MG3: nový kompakt potichu odhalen

Korporace SAIC, stávající majitel automobilky MG, na svém stánku na autosalonu v Číně bez většího humbuku představila svůj nový malý hatchback MG3, o jehož přípravách jsme psali například na tomto místě. Žádné technické detaily uvedeny nebyly ani při této příležitosti, ale prodeje mají být na domácím trhu zahájeny během nadcházejícího března, tedy krátce před otevřením bran dubnového autosalonu v Šanghaji.

Model MG3 vznikl v koordinaci britského vývojového centra značky MG a nezapře podobnost s někdejší studií Zero. Svojí délkou těsně pod čtyři metry, šířkou 1 728 mm a výškou 1 517 mm je podobně dlouhý jako třeba pětidveřová Fiesta, je však o něco užší a vyšší. Je pochopitelné, že Číňané při skromné prezentaci své novinky neopoměli zdůraznit bohatou historii značky Morris Garage, kterou na stánku připoměly grafiky rozsáhle využívající motivu vlajky Velké Británie a přítomnost několika historických vozidel.

Připomeňme alespoň kusé a stále oficiálně nepotvrzené informace o pohonných, výhradně čtyřválcových  jednotkách. Stěžejním provedením má být motor 1,5 l s výkonem 110 koní (81 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 134 Nm při 4 500 ot./min., který nové MG3 údajně rozkolíbá přes hranici 180 km/h. Méně nároční sáhnou po čtyřválci 1,3 l naladěném na 68 koní (50 kW), v nabídce se objeví také blíže neupřesněný „diesel“ i přeplňovaná verze „patnáctistovky“, která má dávat až 160 koní (116 kW).

MG3 se zaměří na motoristy ve věkové skupině 18 až 28 let a v nabídce najdeme například rádio s přehrávačem CD/MP3 a konektivitou USB. O tom, zda a kdy se s MG3 potkáme na našich silnicích zatím nepadlo slovo, ale horizont dvou let se zdá být pravdě podobným. Něco naznačuje zpoždění nástupu většího MG6 na britský trh, který divize MG Motor UK plánovala již na modelový rok 2010, ale v showroomech se nakonec neobjeví dříve než na jaře příštího roku…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Značka MG by se mohla záhy vrátit na evropské trhy s novým malým hatchbackem MG3. Ten v´m zatím můžeme ukázat alespoň na těchto snímcích.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků