| MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka
 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka
 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka
 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka
42
Fotogalerie

TEST MG ZS 1.5 DVVT: Konkurent Škody Karoq jen za 425 tisíc? A kde má být ten háček?

Britská značka, čínská technika, lákavá cena – není to podezřelé? Svezte se a budete překvapeni – příjemně!

Radosti
Bezkonkurenční poměr cena/hodnota
Snadné ovládání
Prostorný vnitřek
Jízdní komfort a stabilita v zatáčkách
Starosti
Pouze výškově stavitelný volant
Mdlý motor
Vysoká nakládací hrana kufru
7  /10

S vozy čínského původu máme v Česku minimum zkušeností. A běžný spotřebitel s nim jistě bude přistupovat s jistou obezřetností. Podívejme se ale do našeho každodenního života a zamysleme se, kolik výrobků z Číny denně používáme a možná o tom ani netušíme – od mobilních telefonů (i západních značek) přes fotovoltaické panely a baterie až po drony až po stále více vozidel – namátkou Tesla 3, DS 9, Volva S90 či XC60 nebo Dacia Spring.

Navzdory stále trvajícím vypjatým vztahům i různým obchodním válkám mezi „východem“ a „západem“ jsou naše světy propojené a to se nyní začíná projevovat i na evropském trhu s auty. Před nějakými deseti či patnácti lety zde platila čínská auta za obskurnosti a hříčky, prodávané (se špetkou nadsázky) za hotovost před supermarkety. Dnes je situace jiná – například Great Wall se již před více než deseti lety etablovalo na italském trhu, Lynk & Co patří se svým plug-in hybridem 01 mezi velmi úspěšné výrobce v západní Evropě, svou síť a nabídku dále rozšiřují Nio, Aiways, Xpeng a další postupně přibývají.

Na českém trhu od loňského roku oficiálně působí zastoupení značky Dongfeng a od letošního června také MG Motor. Tato původně britská automobilka patří od roku 2006 největšímu ze čtyř čínských státních podniků SAIC Motor, u nás nyní nabízí dva modely. Prvním je plug-in hybridní crossover EHS (systémový výkon 190 kW/258 k, až 52 km na elektřinu, základní cena 887.940 Kč) a druhým technikou klasický vůz se spalovacími motory – ZS. Představen byl před pěti lety a na evropský (nejprve britský) trh vstoupil koncem roku 2017. O dva roky později dostal facelift a toto aktualizované provedení je v Evropě k mání od roku 2020.

Po stránce rozměrů a účelu mu jsou konkurencí například Škoda Karoq, Seat Ateca nebo Dacia Duster. Z hlediska designu vám různé prvky ZS jistě připomenou jiné vozy, ale jako celek to působí jako normální (byť trochu generické) auto, určené pro evropské silnice. Příď má v sobě náznak Mazdy skrze rozměrnou čelní masku, světla z jistých úhlů působí trochu jako Hyundai i30 a korejský nádech mají i zadní světlomety. Karoserie má rovnoměrné spáry mezi jednotlivými díly a různé detaily typu výplní mřížek, lišt nebo zajímavých průhledných krystalů uvnitř světlometů budí dobrý dojem. Laciné nebo odfláknuté vám zvenčí nepřijde.

Uvnitř jako v Evropě

A ani zevnitř. Kdo by čekal ošklivé plasty a smrad lepidla, tomu bere MG vítr z plachet. Vnitřek má standard evropského auta po stránce kvality zpracování i srozumitelnosti obsluhy. I v této základní verzi Essential, tedy „cena od,“ zde najdeme v horní části převážně měkčenou palubní desku s čalouněním a vzorem á la karbon, dobře lícující díly, kvalitně působící švy barevnou nití. Zpracování je na velmi solidní úrovni, nic zde neskřípe ani nevrže.

Zmiňme si hned na začátek jediný opravdu vážný ergonomický nedostatek – volant je pouze výškově stavitelný ve všech čtyřech dostupných výbavách, takže vás čeká složitější laborování s polohou sedáku a opěráku (v šesti směrech), které ve výsledku nemusí vyhovovat úplně všem typům postavy. Když ale pohodlnou polohu najdete vše důležité máte po ruce i na očích. Základní funkce ovládáte skrze řadu tlačítek na středovém panelu – hlasitost, rychlost ventilace, teplotu, ofuk předního a výhřev zadního skla. Detaily se řeší na dotykové obrazovce s úhlopříčkou 10,1 palce – tu má každá výbava, obsah se liší dle provedení. Máme zde tři obří dlaždice pro ladění rádia, nastavení vozu a přesnější regulaci klimatizace – v posledním jmenovaném bodu je zajímavé, že nastavení teploty neprobíhá podle stupňů, ale na vícedílné škále od chladit hodně, středně, málo, nic, lehce topit, víc přitopit a grilovat.

Integrovanou navigaci mají všechny výbavy vyjma základní, ale tu snadno zastoupí vcelku bezproblémové připojení Android Auto nebo Apple CarPlay. Infotainment při startech sem tam škytne a v malém množstvím případů startuje nadvakrát – uvidíme, zda se to podaří do budoucna odladit. Za velmi dobrý nápad se dá považovat obraz parkovací kamery, promítaný do zpětného zrcátka. Je sice malý, ale k dispozici ho máte hned, nezávisle na startovací proceduře velké obrazovky. A když už jsme u couvání, standardně dodávané zadní parkovací senzory zobrazují nejen piktogramy, ale i vzdálenost k překážce v metrech. Bohužel se zpožděním, takže musíte pozpátku jezdit pomaleji.

Přístrojový štít je naprosto přehledný a bezproblémově čitelný. Kulaté budíky zde doplňuje barevný displej palubního počítače, jehož zajímavostí je, že kromě typických údajů o spotřebě, vzdálenosti a dalších drobnostech zobrazuje i teplotu pneumatik. Drobnou nevýhodou pro českého zákazníka může být, že veškeré údaje a nabídky (i na velké obrazovce infozábavního systému) jsou v angličtině, němčině a italštině.

V druhé řadě sedadel se pohodlně usadí dva dospělí s výškou do 180 cm, přičemž místa pro nohy je tak akorát a sedák leží relativně nízko nad podlahou. Pochvalu ZS zaslouží za dvě USB zdířky, které mohou pasažéři vzadu najít na zadní straně výstupku s loketní opěrkou. Kufr má dost vysokou nakládací hranu, jeho podlahu můžete uložit do dvou výšek. Celkem výrazně do něj zasahují podběhy zadních kol, mezi nimiž má šířku 87 cm. Hloubka zavazadelníku je 80 cm, od podlahy ve spodní poloze ke krytu má na výšku solidních 57 cm.

Pokračování 2 / 3

Ve městě v pořádku, na dálnici pomalu

Pod kapotou máme motor 1.5 DVVT, jehož kořeny sahají k jednotce SGE (Small Gasoline Engine) od General Motors. Je tedy spřízněn například s čtyřválcem z páté generace Opelu Corsa. Patnáctistovka má proměnlivé časování sací i výfukové vačky a vícebodové nepřímé vstřikování Bosch.

Výkon 78 kW (106 k) a točivý moment 141 Nm vypadají na papíře pro auto této velikosti adekvátně a ve městě a na okresce s nimi skutečně není větší problém, ale na dálnici se nevyhnete častému podřazování na čtyřku a i tak je docela problém udržet tempo s provozem i bez pasažérů a nákladu. Motoru se navíc nechce do otáček, pod dvěma tisíci má jen velmi omezený zátah, lehce nad nimi se také nic moc neděje a i když ho pošlete výše, řízného zrychlení se nedočkáte. Dá se s ním jezdit, ale vyhovovat bude klidnějším povahám, které se nebojí kvrdlat řadicí pákou. S její obsluhou naštěstí není větší problém, jednou za čas si ale zařadíte zpátečku nadvakrát. Spotřeba se dá udržet mezi šesti a sedmi litry na sto kilometrů.

Mdlejší projev motoru celkem dost kontrastuje se schopnostmi podvozku. Ten má pocitově celkem malý zdvih, takže kola na nerovnostech dělají jen menší kmity nahoru a dolů, ale odpružení na posádku nepřenáší nedokonalosti vozovky v nadměrné míře. V zatáčkách se auto naklání jen lehce, projíždět je můžete rychleji, než byste čekali. Rezervy přilnavosti jsou nemalé, v tomto ohledu je tedy ZS velmi příjemným překvapením. Ne že by vám tedy řezání zákrut přinášelo větší uspokojení, řízení není příliš komunikativní a i když si můžete nastavit tři úrovně tuhosti, tato funkce nemá valný vliv na prožitek z jízdy. Pro pořádek si ještě připomeňme, že přední zavěšení je typu McPherson a vzadu máme torzní příčku.

Z hlediska asistenčních systémů je vůz vybaven pouze tempomatem a omezovačem, ve dvou vyšších výbavách ze čtyř disponuje monitorováním mrtvého úhlu a sledováním situace při couvání. Někomu může absence aktivních a sofistikovaných pomocníků chybět, ale pokud máte své auto raději bez pískajících a blikajících vymožeností, může být jejich nepřítomnost výhodou. Pochvalu si zaslouží účinné světlomety, které jsou ve všech výbavách diodové. K nim se u všech ZS mimo tuto základní výbavu přidávají mlhovky s funkcí statického přisvícení do zatáček.

Pokračování 3 / 3

Kdo umí to samé za podobné peníze, ať zvedne ruku

Základní cena 425 tisíc je u auta podobné velikosti velmi lákavá. Z hlediska výbavy mu vlastně nic moc nechybí – má 17“ litá kola, klimatizaci, parkovací kameru, přehlednou obrazovku infotainmentu a vcelku hezky zpracovaný vnitřek. Vlastně jediným větším „ale“ je zde ospalý motor, nedostatky drobnějšího charakteru typu občasného dvojího startování displeje nebo sem tam drhnoucí zpátečky lze vzhledem k cenovce s klidem akceptovat. Za zmínku stojí i sedmiletá záruka, rámovaná nájezdem 150.000 kilometrů.

Obecně vzato – kdo by chtěl odsoudit čínské MG jako laciný křáp (a že se takoví najdou), mýlí se. A to hodně. Pokrývá všechny požadavky na jednoduché a dostupné auto, i v základu je dobře vybavené, hezky postavené a praktické – i když ne zcela rychlé. Ve chvíli, kdy tradiční značky chtě nechtě zdražují nad únosnou mez, se tak zdá, že čínské výrobky mohou obsadit pozice ve spodních cenových sférách, a zákazník dostane solidní hodnotu bez velkých kompromisů.

MG ZS: Souhrn cen
Základní cena vozidla                 424.940 Kč (Essential/78 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 424.940 Kč (Essential/78 kW)
Cena testovaného vozidla         439.940 Kč (Essential/78 kW)

Technické údaje: MG ZS

Rok • stupeň výbavy
2022 • Essential
Počet válců/ventilů na válec
4/4
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 498 cm3
Nejvyšší výkon
78 kW (106 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
141 Nm při 4 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,9 s
Nejvyšší rychlost
175 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
448 l • 1 375 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní • celková
1 306 kg • 1 695 kg
Prům. spotřeba: komb.
6,6 l/100 km
Rozvor náprav
2 580 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 529 mm • 1 536 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 323 × 1 809 × 1 653 mm

Základní výbava: Bezpečnostní systémy ABS, EBD, SCS, EBA, Asistent rozjezdu do kopce (HHC), asistent pro sjíždění strmých kopců (HDC), Systém ochrany proti převrácení vozidla (ARP), Alarm, imobilizér, 6 airbagů, Přední Bi-LED světlomety, LED světla pro denní svícení, Senzor automatického rozsvěcení světel, Zadní parkovací senzory, Elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, Podélné střešní ližiny, Kůží obšitý multifunkční volant s prošíváním, Výškově nastavitelný volant, Středová loketní opěrka vpředu, Látkové čalounění sedadel, Opěradlo sedadel ve druhé řadě dělené v poměru 60:40, Digitální klimatizace, Tempomat s omezovačem rychlosti, Centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, Elektrické ovládání předních a zadních oken, Palubní počítač, Elektrický posilovač řízení s možností nastavení intenzity posilovacího účinku, Audiosystém s 10,1" barevným dotykovým displejem, tuner AM/FM/DAB, možnost přehrávání MP3, Bluetooth® handsfree, podpora Apple CarPlay™ a Android Auto™, 4 reproduktory, 5 USB vstupů, 17" slitinové disky s 5 zdvojenými paprsky "Typhoon" + pneumatiky 215/55 R17

Příplatková výbava: Lak Metalická Stříbrná - Cosmic Silver (15.000 Kč)

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.

MG3 • MG ZS EV

Doporučujeme

Články odjinud