Michal Prokop: cestování autem je stres (hvězdy za volantem)

Michal Prokop je nejen zpěvák a bývalý politik, ale rovněž moderátor poměrně známého pořadu Krásný ztráty. Jezdí Jeepem Grand Cherokee a celkem třikrát boural; vždy se to ale obešlo bez zranění.
Michal Prokop: cestování autem je stres (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte ?

Jeep Grand Cheerokee, občas také Volkswagen Polo Classic, což je auto mé ženy.

Jaké vozy jste vystřídal, popř. jaký byl váš nejoblíbenější?

Začínal jsem v roce 1973 s Fiatem 128, pak jsem měl polského Fiata 125, dvě Škody 120, Dacii combi, Žiguli, Opel Senator, Citroen XM, Octavii i Felicii. Nejoblíbenější byl a je vždycky ten aktuální vůz. 

Dodržujete rychlostní limity a jak se vám jezdí po českých komunikacích?

Patřím mezi ty, kteří se o to snaží, čím jsem starší, tím víc si myslím, že by se to mělo. Jezdí se mi asi čím dál hůř, je takový provoz, že dneska je cestování autem jeden velký stres, už bohužel nejen v Praze, ale i na dálnicích a pomalu i na všech silnicích.

Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Myslím, že nejsem špatný řidič, dneska najedu ročně mezi 15 až 20 tisíc km.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Bohužel pro čtenáře, ne. 

Berete stopaře, popř. stopoval jste někdy?

Když jsem byl mladý, občas jsem stopoval (s nevalným úspěchem), taky jsem občas někoho vzal do auta, hlavně vojáky. Od té doby, co mě ve Španělsku na dálnici totálně okradli, mám dneska problém zastavit i u situací, kdy to vypadá na nehodu, nebo opravdovou nouzi. 

Dovedete poskytnout první pomoc?

Moc asi ne.

Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

Ty monstrozní akce možná preventivně zastraší řidiče, takže si dávají v ty dny víc pozor a jezdí předpisově, ale jinak si myslím, že tudy cesta nevede. Občas i já platím pokutu, není to moc často.

Byl jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Bohužel asi třikrát, poprvé to bylo dokonce 50 metrů od baráku, v Praze i mimo Prahu, byl jsem viníkem i obětí, naštěstí se to obešlo vždy bez zranění.     

Jak se díváte na motorkáře ?

S krajní nevolí, pokud je potkám za volantem, jezdí většinou šíleně rychle a nebezpečně. Výjimkou jsou harlejáři, ti jezdí hrdě a důstojně.

Co byste poradil, popř. doporučil či popřál čtenářům AutoRevue.cz?

Silné nervy a štěstí na uvážlivé řidiče.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků