MG znova vyrába vo fabrike Longbridge

Britská automobilka MG Rover v týchto dňoch oficiálne spustila výrobu v zrekonštruovanej fabrike v mestečku Longbridge. Práve táto továreň sa v minulosti stala domovom tejto už skoro tradičnej Britskej značky a jej znovuotvorenie sprevádzala ceremónia, ktorú zorganizovalo nové vedenie fabriky, čínska spoločnosť Nanjing Auto.

Fabrika Longbridge bola nečinná od roku 2005, keď automobilka zaznamenala finančné problémy, o prácu vtedy prišlo viac ako 6 000 zamestnancov. Teraz však čínske vedenie vyhlásilo, že plánuje vytvoriť 1 200 nových pracovných miest a pokúsi sa prijať späť bývalých zamestnancov MG Roveru. Podľa plánov budú z výrobnej linky schádzať športové modely MG TF, pričom technické vybavenie továrne pochádza z Číny, napriek tomu by sme sa prípadnej nekvality nemali obávať. Britská časť spoločnosti MG Rover je presvedčená, že napriek prieniku Nanjing Auto si značka zachová svoju tradičnú anglickú tvár a kvalitu.

Prevzatie vedenia nad továrňou môže byť typickým príkladom prenikania silnejúceho čínskeho automobilového priemyslu do Európy. Z pohľadu automobilky to bolo najlepšie možné riešenie.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků