MG

Do Česka míří dostupná elektrická stylovka s dojezdem 450 km. Volkswagen může mít problém

Evropské automobilky se snaží rozptýlit obavy o drahých elektromobilech, nečekaná konkurence je ale začíná předbíhat.

Už od počátku modernější éry elektromobility řeší zákazník hlavně dvě věci: cenu a dojezd. S rozšiřující se nabíjecí infrastrukturou a stále větší dostupností domácích wallboxů postupně padá dřívější problém s nedostupností dobíjení, nyní tedy jde hlavně o peníze a množství kilometrů, které lze s autem zvládnout. Doba se mění, cena elektromobilů klesá a nějaký slušný si můžete pořídit i ve formě ojetiny, ale u nových aut jde zatím stále o celkem úzkoprofilové zboží.

Stejně jako u aut se spalovacím motorem začínají i v kategorii elektromobilů obsazovat pozice těch cenově nejvýhodnějších dravé asijské firmy. MG vlastněné Číňany už na náš trh přineslo solidně fungující crossover ZS, silný plug-in hybrid EHS a na příští rok plánuje expanzi své nabídky. Nedávno jsme si představili evropskou verzi praktického kombíku MG5, nyní zde máme definitivní specifikace výrazného kompaktního hatchbacku, který jde přímo proti základnímu stavebnímu kamenu současné elektrifikované nabídky Volkswagenu, modelu ID.3.

MG4 Electric je prvním modelem značky na modulární platformě MSP. Na délku měří 4287 mm, se zrcátky je široké 2060 mm a na výšku má 1504 mm. Nabízeno je ve dvou verzích – standardní má elektromotor o výkonu 125 kW (170 k) a LFP (lithium-železo-fosfátovou) baterii s kapacitou 51 kWh, díky níž ujede dle WLTP až 350 kilometrů. Lépe vybavená a silnější varianta má motor se 150 kW (204 k) a NCM (nikl-kobalt-mangan) akumulátor o kapacitě 64 kWh, zvládat má až 450 kilometrů na jedno nabití. Slabší verzi můžete nabíjet 6,6 kW střídavě a 117 kW stejnosměrně, výkonnější pak 11 kW střídavě a 135 kW stejnosměrně. Pro zajímavost se níže můžete podívat na srovnání parametrů s vybranými konkurenty:

MG4 EV vs. vybraní konkurenti
Model MG4 EV Long Range Volkswagen ID.3 GO! Renault Zoe R135
Výkon (kW) 150 150 100
Max. rychlost (km/h) 160 160 140
0-100 km/h (ss) 7,9 7,3 9,5
Pohon kol Zadní Zadní Přední
Dojezd dle WLTP (km) 450 415 386
Kapacita baterie (kWh) 64 58 52
10-80% 150kW DC (min) 35 31 /
Celková hmotnost (kg) 2113 2270 1976

České ceny zatím nebyly zveřejněny a dozvíme se je v příštím roce, až MG4 Electric vstoupí na náš trh. Ve Francii ale vůz startuje na 28.990 eurech, v přepočtu 705.000 Kč. Z hlediska výbavy jsou na tamním trhu základem LED přední i zadní světla s automatickým přepínáním dálkového režimu, zadní parkovací senzory, 17“ litá kola, klimatizaci, elektrická okna, dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 10,25 palce s konektivitou pro Apple CarPlay a Android Auto nebo tři USB porty.

V maximální konfiguraci vozu nechybí polokožené čalounění, vyhřívaný volant, audiosystém s 3D zvukem a šesti reproduktory, navigace, online služby, bezdrátová nabíječka telefonů nebo pokročilejší verze balíku asistenčních systémů MG Pilot. Zajímavá je také standardní sedmiletá záruka. V příštím roce MG slibuje uvedení modelu s dvoumotorovou konfigurací.

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.

MG3 • MG ZS EV

Diskuze (84) Další článek: Nová Praga Bohema smí na silnice, ale na okruhu bude jako doma. Váží pod tunu a obešla se bez čtyřkolky i hybridu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,