MG XPower SV-R: anglická výzva pro Porsche Turbo

MG představilo na letošním ženevském autosalónu prototyp XPower, který se následně dostal do sériové výroby. Vypadá výborně, ryzí sportovní auto s výrazem dravce. Přimhouřené světlomety otiskují sebevědomí, které vyzývá ostatní na souboj. Přední spoiler, mohutné oblouky u blatníků, širší prahy a zadní přítlačné křídlo, vše má XPower k tomu, aby vypadal jako správný musclecar. Agresivní výdechy na víku od motoru a žraločí žebrování za předními koly dodává vozu dynamický lesk.

Karosérie z uhlíkových kompozitů ukrývá vysokopevnostní bezpečnostní klec, pod kapotou tiše spí pětilitrový osmiválec. Při nastartování vpustí dvaatřicet ventilů směs do motoru a ten začne temně dunět, jako vzdálená blížící se bouřka. Z klidu na 100 km/h vystřelí MG SV-R za 4,9 s a nejvyšší rychlost je 282 km/h. Od 6 000 ot. máte k dispozici sílu 283 kW (385 k) a maximální kroutící moment 510 Nm nastupuje již od 4 750 ot. Celé auto váží 1 450 kg.

V sousedním Německu se MG SV-R začíná prodávat s cenovkou 129 920 euro a v základní výbavě najdete dvě helmy s komunikátorem, CD přehrávač nebo klimatizaci. XPower je ale limitovaná edice a každý zákazník může mechanikům sdělit své požadavky, co by mělo auto obsahovat. Vše navíc je samozřejmě za příplatek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků