Michal Prokop: cestování autem je stres (hvězdy za volantem)

Michal Prokop je nejen zpěvák a bývalý politik, ale rovněž moderátor poměrně známého pořadu Krásný ztráty. Jezdí Jeepem Grand Cherokee a celkem třikrát boural; vždy se to ale obešlo bez zranění.
Michal Prokop: cestování autem je stres (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte ?

Jeep Grand Cheerokee, občas také Volkswagen Polo Classic, což je auto mé ženy.

Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl váš nejoblíbenější?

Začínal jsem v roce 1973 s Fiatem 128, pak jsem měl polského Fiata 125, dvě Škody 120, Dacii combi, Žiguli, Opel Senator, Citroen XM, Octavii i Felicii. Nejoblíbenější byl a je vždycky ten aktuální vůz. 

Dodržujete rychlostní limity a jak se vám jezdí po českých komunikacích?

Patřím mezi ty, kteří se o to snaží, čím jsem starší, tím víc si myslím, že by se to mělo. Jezdí se mi asi čím dál hůř, je takový provoz, že dneska je cestování autem jeden velký stres, už bohužel nejen v Praze, ale i na dálnicích a pomalu i na všech silnicích.

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Myslím, že nejsem špatný řidič, dneska najedu ročně mezi 15 až 20 tisíc km.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Bohužel pro čtenáře, ne. 

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Když jsem byl mladý, občas jsem stopoval (s nevalným úspěchem), taky jsem občas někoho vzal do auta, hlavně vojáky. Od té doby, co mě ve Španělsku na dálnici totálně okradli, mám dneska problém zastavit i u situací, kdy to vypadá na nehodu, nebo opravdovou nouzi. 

Dovedete poskytnout první pomoc?

Moc asi ne.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

Ty monstrozní akce možná preventivně zastraší řidiče, takže si dávají v ty dny víc pozor a jezdí předpisově, ale jinak si myslím, že tudy cesta nevede. Občas i já platím pokutu, není to moc často.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Bohužel asi třikrát, poprvé to bylo dokonce 50 metrů od baráku, v Praze i mimo Prahu, byl jsem viníkem i obětí, naštěstí se to obešlo vždy bez zranění.     

Jak se díváte na motorkáře ?

S krajní nevolí, pokud je potkám za volantem, jezdí většinou šíleně rychle a nebezpečně. Výjimkou jsou harlejáři, ti jezdí hrdě a důstojně.

Co byste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?

Silné nervy a štěstí na uvážlivé řidiče.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků