Michael Schumacher to udělal, vrací se do Formule 1

Když jsem včera psal krátkou zprávu o tom, že by se Michael Schumacher mohl vrátit do kokpitu závodní formule 1 Ferrrari, který po něsťastné nehodě při nedělní velké ceně Maďarska musel uvolnit Felipe Massa, byla to spekulace a tak trochu zbožné přání. Myslím, že je celkem jedno, jestli patříte mezi příznivce německého pilota, nebo jeho odpůrce, museli byste jej zřejmě absolutně nenávidět, abyste nechtěli vidět, jak znovu usedne za volant Formule 1 a ukáže, jak se ve čtyřiceti letech popasuje se současnou technikou a konkurencí.

Já jsem si to přál, ale řeknu vám zcela otevřeně, že jsem tomu sám nevěřil. Předpokládal jsem, že on i Ferrari budou tak čtrnáct dní váhat, užijí si přízně médií, která nemají v létě o čem informovat, a pomohou trochu propagaci svých obchodní partnerů jejichž loga se skví na čemkoli, v čem se na veřejnosti objeví. Poté přijde jen lítostivé prohlášení, že Schumacher ještě není fit po jarní nehodě na motocyklu a na Massově sedadle se objeví někdo úplně jiný.

Jenže to jsem se pletl a pokud jste si mysleli totéž, vypálil i vám Schumacher rybník. „Setkal jsem se dnes se Stefanem Domenicalim a Lucou di Montezemolo (šéf stáje Formule 1 Ferrari a šéf celého Ferrari - pozn. red.) a rozhodli jsme se, že se připravím zastoupit Felipeho,” oznámil před pár hodinami sedminásobný šampion Formule 1. A pokračoval: „Ačkoli je pravdou, že Formule 1 pro mě byla na dlouhou dobu uzavřenou kapitolou, je také pravdou, že z důvodu loajality k týmu nemohu ignorovat tuto nešťastnou situaci. A jako soutěživý člověk se velmi těším na to, jak budu čelit této výzvě.”

Schumiho prohlášení potvrdilo ve svém komentáři i Ferrari, které se svou nehasnoucí hvězdou počítá pro libovolný počet závodů letošní sezóny, po které nebude připraven na návrat Felipe Massa.

Německý matador by tak po absolvování nezbytné fyzické přípravy měl usednout zpátky do monopostu Ferrari již při následující velké ceně Evropy ve Valencii 23. srpna. Půjde nesporně o jeden z historických momentů F1, takové návraty se nestávají často. A jestliže jste Formuli 1 alespoň někdy v minulosti sledovali, němeli byste u něj chybět...

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků