MGB: ikona britských sportsmenů (jízdní dojmy)

14 komentářů

Pavel Jiricek
21. ledna • 10:54

Ja tohle auticko mam uz par let a jsem porad nadseny. Zakladni model je velmi spolehlive a v provozu nenarocne auto. Za tech 100 tisic se sice da koupit, a da se s tim jezdit. Aby bylo v dobrem stavu tak je potreba do toho jeste neco investovat. Kdyz je pak tohle auto v dobrem stavu, tak se s nim da opravdu jezdit.
Novejsi typy maji posilovac brzd, ale pro milovniky vsemozne automatiky to rozhodne neni. Motor V8 tomu auto moc slusi a jezdi jako drak. U nas jich par je a snad jeste pribudou.
V Anglii je to porad oblibene auto, dokonce i pro zavody.

Tydyt
11. října • 21:14

U nás ve městě jich už pár jezdí a jedno lepší než druhý..:-) PS:Město Třebíč..

KFL
10. února • 15:12

Krasavec, ale vzpominam si na video TopGearu, kde tohle auto vicemene rozmlatili na kusy, protoze to prohlasili za ostudu britskeho sportovniho prumyslu, ktera nemela obdoby. Tak nejak bylo receno, ze zatimco italove vyrabeli charizmaticka auta, tohle byla relativne pekna plecka s prisernym motorem, jeste horsimi jizdnimi vlastnostmi a absolutne nechutnym image.

Pro priklad uvedl, ze kdysi v 60. letech se automobilovy prumysl rozhodl, ze svetla musi byt v urcite vysi od vozovky. Vsichni teda predelali predky aut, zatimco MGB udelalo to, ze zvedlo cely auto o 5 cm nahoru. Jak? Proste tam dalsi delsi pruziny a tlumice ;).

Podotykam, ze jsem v aute nejel a jen "prevypravim" obsah videa, ktere uvadel Clarkson :).

Masa
28. září • 19:56

Je zajímavé jak se názory mění s dobou...tedy kdyby to nebyl názor jednoho člověka...podle mého názoru řidiče (bohužel ne majitele) britských sporťáků (nebo jak já říkám angličáků) je MGB ideální levnější variantou E-type...a teď mě klidně můžete sežrat:-) Motor BMC "B"-series je extrémně spolehlivá, koncernová velkosériová pohonná jednotka, kterou poznáte podle charakteristického zvuku na velkou dálku. Výkon 100HP plně dostačuje na tak malé autíčko, jakým MGB je. Spotřeba 10 l/100km není hloupost, s overdrivem je to realita, MGB bez OD nemá cenu...MGB je v současnosti asi nejrozšířenější klasik vůbec, seženete naprosto vše včetně nové karosérie (Heritage bodyshells) a kitů pro přestavbu Rubber-bumperů na Chromky. Ohledně srovnání GT a roadsteru, GT je asi tak o 150procent praktičtější, se sklopenými zadními sedadly je to ideální tourer pro vás a vaši drahou polovičku. Cenově vychází v perfektní kondici na 160 000Kč, za ty peníze získáte úžasný vůz na běžný provoz, pokud tedy netrváte na čtyřmístném autě... a na závěr, ani těch 100HP není definitivních, jistý pan S., který působí kousek od Říčan umí i dvojnásobek, jde o to kolik do toho chcete vrazit a jak rychle se chcete zabít...
Masa

Novice
10. února • 12:48

brrm brrm jen nasednout

Pech.
18. srpna • 1:53

parádní auto, prostě stará dobrá klasika

Milan K
10. února • 10:33

Na muj vkus úžasně elegantní a charismatický vůz - v době svého vzniku to musela být fakt revoluce. Asi mám slabost pro UK automobily
 
 

Murphy
10. února • 11:09

Už jsem tohle autíčko chválil výše, nicméně slovo "revuluce" bych raději nepoužíval.... Přecejen některé automobilky v té době byly asi mnohem dál. Třeba Alfa Romeo nabízí v roce 1963 model Giulia Sprint, který tohle MG strčí do kapsy jako nic (nabízí motor DOHC 1.6 106 HP, kotoučové brzdy na všech kolech atd.) Více viz třeba http://www.motorbase.com/vehicle/by-id/66/
Ale rozhodně nechci vyvolávat nějakou žabomyší válku... U těchto veteránů jde hlavně o pocity a technická data jsou až druhořadá

Murphy
10. února • 11:15

samozřejmě "revoluce" - blbej překlep

Masa
28. září • 19:59

Ale příteli, válku v žádnem případě nevyvoláváte, na to jste začal trochu pozdě... Každý milovník Alfa Romeo Spider neřekne tomuto vozu jinak než MG-eater...

kahuna
10. února • 10:04

krasavec inteligentní
bomba auto

Merlin
10. února • 12:05

Skoda toho tazneho zariadenia Paci sa mi ze sa pouziva, nemam rad tie sterilne veterani co chodia len na prehliadky

Murphy
10. února • 9:17

Šedesátá léta - moc se neřešily emise, crashtesty a podobné blbosti a prostě se dělala auta pro radost. I ty lepší sportovní vozy dneška můžou tomuto autu závidět jeho originalitu a styl....

Merlin
10. února • 9:11

Potesili ste ma clankom. Milujem jazdenie na starych autach je to o niecom uplne inom, kto to neskusil tak nevie aky je to krasny pocit skutocne ovladat auto. Dnesne auta su bezpecnejsie, pohodlnejsie, ekologickejsie ale uz to su len dopravne prostriedky.

Doporučujeme

Články odjinud