, než dotovat elektromobility. Je to velmi jednoduché, zcela transparentní a spravedlivé.

Odpovědět  |   | 
Asdfghjkl  |  18. 04. 2019 06:51

bude to skvely... budem jezdit elektro popelnicema po zime zdevastovanymi silnicemi az do dalsi zimy, protoze nebudou love na opravu, protoze spotrebni dan u litru nafty,benzinu je okolo 18kc z litru.Mirime do skvele prdele...

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  18. 04. 2019 17:38

Elektromobily jsou v současné době natolik dražší proti konvenčnímu pohonu, že jsou nekonkurenceschopné. Tak je budeme dotovat. Dobře. Tím se cena alespoň částečně vyrovná.
Ale tím je řečeno jen A). A teď jde o to:
B): Z čeho a kdo ty dotace zaplatí? I když neomarxistická EU se chová, jako když je "STÁT" neomezeným generátorem peněz, stejně ty dotace někdo musí zaplatit. A tak může lehce nastat situace, kdy obyčejný člověk, který dnes jezdí jedničkovou fabií protože na nic jiného nemá a nikdy mít nebude, bude za pět let platit třeba 80,- Kč za litr benzínu a 20 000,- roční daně ze starého auta, aby se z vybraných peněz zaplatily dotace pro zbohatlíky, co si můžou dovolit elektroauto za mega.... Nakonec - je to přece osvědčený model z kotlíkových dotací, ne?

Odpovědět  |   | 
lada  |  21. 04. 2019 14:56

Chci poprosit auta aby si zjistil cenu batarií do elektroaut.V žádném z elektroaut dnes není cena baterie 50% z ceny auta.Jedině že by dal baterii 100 KW z TESLA do FIATU

Odpovědět  |   | 
Milan Šilhan  |  14. 08. 2019 14:30

Elektromobily jsou určitě zajímavé a v současné době i pro politiky "módní".Jistě,mně jako obyvateli realtivně velkého města, zcela určitě přinesou méně smogu a lepší ovzduší.Ale z globálního hlediska si nemyslím, že je to správná cesta. Tedy dokud nebudeme vyrábět veškerou elektrickou energii pouze "čistě" a dokud bude výroba baterií obrovskou ekologickou zátěží. Přijde mi to jen jako přesouvání problému jinam. Dobře,pokud se stát rozhodne poskytovat dotace na elektromobily, ať je poskytne, Čemu už ale vůbec nerozumím je to, že majitelé elektromobilů navíc budou moci elektrickou energii získávat zadarmo - aniž by za to platili! Takže všichni ti, kteří na elektromobil nebudou mít, budou navíc ještě dotovat jejich provoz a také to pochopitelně bude v důsledku znamenat ještě větší růst cen elektrické energiie! Vždyť je to postavené na hlavu. V podstatě je to uzavřený kruh, který hned tak celosvětové snížení emisí rozhodně nemůže přinést. To nikdo nechce vidět ? Nebo opravdu nevidí ?

Odpovědět  |   | 
ACZ  |  15. 08. 2019 08:47

Doufám, že nepovolí. Dotace jsou ZLO a týká se to samozřejmě i elektromobilů (a to jsem jejich fanoušek a zastánce - ale bez dotací).

Nakec aktuálně byly dotace zastaveny dokonce i v Číně, kde se dotuje snad všechno.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A